Toon posts:

[shuttle sn45g] slome boot en geeft zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Alles duurt ontzettend lang en meer als een zwart scherm en bios krijg ik niet te zien.

Ik heb een shuttle sn45G
athlon 2600+ erin (default speed)
2x512 mb kingston pc3000 (default timings)

western digital 1200JB als primary master
pioneer dvd-speler als secondary master

radeon 9500 pro

Ik kan wel in de bios komen en daar dingen aanpassen maar erg veel meer kan ik er niet mee. De bedoeling is dat ik gewoon windows xp installeer maar daar kom ik niet aan toe. (btw het is een legale windows xp cd, ik heb ook een andere windows xp cd geprobeerd maar dat geeft hetzelfde resultaat)

Als ik mijn pc aanzet gaat het ongeveer als volgt:
16:33:00 - power on
16:33:15 - detecting ide drives verschijnt
16:34:12 - hij is klaar met drives detecteren, hij zegt zoals het hoort 1) wd 2) none 3) pioneer 4) none
16:35:00 - scherm wordt zwart
16:35:16 - ik krijg het scherm te zien met verifying dmi pool en daarna eronder boot from cd
16:35:20 - scherm wordt zwart
16:36:00 - heel even krijg ik de tekst te zien van de windows xp cd "controle hardware configuratie" waarna mijn scherm zwart word. Ook na 5 minuten wachten is er daarna nog niets gebeurd.

Ik heb het al aan flink aantal keren geprobeerd. ook met een andere windows cd, een andere dvd-speler, nog neit met een andere HD maar deze HD werkt want ik had hem eerder in een andere pc zitten.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om wat meer leven uit mijn pc te toveren ? Het probleem is natuurlijk dat ik de pc via internet hebt gekocht dus de winkel ligt in holland terwijl ik in de buurt van eindhoven woon. En een probleem is dat ik omdat ik nog niet alles binnen had de dvd-speler maarvast had gemod naar stealth drive.

EDIT.. ik had gewoon neit geduld genoeg... nog een keer aangezet bios een keer gereset en na 12 minuten w8en gaat hij nu verder met de install... heb nu zon blauw scherm dat ie bezig is met laden van het een en het ander. Dus mijn enige probleem is beetje lange wachttijden tussen alles...

Opmerking: na bios reset geeft hij de cpu trouwens verkeerd aan.. het is een athlon 2600+ maar momenteel staat ie om de een of andere vage reden op 1250 mhz, dwz de laagste multiplier van 5.5. Ik zal eerst eens kijken wat hij nu doet en daarna post ik wel een update. Als alles werkt vraag ik wel om een slotje.

2e EDIT: hij stond dus op primary master en secondary master, heb nu hd + dvd op 1 kabel gezet en beide staan op cable select. Nu werkt het wel gewoon. Alleen weet ik nu nog steeds niet waarom hij het dan net niet deed. En in de bios valt me iets. op... de cpu multiplier. ik heb minder als 11, 11.0, 13.0 en hoger.. Maar de multiplier van 11.5, 12.0 en 12.5 ontbreken. En ik weet dat ik hem eerst wel op 12.5 heb gehad. 12.5 x166 = 2075 -> ahtlon 2600+ want met die instellingen geeft hij bij aanzetten ook de cpu correct aan als een 2600+ maar nu staat die mogelijkheid ineens niet meer in de bios...

lordran thx want dat was het inderdaad... WD heeft 2 jumper settings voor master.. en ik had de foute ik dacht ook dat ik wel de goede had maar dat was dus niet. Had ik mischien beter naar moeten kijken want dat de WD 2 master settings heeft staat ergens genoemd in I/O

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 19:28 ]

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Ik had eenzelfde voorval. Achteraf bleek het dat ik de jumper van mijn WD 120 GB 8mb cache verkeerd had staan. Ik had em op master staan, maar wanneer je master selecteerd zoekt je mobo ook naar een slave. Dus de jumper niet gebruiken of zet hem er zo op dat niets geselecteerd is.