Unreal Tournament 2003 installeerd niet

Pagina: 1
Acties:

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:28

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Ik ben ten einde raad, want ik heb net mijn computer upgegrade en heb nu een vette pc die verder super draait, maar op den duur heb je wel dus weer es zin in een spel zoals UT2K3. Ik deze installeren en geeft op de duur een fout bij een poosje installeren van de 1e cd en geeft hij deze fout :

Failed reading source file: g:\textures\abaddonarchitecture.utx (Data error (cylclic redundancy check).)
The source may be bad. try cleaning blablabla..... :'(

Nu heb ik een hoop al geprobeerd: cd schoon maken, verschillen de cdrom spelers geprobeerd heb andere installatie cd's geprobeerd, mn moederbord gereset en heb het op Windows XP en 2000 geprobeerd te installen maar het wil ECHT NIET.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen al vast bedankt.

P4 2.6 Ghz
2x256Mb 400 Mhz Kingston

Maxtor 80 Gig 8mb gewoon IDE
LG52speed
Plextor40x12x40A

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Ik heb het trouwens ook al eens gehad bij een andere file van cd 2(het ligt dus echt niet aan de cd's)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:13
(Data error (cylclic redundancy check).)

das geen leuke error nee ;(
check voor de zekerheid je cd eens voor krassen. ik heb dit 2x gehad.
1x was de cd bekrast en de andere keer was t een diskette met een diepe kras erin..
beide waren niet te redden..
je kan proberen een image ervan te maken en daarmee te installen..
al eens een andere pc gerpobeerd? (alleen de install dus. UT hoeft niet te (kunnen) draaien.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hahn
  • Laatst online: 00:57
Maak eens een image van je cd('s), bijvoorbeeld met Nero Burning Rom. En mount deze vervolgens met Daemon Tools. Zo krijg je een virtuele cdromschijf van je cdrom die je op je hardeschijf hebt staan. Zo heb je in ieder uitgesloten dat het vies zijn van je cdrom mee kan spelen. Als de installatie/image maken/mounten nu (nog steeds) mislukt kan het toch best zijn dat je cdrom beschadigt is.

Een laatste ding is dan het spel installeren op een andere PC. Werkt het óók daar niet, dan zou ik gewoon terug naar de winkel gaan.

The devil is in the details.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ha, mijn UT2003 CD1 is ook al brak. M'n DVD-speler slikt hem niet meer, maar m'n CD-fikker nog wel. :)
Er zitten geen krassen oid in. Ik denk dat die van jouw ook gewoon op vakantie is.
Wat ik zal doen: Probeer hem in verschillende CD-Rom spelers. Werkt het in een cdrom-speler wel? Maak er dan een backup van. :)
Werkt het in geen? Maak er dan een Image van met 'Blindread'. Dit programma is gemaakt om slechte CD's volledig te kunnen kopieeren. Windows geeft direct al op als er een foutje in zit, Blindread probeert het gewoon een aantal keren opnieuw op een lagere snelheid.
Als dat lukt, brand het dan als backup Cd. Je hebt het geluk dat UT2003 niet controleert of de juiste CD erin zit als je speelt, mits je de nieuwste patch hebt geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 05-07-2003 20:25 . Reden: linkje ]

🌞🍃

• Hyp3rman
  • Laatst online: 01-12-2022
Die error kwam bij mij, weliswaar bij een ander spel, door een te lange filename van bepaalde dingen. Die moet je wissen dus. Veel succes met installeren

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Shait, nee ik heb al verschillende installatie cd's geprobeerd en heb ook al images er van geprobeerd te maken (ook verschillende cd's).
Ik kreeg de melding ook toen ik er images van gemaakt had, dus ik weet niet wat het kan zijn, ik hoop dat iemand weet wat het misschien kan zijn, misschien iets zoals een conflict??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
--haste-- schreef op 05 July 2003 @ 22:04:
Shait, nee ik heb al verschillende installatie cd's geprobeerd en heb ook al images er van geprobeerd te maken (ook verschillende cd's).
Ik kreeg de melding ook toen ik er images van gemaakt had, dus ik weet niet wat het kan zijn, ik hoop dat iemand weet wat het misschien kan zijn, misschien iets zoals een conflict??
Je images werden wel zonder enkele problemen gemaakt?
Je kunt ook gewoon alle bestanden direct naar je harde schijf overpompen zonder dat er problemen optreden?
Als dat beide goed werkt weet je dat de CD('s) toch niet goed zijn.

