Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afstand kpn adsl lengtetest.

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/adslafstandcentralehuis.JPG]
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/adslafstandcentralehuis.JPG

Door adslactie.nl gaat KPN de centrale bij ons in de buurt gereed maken voor adsl. Ik heb me al opgeven met het snelste abbo :P .
Maar alles was nog wel ondervoorbehoud van een lengtetest. Ik heb verschillende verhalen gehoord (ook uit andere topics, vandaar nieuw topic ;) ) over de maximale afstand tussen huis en centrale, want de een zegt 8km en de ander weer 5; 4; 3,5; en 2km. Maar hoeveel is het nou echt??? Want ik wil alvast een beetje weten of ik het straks nou wel of niet kan krijgen.
Volgens het bovenstaande kaartje woon ik hemelsbreed 2,3 km van de centrale, maar ik denk dat de kabels gewoon onder de gewone hoofdweg gaan en dan is het 3,5km.
Dus kan iemand me nu vertellen of ik wel of niet slaag voor de lengtetest van adsl van kpn?
Alvast bedankt! ;)

Verwijderd

check ook hier
of hier
voor je echte afstand.

Verwijderd

bestaan er ook zo een tooltje voor belgische providers die je weet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 14:13:
check ook hier
of hier
voor je echte afstand.
Ja de afstand weet ik al, alleen wil ik weten wat de maximale afstand voor kpn adsl is......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 14:27:
[...]

Ja de afstand weet ik al, alleen wil ik weten wat de maximale afstand voor kpn adsl is......
3,8 kilometer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 14:19:
bestaan er ook zo een tooltje voor belgische providers die je weet?
kan niet zo gauw vinden, wel dit

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ok, voordat er weer 20 verschillende antwoorden komen zal ik het enige goede antwoord hier neerzetten.

Adsl heeft een maximale theoretische afstand van 5,8km. Echter bij dit soort afstanden is de kans heel groot dat er storingen optreden. Dit is de reden waarom bedrijven hun eigen maximale standaard hebben.

Kpn
Kpn gebruikt een maximale afstand van 3,3 Kilometer tussen het huis en de centrale.
Dit is een vast staand feit en zover ik weet is hier nog nooit van afgeweken.

Bbned
Bbned gebruikt een maximale afstand van 4,8 kilometer. Echter op deze afstand is alleen het 512kbit abbo mogelijk, dus wil je een sneller abbo dan zal je dichterbij dan 4,8 kilometer van de centrale moeten wonen.

Nu is het mij bekend dat Bbned in het geval van bedrijfs aansluitingen hier wel van wilt afwijken. Maar bij mijn weten wordt er dan een "speciale" lijntest uitgevoerd.

BabyXL
De afstanden die hun hanteren zijn mij niet bekend.

Versatel

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 05 juli 2003 @ 15:41:
Ok, voordat er weer 20 verschillende antwoorden komen zal ik het enige goede antwoord hier neerzetten.

Adsl heeft een maximale theoretische afstand van 5,8km. Echter bij dit soort afstanden is de kans heel groot dat er storingen optreden. Dit is de reden waarom bedrijven hun eigen maximale standaard hebben.

Kpn
Kpn gebruikt een maximale afstand van 3,3 Kilometer tussen het huis en de centrale.

Bbned
Bbned gebruikt een maximale afstand van 4,8 kilometer. Echter op deze afstand is alleen het 512kbit abbo mogelijk, dus wil je een sneller abbo dan zal je dichterbij dan 4,8 kilometer van de centrale moeten wonen.

Nu is het mij bekend dat Bbned in het geval van bedrijfs aansluitingen hier wel van wilt afwijken. Maar bij mijn weten wordt er dan een "speciale" lijntest uitgevoerd.

BabyXL

Versatel
Volgens de dame die ik bij de KPN aan de lijn had destijds, bedraagt deze afstand 3,8 kilometer :? Zo zie je maar weer dat ze zelfs zelf verschillende antwoorden geven.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 05 July 2003 @ 15:41:

Kpn

Bbned

BabyXL

Versatel
Maar was er ook niet iets met de kwaliteit van de lijn? Want ik had gelezen dat er iemand maar 2km van centrale woont maar geen adsl kon krijgen ivm slechte kwaliteit vd lijn.
Verder hoop ik dat ze die 3,3 niet zo nauw nemen, anders word het nog moeilijk. Maar ik zit dan blijkbaar toch wel in die 3,3km zone (misschien ook wel hemelsbreed) want anders werd ik denk ik niet in postcodecheck opgenomen...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 03:58

we_are_borg

You will Comply

Ik heb het gehad met een wijkcentrum die had ook ADSL nodig die werd afgekeurd omdat de kwaliteit van de lijn niet goed was. Hierop hebben wij besloten een extra lijn aan te laten leggen, die was wel goed. De afstand was ongeveer 1,1 KM

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 16:14:
Volgens de dame die ik bij de KPN aan de lijn had destijds, bedraagt deze afstand 3,8 kilometer :? Zo zie je maar weer dat ze zelfs zelf verschillende antwoorden geven.
Tjah, dames. :+

Ongeveer dagelijks komt er op mijn werk een kpn monteur (bijna altijd dezelfde) en deze doet voor ons de onderhoud aan de gsm's. Echter weet hij wel het nodige van adsl (is ook bij ons aangelegd en geloof me, dit is niet zomaar een thuis aansluiting).
Die heeft mij verteld dat het maximum wat gehanteerd wordt 3,3Km van de centrale is.
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 16:18:
[...]

