Toon posts:

[php] sessie sleutel in url, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een login systeem met sessies en cookies gemaakt. Werkt allemaal prima, alleen 1 ding begrijp ik niet. soms staat er achter elke url bv ?PHPSESSID=2989630f6da41a4d2e2e7135f1cbc3d, en andere keer weer niet. Waarom is dat?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is een functie die je/jouw host kan instellen in PHP, als het achter de URL staat zal de sessie ook werken bij bezoekers die geen cookies willen/kunnen accepteren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hier bv zie je nooit die lange sessie sleutels. KOmt dat omdat hij de sessie meteen in een cookie zet ofzo?

Verwijderd

Ja.

• Joror
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03-2017

Joror

the eternal lurker

Die sessie ID komt in de url te staan de eerste keer dat je weer op de site komt en je (nog) geen cookies hebt. Het is een mechanisme om toch een session te hebben als cookies niet werken / aan staan. Wanneer php na de 2de click ziet dat de sessionid netjes wordt meegegeven in een cookie, zet ie ook niet de sessionid in elke url.

nada aka zilch, formerly known as zip

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, probleem 2 is me login systeem. Als ik inlog wekrt het prima, geen probleem. Sluit ik me browser, ben ik weer uitgelogd :(

Boven elke pagina staat session_start();

Na in het loggen gebeurt er:

setcookie("session_name()", session_id(), time()+(3600*24*7*30*12) , "/", "site.nl");
session_register("LoginId");

LoginId krijgt de waarde van het USERID

En ik kijk zo of een user ingelogd is:

if($_SESSION['LoginId']){

}

Ik zie zelf niet waarom ik nou uitgelogd wordt?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Naar mijn weten is het een setting in de php.ini...

Verwijderd

Kijk eens of je cookie geaccepteerd wordt. In IE 6 bijv. staat in de onderste balk een stopteken als een cookie niet geaccepteerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 19:52:
Kijk eens of je cookie geaccepteerd wordt. In IE 6 bijv. staat in de onderste balk een stopteken als een cookie niet geaccepteerd wordt.
Geen stopteken, cookie komt ook gewoon netjes in me tempfiles te staan.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.