[HDD] Defect, zonder bon naar Maxtor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Goeiedag Tweakers,

ik was vanmiddag bezig in mijn kamer een PC'tje te assembleren, en had muziek via mijn PC aanstaan. Plots kreeg ik een "Systeemfout" (Geel uitroepteken in taakbalk) en stond mijn PC totaal vast, zelfs de muis. Ik dacht "zal wel" en reboot, maar mijn tweede HDD (80 GB Maxtor, 8 MB cache) werd niet meer herkend. :(
Dus ik maak mijn kast open en voel eraan: Hij spint niet. Hij is dus op vreemde wijze overleden ;( , maar hiervoor had ik totaal geen problemen.

Ik ging dus naarstig op zoek naar de bon, maar die kon ik nergens meer vinden (!!!), terwijl ik ze wel altijd bewaar. Het bedrijf waar ik hem gekocht had was Flexpro (www.flexpro.org)

Nu heb ik twee vragen aan jullie:
- Ten eerste, hoe kan mijn HDD plotsklaps overlijden terwijl ik nooit problemen heb gehad en nota bene niet eens aan de computer zat/mee aan het werken was?

- Ten tweede: Kan ik mijn schijf misschien direct retourneren aan Maxtor, ondanks dat ik geen bon heb (Retourneren aan felxpro zal niet lukken zonder bon)?

Ik heb hier in de search niets over kunnen vinden maar misschien zocht ik via de verkeerde woorden. Hoe dan ook, ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen.

Alvast bedankt voor eventuele hulp en reacties.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
je kan hem altijd naar maxtor sturen zonder bon... das geen probleem

op de site kan je wel een RMA aanvragn daarvoor (Serienummer ff intikken)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan als je geen garantie hebt op de winkelbon dan kan je hem alsnog opsturen omdat je hebt ook op maxtor zelf garantie. :) soms staat er ook een datum op de hardeschijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit met een philips monitor problemen gehad, had de bon ook niet. (ik had de monitor opgekocht van een bedrijf dat failliet was gegaan) Maar naar 1 telefoontje was alles geregeld. Ze kwamen mijn monitor ophalen en ik kreeg direct een " nieuwe" afgeleverd. Heeft me geen cent gekost. Het was wel binnen de garantie termijn.

Het enige wat ze wel moesten weten was de produktiecode, die stond ergens op de monitor. Aan de hand van deze code konden ze precies zien uit welke produktieweek de monitor afkomstig was en of er dus nog garantie op zat.

Wellicht heeft een harde schijf ook zo'n code en heb je daar wat aan. Bellen zou ik iig wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ja kan, heb ik bij IBM ook gedaan. Eerst even zo'n diagnose test doen, zodat je je error code weet en dan gewoon een formuliertje invullen op die site met de nummers die op je hdd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
ubermaestro schreef op 05 July 2003 @ 15:34:
Ja kan, heb ik bij IBM ook gedaan. Eerst even zo'n diagnose test doen, zodat je je error code weet en dan gewoon een formuliertje invullen op die site met de nummers die op je hdd staan.
Error code??? Man, die hele HDD wil niet meer opspinnen, dus diagnose gaat niet echt meer lukken denk ik :P . Ik ben wel blij te horen dat je garantie bij Maxtor zelf hebt!!!

Alvast bedankt voor al jullie reacties, dit is mijn eerste echte kapotte HDD, dus ben een beetje n00b op dat gebied.
Maar heeft niemand een idee waardoor mijn HDD nou kapot is gegaan? Ik ben eigenlijk best benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja kan van alles zijn bijv te vaak verkeerd afgesloten of zomaar de stekker uit de stopcontact trekken of gewoon simpel weg hij wou niet meer. wat je wel moet beseffen is dat al je data bestanden weg zijn!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Is het niet makkelijker om garantie te claimen bij de winkel waar je hem heb gekocht als er nog garantie op zit?
als de garantie van de winkel voorbij is dan moet je hem uiteraard wel opsturen

