ik gebruik dus jpgraph om grafieken te tekenen voor mijn statistieken.
nu heb ik niets veranderd aan de code, maar sinds 1juli tekent hij alleen het raster nog maar .. en geen balken er meer in.
eerst dacht ik dat er gewoon iets fout in mijn query zat waardoor hij geen waardes ophaalde in deze maand.
maarrrr.. de arrays die ik doorstuur naar de code vna jpgraph zijn gewoon prima!
dit is de code waarmee ik de waardes in een array gooi:
als ik met print_r() deze 2 arrays bekijk blijken die gewoon goed te zijn.. maar toch wil hij op deen of andere manier niet meer die balkjes tekenen..
iemand enig id hoe dit kan?..
nog even de code waarmee ik het plaatje maak:
nu heb ik niets veranderd aan de code, maar sinds 1juli tekent hij alleen het raster nog maar .. en geen balken er meer in.
eerst dacht ik dat er gewoon iets fout in mijn query zat waardoor hij geen waardes ophaalde in deze maand.
maarrrr.. de arrays die ik doorstuur naar de code vna jpgraph zijn gewoon prima!
dit is de code waarmee ik de waardes in een array gooi:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| $sql = "SELECT COUNT(*) AS uniek, SUM(hits) AS hits, SUBSTRING(datum, 7, 2) AS dag FROM spiderstat_ip WHERE site = '$site' AND datum BETWEEN '$begin_deze_maand' AND '$eind_deze_maand' GROUP BY dag ORDER BY dag ASC"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); $max = 1; $aantal = 0; while ($row = mysql_fetch_object($result)) { $hits[$row->dag] = $row->hits; $uniek[$row->dag] = $row->uniek; if ($row->hits > $max) { $max = $row->hits; } $aantal++; } //ervoor zorgen dat de hele maand wordt laten zien for ($i = 1;$i <= 31;$i++) { if ($hits[$i] == '') { $hits[$i] = '0'; } if ($uniek[$i] == '') { $uniek[$i] = '0'; } } |
als ik met print_r() deze 2 arrays bekijk blijken die gewoon goed te zijn.. maar toch wil hij op deen of andere manier niet meer die balkjes tekenen..
iemand enig id hoe dit kan?..
nog even de code waarmee ik het plaatje maak:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| $graph = new Graph(575,300,"auto"); $graph->SetScale("textlin"); $graph->SetShadow(); $graph->img->SetMargin(40,30,20,40); // Create the bar plots $b1plot = new BarPlot($hits); $b1plot->SetFillColor("red"); $b1plot->SetLegend("Views"); $b2plot = new BarPlot($uniek); $b2plot->SetFillColor("green"); $b2plot->SetLegend("Visitors"); // Create the grouped bar plot $gbplot = new GroupBarPlot(array($b1plot,$b2plot)); // We must have the frame enabled to get the gradient // However, we don't want the frame line so we set it to // white color which makes it invisible. $graph->SetFrame(true,'white'); // Setup a background gradient image $graph->SetBackgroundGradient('blue','navy:0.5',GRAD_HOR,BGRAD_PLOT); // ...and add it to the graPH $graph->Add($gbplot); $graph->title->Set($title); $graph->xaxis->title->Set($xtitle); $graph->yaxis->title->Set($ytitle); $graph->title->SetFont(FF_FONT1,FS_BOLD); $graph->yaxis->title->SetFont(FF_FONT1,FS_BOLD); $graph->xaxis->title->SetFont(FF_FONT1,FS_BOLD); // Display the graph $graph->Stroke(); } |