[s55]com poort in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
heej,

ik heb vandaag de s55 gekocht (http://www.my-siemens.com...%252FS55%252Fdesc,FF.html). En meteen de software geinstalleerd die communicatie tussen de computer en de s55 mogelijk maakt.

De installatie verliep goed en ik wees com1 toe als poort omdat die toch nergens voor gebruikt werd.

Maar nu ik de telefoon wil laten verbinden met de computer krijg ik de volgende foutmelding:

De aansluiting kon niet worden geopend. De seriele toepassing word gebruikt door een andere toepassing. Sluit deze toepassing af en herhaal de procedure.

Iets gebruikt dus mijn seriele poort, maar ik weet niet wat. Zijn er programma's waarmee je kan zien welk programma een bepaalde poort gebruikt? of heeft iemand een directere tip?

bedankt!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je je poort wel inschakeld in de bios?
Probeer anders com2 eens. ;)

Whatever.

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
com1 en com2 zijn allebei ingeschakeld

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Is het niet zo dat Win XP ook een nieuwe serie poorten tevoorschijn toverd. com5 en verder? Bij mij werkt m'n Wacom tablet overigens probleemloos op com1 naast de seriele kabel van m'n S55 op com2 (ook onder win xp).

Misschien zou je het wellicht toch uit kunnen proberen om een andere com poort te kiezen dan 1 of 2?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!