Toon posts:

[Club3D Radeon 9700 pro] Gespikkeld beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week, na lang wachten, eindelijk mijn nieuwe PC compleet gekregen. Ik vol goede moed alles gisteravond in elkaar gezet. Alles loopt mooi en start op. Ga ik XP installeren, zie ik bij het blauwe scherm al allemaal rooie puntjes in beeld, verder niet erg.

Toen de videokaart meer kleuren moest gaan weergeven ging het mis. Beeld versprong en het werd in gespikkeld geheel, allemaal groene vlakjes. Kon de tekst amper meer lezen op het scherm. Wordt hij nou te warm of is het geheugen gewoon brak? Ik heb er geen screenshot van kunnen nemen omdat ik nog niets op de HD had staan.

Genoeg koeling is aanwezig, 2 intake en 2 outake fans. Aan de voeding kan het ook niet liggen, die ik zwaar genoeg.

System specs:
AMD 2500+
Asus A7N8X Deluxe
1 GB intern PC2700 Twinmos
Club3D ATI Radeon 9700pro
Zalman 400Watt voeding

Verwijderd

gespikkel betekend dat je core beetje alla gaar is... tijd om hem trug te brengen.

Verwijderd

Betekend helemaal niet per definitie dat je core gaar is.
Heb je die Radeon overclocked? Zo nee op welke clockrates draait het beestje?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Zou het misschien een driverprobleem kunnen zijn? Heb je de nieuwste drivers?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Knal er even een ander AGP kaartje en je weet direct of je vid gaar is ja of nee :)
Gewoon kaartje dan terug brengen naar de winkel en nieuwe vragen...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Kaart is brak

Mensen, face it: windows installatie is het liefst liever voor je videokaart dan alle andere programma's samen. Ik heb ook dergelijke problemen gehad met mijn R9700pro, welliswaar een BB ATI, maar ook die gaf tijdens windows installatie al fouten. Overgeclocked lijkt me niet, aangezien je dat vaak toch pas na het installeren van je computer doet (en dit een nieuwe kaart is) ;)

En aangezien je nu nog mooi direct kan omruilen (sommige winkels -> de mijne bijvoorbeeld -> gaan na een bepaalde periode eerst de kaart RMA sturen, met een enorme wachttijd dientengevolg), weet je ook zeker dat'ie over zeg een half jaar niets raars gaat doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 05-07-2003 22:42 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:02:
Ga ik XP installeren, zie ik bij het blauwe scherm al allemaal rooie puntjes in beeld, verder niet erg.
Zet fastwrites eens uit in je bios.
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:08:
gespikkel betekend dat je core beetje alla gaar is... tijd om hem trug te brengen.
Waarschijnlijk is het, het geheugen ipv core.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart recht vanuit de doos in mijn nieuwe systeem gedaan. Ik had fastwrites in de bios al uitgezet omdat ik hier gelezen had dat dat wel problemen kon geven. Verder ook een verse harde schijf, waar ik een verse windows op aan het installeren was. Heb ik dus niet afgemaakt omdat het beeld zo verrot was.

Ik kan dus niet kijken op welke snelheden hij draait. Driver probleem lijkt me heel sterk want die had ik nog niet eens geinstalleerd ;)

Ik heb al RMA mailtje gestuurd naar de winkel, morgen krijg ik antwoord van hun. Denk gewoon dat de kaart kaduuk is.

Verwijderd

Zoiets dergelijks heb ik ook gehad. Toevallig wist ik dat het niet aan mijn videokaart kon liggen, want in een andere PC deed 'ie het gewoon goed. Het enige wat anders was, was een nieuw moederbord, waarvan bij nader onderzoek op internet bleek dat het compatibiliteitsproblemen waren met bepaalde GF4-kaarten. (Dat was een Gigabyte GA-7VRXP, versie 1) Na omruilen van het moederbord naar een versie 2 model, waren de problemen weg!

Bottom line: staar je niet blind op de videokaart. Het kan aan nog meer dingen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, dan zal ik eens bij een vriend van me gaan proberen of ie het daar wel doet!

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
De club3d kaarten staan niet bekend om hun goede koeling. Het is mogelijk dat hij te warm wordt.
Al zou het natuurlijk ook aan bijna al het andere in je kast kunnen liggen. Toch lijkt het 't meest op je videokaart of graphicdrivers.

Greetz, Ander || Specs

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
:? komop zeg je mag er toch wel vanuit gaan dat de koeling goed is, en club3d staat niet bekend om hun koeling ? :? club3d is vaak gewoon BB ati maar met een club3d stickertje erop.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels in een ander systeem geprobeerd, zelfde resulaat, groene vlakken in beeld. Ligt dus nu werkelijk aan de videokaart en niets anders. Morgen gaat hij terug naar de winkel, zelfs op zondagavond beantwoorden zij hun email over RMA! Dat vind ik pas service!

Verwijderd

ja dan is je kaart idd brak!
RMA en hopen dat je nu meer geluk heb :)
Pagina: 1