Asus probe

Pagina: 1
Acties:

• ice18
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04-2022

ice18

There is no spoon....

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus A7V met daarop mijn duron 750@1050. Als ik in mijn CPU temperatuur meet met Asus probe dan wijkt dit zo ongeveer 10 klein nulletje C af met de temperatuur die in de BIOS weergegeven word. Rara hoe kan dit. Dus ik een andere CPU temeratuur meet proggie downen deze geeft dezelfde waardes aan als die van de BIOS.
Nu blijf ik dus nog met een paar vragen zitten.
-Waar zit het probleem:
- Is asus probe sux?
- Geeft de BIOS het verkeerd weer?
- Hoe komt die andere tool aan zijn gegevens? (uit de BIOS/ Metingen zelf).
Heeft iemand anders dit probleem ook, hoe los ik dit op en of waar ligt het precies aan?
Ik heb de laaste BIOS.

Groet,
Benito Prijs

XP2600+|SoltekSL-NV400-64|Abit Siluro GF4 TI4400 128MB|16x40x DVD|Sony DRU-500a|512MB (PC2700DDR)|1x 3Com 10/100 NIC|1x 120GB 7200rpm 8MB ATA133 Maxtor HD --> Neovo E17a

Verwijderd

.

Verwijderd

asus probe Case : 24 C
Asus probe case : 82 C
ik snel kast uit en CPU voelen > niet eens warm...
<zucht>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Merk ik ook op m'n ASUS CUBX. Even in de manual kijken (daarom koop ik nou ASUS :9): de CPU temp wordt intern gemeten door Intel chippies maar ASUS probe is een aparte thermocouple in de FC-PGA (bij jullie: in de SoA); dat opstaande dingetje in het open vierkantje onder de chip. ASUS waarschuwt al dat het normaal is dat beiden een beetje afwijken, maar dat voor de zekerheid altijd uitgegaan moet worden van de hoogst gemeten temp.

[|:(modus]
AMD heeft (nog) niet zo'n interne thermometer, dus zal de A7V enkel de losse thermocouple kunnen gebruiken. OK, mij dus ook een raadsel waar het aan ligt bij jullie.
[/|:(modus]

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Laatste versie van de probe downloaden en het werkt goed .

Verwijderd

.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb ook zeker meer vertrouwen in de waarden die door 't BIOS worden uitgelezen...

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

asus probe geeft bij mij aan 44cpu en 25 moederbord. Bios geeft excact hetzelfde aan, dus geen probleem hier met asusprobe. :Z

Verwijderd

ff nieuw koelertje

Bios 30 ~ 40
Probe 15 ~ 20 :?

ach ja... wat geeft het :)
zolang ik maar kan OCEN!! >:)

Verwijderd

Nix mis met Asus Probe!!
Ik heb 4 progjes aan gehad. En alle 4 gaven zo het zelfde aan. o.a. Asus Probe 2.11

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat zijn er nog meer voor progjes om te zien hoe warm ie word en waar kan ik ze downloaden ?

Geen inspiratie

Pagina: 1