win xp driver letter ( c-j)

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Goede middag ik heb net mijn harde schijf vervangen nu heb ik tijdens het installeren van windows xp denk ik niet zitten op letten.
Wat is het geval mijn nieuwe harde schijf is J genoemd ipv C
nu dacht ik dat kan ik wel veranderen onder XP maar dat wil dus niet tewijl er geen andere harde schijf c genaamt is
Ik heb meerder harde schijven en die heeft de letter X gekregen.
Ook zitten er 2 dvd branders in en die hebben de letter H en I gekregen
hoe kan ik mijn harde schijf weer c en d krijgen.
weet iemand dat

yep it's me

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Als het goed is moet je de partitie/hardeschijf waar Windows niet op staat gewoon kunnen hernoemen naar D, dat het bij de partitie/hardeschijf waar Windows wel op staat niet zomaar kan is logisch. Veel programma's wijzen naar de partitie waar Windows staat en als die ineens anders is gaat het gegarandeerd fout.

Je kan met Partition Magic je Windows partitie hernoemen naar C, waarna PM dat gaat uitvoeren en alle bestanden die naar J wijzen worden dan automatisch veranderd zodat ze wijzen naar C. Het kan goed uitpakken, maar bij mij ging dit meer goed dan fout. De beste manier is formatteren, J weer C maken en dan goed opletten bij het installeren en dan op C installeren ;)

The devil is in the details.

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Ik heb dit ook eens gehad. Maar toen was het met PM perfect opgelost hoor. Format C lijkt me dus overbodig en voorbarig.

Mijn weblog

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Met windows XP krijg je ook een diskmanager meegeleverd, alhoewel die niet zo krachtig is als die van Partition Magic. Je kan die vinden onder je administrative tools --> Computer Management. Daar kan je met rechter muisklik ook instellingen aanpassen.

Wat wel een voordeel is van PM is, is dat er een programmatje naloopt of er nog programma's zijn die verwijzen naar mappen op een bepaalde schijf (waarvan je de naam net hebt veranderd). Deze past dan die programma's ook aan.

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Minotic op 05-07-2003 17:14 ]

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B