[CompactFlash] Fotocamara leest em, maar PC niet --> format

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 11:38
Ik ben vandaag naar AutoMaxx geweest (net zoals vorig jaar) bij sixflags.
Bij beide keren heb ik een digitale fotocamara meegenomen.

Vorig jaar had ik 8 MB, en dat bleek veelste weinig te zijn. Dus vanmorgen om 9 uur heb ik een 128 mb kaartje gekost ( 60 euro ) nadat ik was aangereden, heb em in de fotocamara gedaan, en hij werkte goed. Ik ben toen direct naar Sixflags gereden (ik kom van de kant van Eindhoven af dus tis een eindje) . ik knip daar 275 foto's (het kaartje was nog niet vol)

Ik kom thuis, en tot mijn schrik leest de computer ze niet. Ik heb een HP 315C, en ik kan het kaartje in de fotocamara laten zitten, en met een USB kabel aansluiten op de PC zodat ik ze direct kan kopieren of bekijken of verwijderen.

De computer zegt dat ik het kaartje eerst moet formateren omdat dit niet gebeurd is. |:( De fotocamara leest ze alsnog wel. Ook een andere computer (met de USB kabel aangesloten) geeft dezelfde melding.

Je snapt wel dat ik een beetje pissig hierover ben. Ik ben bezitter van een pakket Rosoft Undelete software. Die kan bestanden terugkrijgen die per ongeluk zijn verwijderd, of bestanden terugkrijgen na een format, of virus aandoening. Zelfs complete MBR's kan hij terug krijgen. afijn, ik heb deze software nu niet geinstalleerd. Daarom vraag ik jullie eerst of er een manier is om deze foto's TOCH te kunnen krijgen.

Als ik LANG wacht heb ik de beschikking over een PCMCIA flash card reader voor in de laptop, maar die is nu in de reparatie bij de winkel...

Anybody that can help me?

• Cheater
^kick^

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 08:05
Undelete and Recover your important Files such as Word/Excel Documents, Database files, all files even Mp3s & MPEGs as were accidentally deleted through Recycle Bin. It recovers deleted files from your FAT12, FAT16 and FAT32 volumes

It recovers files emptied from your Recycle Bin, it wields a recovery tool that restores both files and folders in irrecoverable cases such as a quick-formatted hard-disk. Recovers files from local drives, including Smart Media, Compact Flash, Memory Sticks and floppy drives.
http://www.gmfsoftware.com/files/Recover/RecoverDemo.zip

http://www.gmfsoftware.com/Recover.html

• Mich
aansprekende link, verder niet gekeken

http://www.flash-card-recovery.co.uk/

Verwijderd

[off topic]
Cheater schreef op 05 July 2003 @ 20:03:
.... Dus vanmorgen om 9 uur heb ik een 128 mb kaartje gekost ( 60 euro ) nadat ik was aangereden, heb em in de fotocamara gedaan, en hij werkte goed....
Is 60 euro niet een beetje duur voor een 128MB CF?

Misschien interessant voor anderen die een CF zoeken, ik heb mijn 128MB CF gehaald bij het kruidvat voor 37,95 8) Merk Integral www.integralmemory.com en tot nu toe geen problemen mee!
[off topic]

• Cheater
Ik heb nog niet ver gekeken, maar volgens mij ondersteund hij geen Verwisselbare media zoals fotocamara's....
Net zoals mijn Rosoft Undelete pakket.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 12:16:
[off topic]

[...]
Is 60 euro niet een beetje duur voor een 128MB CF?
[off topic]
Dat wilde ik ook al zeggen.... 256 MB CF geheugen bij Informatique voor € 55,55

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 10:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan geen recovery software gebruiken omdat de data nog niet op je computer staat. Het probleem is de software van HP die op je PC staat. Koop/leen ergens een cardreader en gebruik die. Grote kans dat je daarmee de foto's in een keer gewoon er van kunt halen omdat die een compactflash kaart gewoon als verwisselbare schijf laten lezen. Mocht het dan nog niet lukken kun je programma's zoals Digital Image Recovery of GetDataBack proberen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mich
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 12:33:
[...]

Dat wilde ik ook al zeggen.... 256 MB CF geheugen bij Informatique voor € 55,55
uhm, dane elec 27euro in de pricewatch :/

• Mich
DE_Michiel schreef op 06 juli 2003 @ 12:48:
[...]

uhm, dane elec 27euro in de pricewatch :/
wel 128mb, das meer als 50% goedkoper :o

• Mich
Cheater schreef op 06 July 2003 @ 12:27:
[...]

Ik heb nog niet ver gekeken, maar volgens mij ondersteund hij geen Verwisselbare media zoals fotocamara's....
Net zoals mijn Rosoft Undelete pakket.
instaleer het gewoon ff, dan weet je het gelijk, hij moet iig CF ondersteunen

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
maar je kan ze met de usb kabel wel van de camera af halen, en ook van het geheugen kaartje? dan doe je dat toch, daarna formateer je met de pc de kaart

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Cheater
Johnny schreef op 06 July 2003 @ 12:41:
Je kan geen recovery software gebruiken omdat de data nog niet op je computer staat. Het probleem is de software van HP die op je PC staat. Koop/leen ergens een cardreader en gebruik die. Grote kans dat je daarmee de foto's in een keer gewoon er van kunt halen omdat die een compactflash kaart gewoon als verwisselbare schijf laten lezen. Mocht het dan nog niet lukken kun je programma's zoals Digital Image Recovery of GetDataBack proberen.
Nou dit is onzin... er zit namelijk niet eens software bij deze camara, en hij is nieuw geleverd. Die cardreader moet heel even op zich laten wachten.
Loran schreef op 06 July 2003 @ 13:01:
maar je kan ze met de usb kabel wel van de camera af halen, en ook van het geheugen kaartje? dan doe je dat toch, daarna formateer je met de pc de kaart
Ehm. dat is het probleem. Deze kaart is nog niet geformateerd blijkbaar... kwist ook niet dat dat moest. De winkel zei het niet en in het boekje staat dat sommige kaarten niet hoeven geformateerd en sommige wel. Er staat natuurlijk niets over ondersteuning op niet geformateerde memory cards... ze bieden alleen informatie over de fotocamara, en het volledige (normale) gebruik ervan...

Misschien mag ik concluderen dat je het startbericht niet gelezen hebt....?

• Cheater
Op de HP site staat een recovery methode om bestanden terug te krijgen als ze verloren zijn gegaan door een onbepaalde manier.

Ik zou volgens de handleiding chkdsk x: /f moeten starten (uiteraard x: vervangend door de drive letter van de fotocamara).
Maar chkdsk geeft terug:

Het type bestandssysteem is RAW.
CHKDSK is niet bschikbaar voor RAW-stations.

pech voor mij... Ik ga eens opzoek naar de websites van 'Digital Image Recovery' en/of 'GetDataBack' zoeken

• Cheater
Volgend probleem:

Vrijwel elke recovery software ziet maar 24 MB van de schijf... Het lijkt wel een limiet van het aantal sectors dat hij kan lezen. De kaart is eigenlijk 128 mb
Pagina: 1