• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
hallo

Ik heb gisteren een Ericsson T18s binnengekregen die enkele vage problemen heeft. Wanneer ik de telefoon wil aanzetten geeft hij de melding 'enter pin'
Bij het ingeven van de pincode krijg ik even het ericsson logo waarna de telefoon uitvalt.
Soms doet ie het echter wel , maar als ik dan probeer te bellen naar een andere gsm valt ie dadelijk weer uit.(of soms belt het enkele keren en pas dan valt ie uit)

Ik denk dan meteen aan een versleten batterij , dus die even opgemeten , maar de batterij blijkt ongeveer in orde te zijn (ongeveer dan toch, de capaciteit van 750Mah haalt ie wel niet helemaal meer).

heb een hele nacht de batterij ontladen via een weerstand (op het einde gaf ie nog 8mA) Vandaag in de lader gestoken , nog een geluk dat ik hem net op tijd kon uittrekken want de batterij werd heeeel erg warm 8)7

Misschien een slecht simkaartje? ook niet , want heb het gestest met 2 andere (van verschillende providers) en allemaal geven ze hetzelfde probleem.

Misschien een slechte simreader? zou me verwonderen dat de telefoon het tijdens de keren dat ie het wel doet uitvalt bij het starten van een gesprek.

vreemde problemen dus...
weet iemand raad?
thx

Verwijderd

Waarschijnlijk is het toch een slechte batterij.

Ik weet dat de batterijen uit de T1x serie slecht te noemen zijn. De genoemde problemen lijken er echt op.

Hoe reageerd te telefoon als deze aan de voeding hangt en je belt dan?

Edit: -typo-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 20:54 ]

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
net getest en geen verbetering.
Het lijkt wel alsof de gsm zichzelf reset.
Eerst vraagt ie de pin , dan krijg je het logo , dan valt ie uit en krijg je opnieuw de vraag om de pin in te voeren. (De batterij is (denk ik) wel ok , net getest met volt en ampère meter en weerstanden (belasting) en hij houdt het goed vol

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zoiets heb ik ook gehad met me SE T600, die viel ook telkens uit en melde zich weer opnieuw aan. Toen ben ik terug gegaan naar de winkel en heb nieuwe foon meegekregen :)

Toen was het over :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
wat echt vreemd is is dat ie het soms gewoon doet, maar echter na enkele keren een andere telefoon ermee te laten rinkelen alles uitvalt en ie opnieuw de pin vraagt.
Ik weet dat dit probleem erg als een verotte batterij klinkt , maar dat is het 90% zeker niet

het is al een vrij oude gsm waar geen garantie meer opstaat dus naar de winkel teruggaan is niet echt een optie.

[ Voor 19% gewijzigd door DatraxZ op 05-07-2003 21:04 ]

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 08:40
Als je een batterij meet moet je een lampje op zetten of wat anders... en dan gaan meten....

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
J-J-Jordy schreef op 05 July 2003 @ 21:04:
Als je een batterij meet moet je een lampje op zetten of wat anders... en dan gaan meten....
heb even geen lampje bij de hand maar ik neem aan dat een 330/1K weerstandje
ook als belasting kan dienen?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

Ook een keer gehad, na reparatie van de sim lezer (oid) deed ie het weer.
Maar na een jaar kwam hetzelfde weer terug. Wat soms kan helpen is een papiertje (dikkig zoals een visitekaartje) tussen de batterij en de telefoon in doen. Is een erg bekend probleem bij de T10/T18 serie.

De batterij wordt bij die serie idd goed warm.

*insert signature here

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
TjarkVerhoeven : als ik het goed begrijp een papiertje tussen de batterij en de plaats waar je de sim moet inschuiven? zal ik dadelijk eens proberen.
update:
De batterij geeft bij een weerstand van 470Ohm een ampèrage van 8.6mA wat overeen komt met een spanning van 3.7V ->de werkspanning van de telefoon dus

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
weet iemand hoe je de taal bij zo een gsm kunt veranderen , die staat namelijk in het Fins en mijn kennis van die taal is eerder beperkt...
wat blijkt nu... de antenne van die gsm zou eens losgekomen zijn en ze hebben die er terug proberen in de steken dmv wat lijm... als ik de antenne eruit neem werkt hij perfect (op een nogal brakke batterij na)

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 08:40
Handleiding door lezen... staan vast wel hot keys in.... en een nieuwe antenne kopen

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
J-J-Jordy schreef op 05 July 2003 @ 21:53:
Handleiding door lezen... staan vast wel hot keys in.... en een nieuwe antenne kopen
de telefoon is niet van mij en de eigenaar heeft de handleiding niet meer
maar goed topic mag dicht
thx aan iedereen

Verwijderd

DatraxZ schreef op 05 juli 2003 @ 21:25:
weet iemand hoe je de taal bij zo een gsm kunt veranderen , die staat namelijk in het Fins en mijn kennis van die taal is eerder beperkt...
wat blijkt nu... de antenne van die gsm zou eens losgekomen zijn en ze hebben die er terug proberen in de steken dmv wat lijm... als ik de antenne eruit neem werkt hij perfect (op een nogal brakke batterij na)
oei, mijn t18s is alweer 2 jaar dood, maar het was iets als *#0000# (dat van die 4 nullen weet ik zeker).

ik heb het ook een keer opgezocht omdat hij plotseling (broertje?) op arabisch stond :)

edit: je moest geloof ik ook iets met de pijltjes doen. naja, het zal wel op internet staan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 23:25 ]

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
thx , ik zoek het wel even op

Verwijderd

ow jah, vergeten te posten, ik weet het al weer (me ma wist het nog):
<0000> zet hem op engels (die haken zijn dus de menu pijltjes). terwijl je tikt schiet hij ook nog ff in je telefoonboek maar dat hoort

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:17 ]

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
thanks , <0000> werkte niet meteen, er moest nog een sterretje voor staan ;)
De GSM blijft zichzelf nog steeds resetten als ik probeer de antenne erin te steken (die hoort normaal niet eens los te komen....)

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Is hij afgebroken of is er wat anders mee aan de hand?

kan je niet ergens bij zo'n telefoonsjoppie zo'n circus antenne krijgen voor die T18 met van die lampjes... Orgineel zal wel moeilijk te krijgen zijn...
Misschien een id?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

DatraxZ schreef op 05 July 2003 @ 21:14:
als ik het goed begrijp een papiertje tussen de batterij en de plaats waar je de sim moet inschuiven? zal ik dadelijk eens proberen.
nee, tussen de batterij en de telefoon zelf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
               *l33t 4sci 5k1lz*

/-------\ _____________________  <- dik papiertje
          |       |________________________
  ________|                                |
 |________|                 _______________| <- T10/18
          \________________/_______________/

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 08-07-2003 23:34 ]

*insert signature here

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
trictrac schreef op 08 July 2003 @ 23:30:
Is hij afgebroken of is er wat anders mee aan de hand?

kan je niet ergens bij zo'n telefoonsjoppie zo'n circus antenne krijgen voor die T18 met van die lampjes... Orgineel zal wel moeilijk te krijgen zijn...
Misschien een id?
De antenne lijkt niet afgebroken te zijn , eerder er uit getrokken...
anywayz , de phone is bijna dood , batterij wordt gloeiend heet bij opladen en is zo goed als versleten.

@TjarkVerhoeven , thanks voor de tekening B) , maar heeft niet veel geholpen , ding blijft zichzelf resetten
Pagina: 1