Toon posts:

Deleten op een HD maakt geen ruimt vrij!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na een verse installatie van Win XP lijkt het na een paar maanden zo dat 1 van mn harde schijven na deleten van vele MB's er geen ruimte is vrijgemaakt...de teller blijft altijd bij hetzelfde. Programma's als Norton Disc Doctor vinden geen fouten. Als leek zou ik meteen denken aan een fout in de FAT, maar waarom neemt de vrije ruimte gewoonweg niet toe?

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of verder kan testen? Alsvast hartelijk dank voor je hulp! _/-\o_

Marvic

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
F5 al een keer gedaan :? en anders even via Administrative Tools kijken :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en de files worden ook niet naar de recycle-bin gemoved?
(neem aan dat je daar wel op gelet hebt, maar 't veroorzaakt wel precies wat je omschrijft)

[ Voor 46% gewijzigd door flat op 05-07-2003 20:00 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 15:04
http://gathering.tweakers.../16985207#hddschijfruimte :)

Verder kun je nog een low format proberen als dat allemaal niet werkt. Ik heb dit probleem vroeger ook gehad op m'n 6GB hdtje.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
zmn, dank je voor je reactie, maar die fase ben ik al voorbij 9de stekker zit er ook al in) LOL ;-) Thnx anyway... Shotgun, kga het nu even allemaal doorlezen, bedankt voor de link!

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 20:16 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staan ze niet in de prullebak of bij de norton protected files :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ik heb het probleem vroeger ook gehad, ook met een 6gb hdtje ;) en bij mij duurde het een paar maanden vooralleer de teller begon te dalen. Maar ja toen was ik nog een complete n00b, probeer eens schijfopruiming, helpte soms toen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok en dan nu:
Verborgen bestanden - geen bij wat ik heb gedelete....
Slackspace - dat zijn nooit 100-en MB. trouwens wat ik verwijder savegames a 500 MB, moeten gewoon vrijkomen niet?
Prullenbak - natuurlijk leeg
Norton Utilities / Norton Antivirus- kd8 even dat het hier ana lag en helaas...nope..
Beschadigingen - is een check door Norton disc niet voldoende? In ieder geval kan ik dit niet doen (checkdisk) omdat ie zegt dat ie door een ander proces wordt gebruikt of zo
System Restore - zet ik meteen uit })

uhh...en nu?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beschadigingen - is een check door Norton disc niet voldoende? In ieder geval kan ik dit niet doen (checkdisk) omdat ie zegt dat ie door een ander proces wordt gebruikt of zo
ik doe altijd chkdsk x: /x /v /f (x = driveletter naar keuze) dan gaat hij bij het opstarten controleren als het volume 'ontkoppeld' is.

schijfcontrole en / of chkdsk kan in dit geval best helpen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 05-07-2003 20:42 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Als je Norton gebruikt klik dan met je rechtermuisknop op de prullebak en dan op empty norton recycle-bin ofzo en dan kies je voor purg all daarna klopt je schijfruimte weer dat heb ik namelijk ook gehad...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
ShotGun schreef op 05 juli 2003 @ 19:59:
http://gathering.tweakers.../16985207#hddschijfruimte :)

Verder kun je nog een low format proberen als dat allemaal niet werkt. Ik heb dit probleem vroeger ook gehad op m'n 6GB hdtje.
kom nou niet meteen aan met die lekker overbodige lowlevel format |:(
een lowlevel format heb je gewoon nooit nodig, punt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
P5ycho schreef op 06 July 2003 @ 14:45:
[...]

kom nou niet meteen aan met die lekker overbodige lowlevel format |:(
een lowlevel format heb je gewoon nooit nodig, punt.
exact.

een low level format kan alleen nuttig zijn als je hdd hardwarematig verneukt is op de één of andere manier. dan nog is het dubieus, want het is een softwarematige oplossing voor een fysiek probleem dan. zowieso, als mijn hdd stuk is gaat hij gewoon terug naar de fabriek.

als je iets met fdisk niet weg kan krijgen wil het nog niet zeggen dat de volgende stap een low level format is. wat dacht je bijvoorbeeld van gdisk van symantec. daarmee kun je gewoon alles wissen met de simpele commando's 'del all' en 'mbr wipe'.

Verwijderd

Die Norton Recycle Bin zuigt. Als je Norton de-installeert, blijft die Norton Vuilisbak ergens op je schijf staan als een verborgen directory (ik geloof onder 'Recycled'), inclusief de inhoud. Deze Norton directory kun je niet zomaar in Windhoos (Verkenner oid) zien, ook niet als je aanzet dat je verborgen bestanden ook wil zien.

Geen idee hoe ze dat voor mekaar krijgen bij Norton, maar geloof me, het is echt zo. Toen ik laatst me PC opnieuw ging installeren, ging ik (in DOS oid) eens door al de dirs heen en toen ineens zag ik die Norton Vuilnisbak-folder. Bleek een paar Gig in te zitten, terwijl ik die Norton Recycle Bin en ook de gewone Recycle Bin helemaal niet meer gebruik!

Best kans dat dit bij jou ook het geval is, je weet het nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 16:05 ]

Pagina: 1