Brabo's United in Distributed Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:42:
tja kan van alles zijn bijv te vaak verkeerd afgesloten of zomaar de stekker uit de stopcontact trekken of gewoon simpel weg hij wou niet meer. wat je wel moet beseffen is dat al je data bestanden weg zijn!.
Ik weet niet of je mijn startpost gelezen hebt, maar daar zei ik het volgende:
hoe kan mijn HDD plotsklaps overlijden terwijl ik nooit problemen heb gehad en nota bene niet eens aan de computer zat/mee aan het werken was?
Ik was dus helemaal niet met de PC bezig of bij de PC. Ik was in mijn kamer bezig met een andere PC en had de betreffende PC alleen maar aanstaan voor muziek en ineens wassie weg :?

En ja, ik weet dat al mijn bestanden weg zijn!!! :'( Dat was het eerste waar ik aan dacht. Maar liever bestanden weg en RMA, dan bestanden weg en nieuwe moeten kopen! :)

@ Empirebart:
Ik heb de bon niet meer, dus ik weet niet of ik hem wel bij de winkel terug kan brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Morax op 05-07-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empirebart schreef op 05 July 2003 @ 15:45:
Is het niet makkelijker om garantie te claimen bij de winkel waar je hem heb gekocht als er nog garantie op zit?
als de garantie van de winkel voorbij is dan moet je hem uiteraard wel opsturen
Wel als je direct een nieuwe hdd meekrijgt. Er zijn ook winkels die hem zelf rma sturen en pas als de nieuwe er is hem naar jou sturen. Direct naar Maxtor sturen scheelt dan verzendkosten en (belangrijker) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Is er toevallig geen Nederlandse site van Maxtor, hij accepteert mijn postcode niet omdat die uit 7 tekens moet bestaan :/
Als ik www.maxtor.nl intik, krijg ik alsnog de engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Kan je niet ergens The Netherlands of Outside US & Canada oid selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ja, ik heb nederland geselecteerd, maar dan nog zeurt hij om een 7-cijferige postcode :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Kan je dan geen spatie of underscore doen, begrijpen ze heus wel op het postkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Morax schreef op 05 July 2003 @ 16:05:
Ja, ik heb nederland geselecteerd, maar dan nog zeurt hij om een 7-cijferige postcode :/
en als je dan je postcode invult op de volgende manier: "1234 AB" met spatie ertussen?

edit:
ik moet sneller leren tikken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fludizz op 05-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voorloop-nul ofzo proberen bij je postcode? Of een spatie tussen de 4 cijfers en de twee letters. Vaak telt een spatie ook als een teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
Ik heb zelf zojuist ook een RMA aangemaakt bij Maxtor.
Je moet de 4 cijfers dan een spatie en dan de 2 letters van je postcode geven dan zeurt hij niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Morax schreef op 05 juli 2003 @ 15:38:
[...]

Error code??? Man, die hele HDD wil niet meer opspinnen, dus diagnose gaat niet echt meer lukken denk ik :P . Ik ben wel blij te horen dat je garantie bij Maxtor zelf hebt!!!
Ze hebben ook een optie "Schijf spint niet op" , dan hoef je geen errorcode in te vullen.
Morax schreef op 05 July 2003 @ 16:05:
Eh, 4 cijfers, spatie, 2 letters?
4+1+2=7 :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
XanderH schreef op 05 July 2003 @ 16:09:
[...]
Eh, 4 cijfers, spatie, 2 letters?
4+1+2=7 :P
DÔH!!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) :) :) :) :) Wat een respons.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nu eens 4 cijfers doet en daarna een spatie en dan de twee letters? werkt toch wel :D

Maar je hebt idd geen bon nodig, zal maxtor een worst wezen bij welke computer-turk jij je spullen koopt
Pagina: 1