volgens mij gaat hier iets fout...
1. je wilt een image branden.
ik hoop niet dat je in nero aangeeft een nieuwe cd (waarschijnlijk vcd?) te willen fikken en vervolgens het bestand (*.nrg) te selecteren.
De juiste manier is gewoon in verkenner op de image te dubbelklikken; nero opent en wil het (na een simpel schermpje) gaan branden.
2. de image is te groot voor een cd.
wanneer je een image gaat branden kom je erachter dat het op een cd gebrand kan worden die veel kleiner is; ik heb in het verleden images van bijna 900MB op een cd van 700 gefikt zonder over te burnen. Misschien is dit een slechte compressie dus is de image 1,2 GB geworden. Het kan ook dat je een 90/99 minuten cdr nodig hebt, maar hier kom je gelijk achterdoor het bestand op de juiste manier te proberen te branden.
tot slot:
eerst heb je het over een vcd. vcd's zijn mpeg-1 en kunnen gecut (en gerecodeerd etc) worden door tmpgenc. (evenals mpeg-2 en mpeg-4, divx dus) maar dit kan alleen opgeslagen worden als mpeg-1/mpeg-2, (s)vcd dus.
ik weet uiteindelijk dus niet meer of het nu een vcd betreft zoals je aangeeft in je eerste post of een divx zoals je aangeeft in je 2e post.
succes ermee ieg
edit:
1,2 GB is misschien wel redelijk want een vcd op zich is ook al groter de inhoud van de uiteindelijke vcd zal waarschijnlijk 800-900MB zijn terwijl dit op een 700MB cdr past. die 900 MB in een image geknikkerd zal wel ongeveer 1,2 GB opleveren.
moraal vh verhaal: 700MB cdr in brander, dubbelklikken op 1,2 GB image, op OK klikken en het werkt
[
Voor 14% gewijzigd door
bigfoot1942 op 07-07-2003 01:41
]