Toon posts:

Snap iets niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord. Ik heb zelf al mijn keuze gemaakt voor de Asus serie. Nou zag ik op www.xenon.nl deze 2 moederborden:

ATX - Intel E7205 "Granite bay"- 533/400 MHz FSB
4xDDR266/200 - 5xPCI - 2xIDE(UDMA100)
1xAGP 8x - 4xUSB 2.0 - Gigabit LAN - 2xFireWire
Serial ATA (RAID) - Onboard 6 ch. audio - HyperThreading
Dual channel geheugen

ATX - Intel 865PE "Springdale" - 800/533/400 MHz FSB
4xDDR400/333 Dual - 5xPCI - 2xIDE(UDMA100)
1xAGP 8x - 4xUSB 2.0 - Gigabit LAN - 2xFireWire
Serial ATA - RAID - Onboard 6 ch. audio - HyperThreading

Het eerste bord is €219 en de andere is €179. Wat is nou het verschil. Misschien een rare vraag maar waarom is bij de eerste de FSB lager als bij de tweede?

Laatste vraag. :P Is dit een goede configuratie ( bord proc en mem )

*Intel Pentium 4C 2,8 GHz 800 MHz Socket 478 box
200 MHz FSB - HyperThreading
512 KB cache

*512 MB DDR400 PC3200 CAS 3

Met een van de 2 borden van hier boven. Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Ben zelf ook maar leek op gebied van borden en proc's. Meeste cijfertjes zeggen mij helemaal niets :?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bordjes zijn zo te zien niet gelijk. Ze hebben beiden een andere chipset, dat zal het verschil in aantal MHz FSB verklaren. Plus het feit dat de 1ste dual channel memory ondersteund, en de 2e zo te zien niet.

als je het zelf niet weet, niet posten :/ - Springdale is wel degelijk dual channel, en alleen het feit dat het 'een andere chipset' is verklaart niets

Qua Pentium 4, mobo combo kan ik je helaas niet helpen. Ik draai namelijk met een AMD :P

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 05-07-2003 14:39 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Met een beetje zelfwerkzaamheid had je de antwoorden op jouw vragen zelf gevonden:

1) De Granite Bay is een oudere chipset dan de Springdale, maar op een hoger marktsegment gericht. Daarom is hij duurder terwijl z'n specs minder zijn. Enige voordeel van de GB is ECC support, maar die ga je toch niet gebruiken. Bovendien ondersteunt hij je CPU keuze niet. Duidelijk toch :z
2) FSB is lager (100/133MHz tov 200MHz- let niet op die 4x onzin) omdat er toen het uitkwam geen dergelijke CPUs waren, dus het niet nodig was.
3) Klinkt prima, behalve dat Springdale een dual-channel geheugencontroller heeft, dus je beter 2x 256MB ipv 1x512MB kunt kopen.

Zie verder:
Technische PMG FAQ
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen? Dual Channel nuttiger bij Intel dan AMD?

en mbt een topic openen en hoe een titel te kiezen:
de GoT huisregels

/zoekertje/faq- dicht

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 05-07-2003 14:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.