Om eerlijk te zijn zou ik zelfs niet weten waardoor je anders zo'n error kan krijgen. :o

Het scheelt trouwens erg veel als je zoiets al direct in je startpost vertelt. Dat scheelt nogal wat overbodige posts, dus moeite. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 05-07-2003 22:31 ]

🌞🍃

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Ik dacht dat het probleem toch wel duidelijk was(installeren via cdrom noch image wil niet).
Ik stel een vraag, ik krijg antwoorden, ik probeer stuff ik kom er dan nog niet uit en verwacht dan een redelijk antwoord maar krijg daar in tegen een vrij negatief antwoord.

Dus mijn vraag is (aan iemand die het misschien wel een keer heeft meegemaakt) wat kan dit zijn(iets met hardware of software conflict)?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik toen gedaan hebt met die zelfde error
Alle cds op schijf gekopieerd en toen geinstalleerd en dat ging perfect :)

• Tennie

Tennie

Topicstarter
gewoon zonder images te maken dan?

Verwijderd

--haste-- schreef op 06 July 2003 @ 03:05:
gewoon zonder images te maken dan?
ja probeer dat eens , niet geschoten is altijd mis (dus gewoon op hd zetten (geen image ) en installeren)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Komt die foutmelding op jouw pc steeds bij hetzelfde bestand bij verschillende cd's?
Doen die installatie cd's het wel op een andere PC? (altijd handig om tóch ff te checken) En als je het spel nou vanuit je brander probeert te installeren? Helpt dat?

Misschien is er idd iets van een conflict.... Zet eens DMA voor je cd-rom speler uit, koppel je recorder of cd-rom speler los, probeer het te installeren in je brander. Zet je HD, je CDrom en je recorder eens allemaal op PIO mode.

Probeer gewoon alle mogelijkheden uit en post hier het resultaat, dan komt het probleem/oplossing vanzelf bovendrijven ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Tennie

Tennie

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om hem te installeren op mijn windows 2000 hdd bij een maat, maar toch nog steeds deze melding.
Je zou dan haast zeggen dat er een virus of iets dergelijks actief is.
Of kan het dan toch met mijn DMA te maken hebben?
Hoe ga ik daarmee te werk, kan je dat in Windows instellen of is zou je dat in de bios moeten doen?
Alvast bedankt

• Hyp3rman
  • Laatst online: 01-12-2022
't gaat hier wel om een image toch? die hebben niks met DMA te maken?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Tennie

Tennie

Topicstarter
neh idd daar heb je gelijk in.
Ik heb net een virusscan gedaan maar deze heeft geen virussen gevonden

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Nou, als ie het bij die andere gozer ook niet doet (met jouw HD in zijn pc), dan ligt het toch gewoon aan de CD?

[edit]
ff voor de record: Probeer je vanaf een recordable te installeren? Ik weet niet waar die kopie mee gemaakt is, maar als er een kras/fout/vlek op de bron cd zit en je maakt met CloneCD een kopie op een nieuwe recordable, dan kopieerd clonecd vrolijk de onleesbare stukken óók op de nieuwe recordable! Needless to say kan je dus ook niet vanaf die recordable installeren.

[edit2]
..en als je dus een image hebt gemaakt van een cd waar een vlek/kras/whatever op zit, dan krijg je dus hetzelfde en kan je dus ook niet met behulp van dat image bestand het spel installeren...

[ Voor 78% gewijzigd door Undertaker2 op 07-07-2003 01:47 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Hahn
  • Laatst online: 00:57
Als je de originele cd én de kopie daarvan bij iemand anders hebt uitgeprobeerd en het werkt niet, hoe kan je dan vol blijven houden dat het niet aan de cd ligt :?
Aan de dingen die je hebt uitgeprobeerd zou het al duidelijk aan de cd kunnen liggen, maar waarom blijf je volhouden dat het daar niet aan ligt?

The devil is in the details.

• t!mP
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Mja als ze ook niet in een andere cd speler werken(verschillende lenzen de een sterker dan de ander etc), kunnen wij er nix anders uit concluderen dan dat je cd brak is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

--haste-- schreef op 05 July 2003 @ 19:39:
Ik heb het trouwens ook al eens gehad bij een andere file van cd 2(het ligt dus echt niet aan de cd's)
Als DAT je conclusie is dat het niet aan de CD's ligt dan is dat nogal mager :P

99,9% kans dat gewoon je CD fucked is. sim-pel..

Terug naar de winkel of waar je hem ook vandaan hebt ;)

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb het vermoeden dat hij een illegale versie heeft? Klopt dat, TS?
Pagina: 1