Toon posts:

[DVD] Bepaald stuk kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de DVD van Ice Age (gewoon gekocht)
maar mijn kleine nichtje vind die film dus helemaal geweldig.

Nu past hij niet op een normaal DVD-R schijfje, want het is allemaal
net te groot.

Nu kijkt mijn nichtje natuurlijk gewoon de nederlands gesproken versie
Dus mijn vraag is; is er geen manier om een bepaalde track te kopieren.
Dus bijvoorbeeld, om het ook een beetje generaal te houden.
De nederlands gesproken versie, en de engelse met nederlandse ondertiteling.
Zodat de franse en de vlaamse gewoon niet op dat schijfje komen te staan?

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Hier zijn diverse tools voor te vinden op internet, kijk eens op www.doom9.net hier staan de meeste tools en tutorials wel op, en anders ff googlen

This space for rent. Serious inquiries only please.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

Rival24

I'll Be Back

Mja, gebruik programma's als:

Instantcopy
CloneDvd
Dvdshrink
Dvd2one

en zo zijn er nog wel een hoop andere, met de bovenste 3 behoud je de menustructuur.

Verwijderd

Is mogelijk. Met Pinnacle Instant Copy kan je opgeven welke talen en ondertitels hij moet weglaten. Ik heb ook alles geselecteerd, behalve Nederlandse en Engelse taal en ondertitels. Gaat je overigens denk ik weinig in ruimte schelen, maar het programma kan ook de film terugbrengen naar de grootte van een beschrijfbare DVD.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 17:50
ik adviseer DVD2one, je kan ook bijvoorbeeld taal die je niet wilt eruit halen en ondertiteling weg halen en, ik dacht toch 20% het beeldkwaliteit verminderen zonder dat je het echt heel goed zit!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Pinnacle Instant Copy is door het Duitse blad PC Praxis als beste programma uit de test gekomen voor het verkleinen van DVD's. Je kan dus (zoals Dikky zegt), eerst handmatig de chapters en talen en ondertitels selecteren en vervolgens als de uiteindelijke grootte toch nog groter is dan DVD-5, het door het programma laten verkleinen. Volgens het blad was de kwaliteit van de verkleining ronduit uitmuntend van Instant Copy in tegenstelling tot die van de kleine shareware programma's.

Verwijderd

Met Pinnacle Instant Copy krijg je betere kwaliteit video maar hij doet dan ook wat langer over dan DVD2ONE. Verder zijn de mogelijkheden hetzelfde d8 ik...

Zelf gebruik ik altijd Instant copy.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
ik doe het altijd met dvdshrink, hierbij kan je gewoon net als met dat instant copy de talen selecteren die jij wil, de subs die je wil, en je pleurt gewoon alle extra's weg.
dvdshrink kan, als de film dan nog te groot is de zaak comprimeren, op compressie niveau 4 van 10 zie je moeilijk verschil
Pagina: 1