[Laptop] Ander geheugen in Compaq Evo N1020v

Pagina: 1
Acties:

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:02
Ik heb sinds een paar maandjes een Evo N1020v.
Daar zit standaard 256Mb Pc-2100 SoDimm geheugen in.

Ik zat nu te denken aan wat extra geheugen erin, 256Mb erbij.
Het enige wat mij op dit moment tegenhoudt is de prijs ervan.
Compaq, nu dus HP, heeft voor de notebooks geheugen tekoop, maar daarvan ligt de prijs een stuk hoger dan de gemiddelde SoDimm in de Pricewatch.

Nu heb ik met gewone PC's van Compaq gemerkt dat als je er geen Compaq geheugen indoet, dat het gewoon niet werkt.
Ik vroeg mij af of er hier tweakers rondhangen die ook een N1020v hebben, EN er ander geheugen dan het Compaq geheugen ingedaan hebben.

Anders gezegd: Werken andere SoDimmen ook in de N1020v's, of ben ik gebonden aan de Compaq hardware?

Mijn advertenties op V&A

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:14

MBV

IK weet niet voor de Evo N1020v, maar ik weet wel dat voor desktops samsung geheugen vaak heel goed werkt. Bij paradigit (mijn werk) hebben we dat regelmatig gedaan, en het werkt prima! Ik zou gewoon langs een goeie computerwinkel (zoals paradigit ;)) gaan waar ze het (meestal) gratis erin zetten, en weer terugnemen als het niet werkt.
offtopic:
niet bedoeld als reclame, maar als tip. Niet veel winkels bieden dat soort service gratis aan

Verwijderd

Bij Informatique kun je de geheugenwizard gebruiken.
www.informatique.nl ->dan producten -> geheugenwizard.

Heb ik al diverse malen met succes toegepast.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Neej dat gaat werken, ik heb pas een SO-dimm verkocht van dane-elec van 256mb aan iemand met een compaq evo laptop.

Werkte perfect ( en het was eigenlijk voor een acer bedoelt. )

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Bij ons op't werk hebben ze 4000(!) compaq desktop geupgrade, van 128 naar 256, allemaal Twinmos erin, no problemo. Is dus idem voor de laptops, gewoon standaard sodimms erin doen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meestal werkt het wel, de meer oude modellen van Compaq hebben vaak nog wel eens last van het niet pakken van niet-compaq geheugen, tegenwoordig hoor ik veel positieve ervaringen van mensen die ander merk geheugen in hun Compaq PC hebben gedaan. (zoals de anderen hier in dit topic ook al aangeven)

Ik sluit me verder aan bij MBV. Als je het geheugen gewoon haalt bij een winkel met een goede service lijkt me dit ook geen probleem voor de winkel. MyCom is ook zo'n voorbeeld, die mensen daar doen nooit moeilijk over iets terug nemen. Bij bijna alle winkels is er dan ook nog een 'ruilen binnen x dagen' regeling, dat lijkt me dus geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 05-07-2003 21:59 ]

Verwijderd

Kingston ? Werkt bij de Deskpro's ook
Pagina: 1