Toon posts:

Bootprobleem met nieuwe geheugenmodule

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist heb ik een geheugenmodule via de post ontvangen, een KTC-EN133/128 (Kingston 128 SDRAM). Nu ik deze bij mijn andere geheugenbankjes zet, boot windows niet meer, de bios herkend het geheugen wel, en zet de teller op 320 sdram. Wat kan er mis zijn? Windows XP geeft geen b eeld bij het booten, en de eerste keer zei hij wat over een foute driverfile?! Nu ik het bankje eruit heb gehaald werkt het weer :/

Er zit nu 128SDRAM en 64 SDRAM geheugen in (vermoedelijk pc100)

-Lunchy

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
Heb je al andere combinatie geprobeerd, zoals 128 +128 en die 64 er van af laten e.d.?

Verwijderd

Topicstarter
nu alles geprobeerd, het heeft denk ik met mijn mobo te mken( zo'n standaard compaq pc he) die geen pc 133 ondersteund, alleen dat pc 133 bankje erin, en hij piept alleen maar, naja jammer..:( Iemand nog andere combi? :P Mobo + processor + kast;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin vooral:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Zonder te weten wat voor systeem je hebt (mobo specs) wat voor RAM erin zit (met name welke chips er op de module zitten) en wat voor chips die Kingston heeft kunnen wij erg weinig concreets zeggen.

Sowieso eerst de troubleshooter doornemen, dan pas (indien nodig) een topic openen. Hoogstwaarschijnlijk loop je vanzelf tegen het antwoord aan terwijl je die info uitzoekt.

Allicht nuttige link:
Technische PMG FAQ

/geen specs/geen troubleshooter - dicht

Edit:
Compaq PCs zijn ook gewoon PCs hoor en ervoor gelden exact dezelfde regels mbt geheugen als bij 'normale' PCs- dat maakt dus niets uit :z

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 05-07-2003 15:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.