Maar was er ook niet iets met de kwaliteit van de lijn? Want ik had gelezen dat er iemand maar 2km van centrale woont maar geen adsl kon krijgen ivm slechte kwaliteit vd lijn.
Verder hoop ik dat ze die 3,3 niet zo nauw nemen, anders word het nog moeilijk. Maar ik zit dan blijkbaar toch wel in die 3,3km zone (misschien ook wel hemelsbreed) want anders werd ik denk ik niet in postcodecheck opgenomen...
Dat is weer een heel ander verhaal.
Kpn legt sowieso geen adsl aan als de afstand boven de 3,3 kilometer ligt. Maar daarbuiten wordt voor iedere aanvraag een lijntest gedaan. Als hieruit blijk dat de kwaliteit van de lijn niet goed is, dan wordt je alsnog niet aangesloten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 14:13:
check ook hier
of hier
voor je echte afstand.
dat zijn de hemelsbrede afstanden :o. KPN en alle andere providers leveren tot een bepaalde afstand hemelsbreed. Ze hebben namelijk nergens in een DB staan hoelang elke kabel is. Vandaar dat ze bij kpn een veilige marge hanteren en boven de 3,3 km (oid) een lengtetest doen. KPN doet dus gewoon uit kwaliteitsoverwegingen en veiligheid niet leveren boven een bepaalde afstand hemelsbreed :).

Ik woon volgens spike 770 meter van een centrale vandaan, mijn overbuurman heeft tweakdsl en de lijn was na meting 2700 meter :P.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 05-07-2003 18:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor alle reacties. Weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Ga er toch wel van uit dat ik het krijg, desnoods lager abbo en als ze weigeren ga ik bellen en doe ik alsof ik dan heel zielig ben dat ik dan nog teltikken hou (en dat ben ik dan ook als ik t niet krijg) en dan zullen ze me het alsnog wel geven...

Maar wat denken jullie wat de uitslag van mn lengtetest word? positief of negatief?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
[Airwolf] schreef op 05 July 2003 @ 15:41:

Kpn

Bbned

BabyXL

Versatel
Ter aanvulling op BBNED ..

je maximale lengte kan kloppen (zou ik net zeker weten) maar bij >3000 meter is alleen 512/256 nog mogelijk. En ook hier geldt "wordt niet van afgeweken".

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
JvS schreef op 05 July 2003 @ 18:54:
[...]

dat zijn de hemelsbrede afstanden :o. KPN en alle andere providers leveren tot een bepaalde afstand hemelsbreed. Ze hebben namelijk nergens in een DB staan hoelang elke kabel is. Vandaar dat ze bij kpn een veilige marge hanteren en boven de 3,3 km (oid) een lengtetest doen. KPN doet dus gewoon uit kwaliteitsoverwegingen en veiligheid niet leveren boven een bepaalde afstand hemelsbreed :).

Ik woon volgens spike 770 meter van een centrale vandaan, mijn overbuurman heeft tweakdsl en de lijn was na meting 2700 meter :P.
Is ook een schatting natuurlijk. Kabel kan ook een andere route hebben en dus voor dat adres een omweg hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 14:35
Doe eens poscodecheck hier , en je krijgt automatich te goede afstand tot de centrale :
http://www.xsdsl.nl/pccheck.php

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd ik woon op 3.8 of iets van 4km van de centrale en loop gewoon met basic adsl te internetten.

Fast adsl is heir nog niet mogelijk maar ik ben te vreden :)

BBNed gaat iets van 5km d8 ik, maar dan niet meer het snelste abbo.

Dus KPN is wel iets soepeler geworden als eerst..

Overigens geloof ik nix van die postcode check van xsdsl..

Staat dat ik 2921 meter van de centrale woon, kan echt 100% zeker niet. lijntest toen gedaan met kpn was echt wel langer.

En staat dat ik gewoon 8mbit kan. Das alleen bbned. Als ik bbned postcode check doe staat dat bbned niet leverbaar hier is dus tjah :z

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2003 13:52 ]

Tweakers Discord

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

SlowikPL schreef op 31 oktober 2003 @ 13:26:
Doe eens poscodecheck hier , en je krijgt automatich te goede afstand tot de centrale :
http://www.xsdsl.nl/pccheck.php
ja bijna ja :/
afstand vanaf de centrale: 771 meter
Tel daar voor de echte kabellengte bij mij nog maar 2000 op

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1