[XP] Context menu in programs menu doet niet meer

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:54

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik draai WinXP Pro (alle laatste updates geïnstalleerd) en sinds kort werkt het volgende bij mij niet meer: normaal gesproken kun je, als je op het start menu -> All Programs klikt van een item in het Programs menu met de rechter muisknop (of met de context menu knop op het toetsenbord) het context menu van dat item opvragen (properties e.d.). Dit werkt dus echter bij mij niet meer, het enige dat er gebeurt als ik met de rechter knop klik, is dat het startmenu even knippert. Maar het context menu verschijnt niet meer. Op andere plaatsen (bijv. gewoon in explorer, of bij shortcuts die ik op de QuickLaunch bar heb geplaatst) werkt dit nog wel gewoon, alleen in het Programs menu dus niet meer. Ik heb al eens geprobeerd alle overbodige taken in de task manager af te sluiten, maar dat maakte niet uit.

Iemand een idee hoe ik er achter zou kunnen komen waar dit door veroorzaakt wordt? Ik heb ook niet recentelijk iets van een videodriver of zo geupdate, dus daar zou 't ook niet aan moeten kunnen liggen, lijkt me.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
<klein kickje>
Ik heb 't probleem nog steeds, niemand een kleine suggestie in welke hoek ik de oplossing zou kunnen zoeken?

Verwijderd

Mischien een corrupt register oid

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Ik weet niet of je hebt zitten rommelen met de grouppolicy, maar dit zou je even kunnen nakijken:

Start-->Run-->gpedit.msc

Ga naar: User configuration-->Administrative templates-->Start Menu and Taskbar-->Remove drag-and-drop context menus on the Start Menu

Staat deze op enabled? Zoja, zet deze dan op not configured of liever eigenlijk disabled
Zonee, zet hem dan ook disabled.

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 09-07-2003 20:59 ]

Mijn fotografie en videografie

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Helaas heb ik 't met die group policy niet kunnen oplossen, ik had daar ook nooit aangezeten dus dat zal 't 'm niet zijn geweest. Wel heb ik net kunnen vaststellen dat het iets moet zijn dat met mijn user account samenhangt, want ik heb als testje net even een extra user aangemaakt (ik gebruik deze pc normaal alleen zelf, dus er bestond maar één account op) en bij die nieuwe user doet het context menu in het start menu het wel gewoon.
Het viel me net ook op dat onder mijn eigen account het context menu het ook bij andere items van het start menu niet meer doet (zoals bijvoorbeeld rechtsklikken op de recent programs lijst, geeft onder die test account wel een context menu, onder m'n eigen account gebeurt er niks meer), dus het moet toch iets in mijn eigen user account zijn dat vernaggeld is..

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

k7of9 schreef op woensdag 09 juli 2003 @ 20:59:
Ik weet niet of je hebt zitten rommelen met de grouppolicy, maar dit zou je even kunnen nakijken:

Start-->Run-->gpedit.msc

Ga naar: User configuration-->Administrative templates-->Start Menu and Taskbar-->Remove drag-and-drop context menus on the Start Menu

Staat deze op enabled? Zoja, zet deze dan op not configured of liever eigenlijk disabled
Zonee, zet hem dan ook disabled.
Klein kickje. Ik had dit probleem ook, en adhv bovenstaande tip herkende ik drag-and-drop context menus on the Start Menu.
Deze is in XP ook te veranderen bij
rechter muisknop op taakbalk --> eigenschappen --> Menu Start --> Aanpassen --> Geavanceerd
de één na onderste optie 'Slepen en neerzetten inschakelen' aanvinken.
Ik weet zo niet de engelse termen, maar daar moet wel uit te komen zijn....
Pagina: 1