Printer voor fotos ed

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb al meerdere malen Epson printers gehad, nu heb ik nog de Epson Photo 750.
Van alle epsons vind ik de kwaliteit ERG goed, mooie volle kleuren, inktdruppels nauwelijks zichtbaar, alleen vind ik er een grote maar aanzitten...

Nadelen:
Cartridges raken leeg al gebruik je ze niet. Bijvoorbeeld als je alleen zwarte tekst uitprint dat gaat de kleur ook leeg.

De kwaliteit gaat na een aantal keren gebruiken achteruit en je kan blijven Cleanen wat je wil... kost alleen maar gigantisch veel inkt

Zwarte tekst vind ik bij alle epsons niet mooi scherp

Ik gebruik mijn printer veel voor:
het afdrukken van pasfotos ;)
andere uitvergote fotos al kan je dat tegenwoordig beter gewoon laten afdrukken bij een willekeurige fotowinkel
Grafische zaken
zwarte tekst

Ik weet niet of in de tussentijd veel verandert is bij de Epson printers, of dat er betere printers zijn die ook voordeliger afdrukken??? maar ik kan maar weinig nieuwe testen vinden van nieuwe printers...

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik kan je niet helpen, omdat ik alleen ervaring heb met Epsons, maar kan je wel vertellen dat ik NOOIT meer een Epson weer wil. Mijn vader heeft er 3 en altijd gedonder met verstopte spuitkanaaltjes, zelfs bij regelmatig gebruik en echte epson inkt. Mijne doet het nog redelijk, maar niet als het te koud is, zeg maar 15 graden, dan zit ie ook meteen verstopt.

Ik zou voor een printer gaan waarbij je de complete koppen vervangt, dan maar iets duurder. En precies wat je zegt, dat reinigen kost ook een hoop geld.

Misschien heeft HP tegenwoordig goed spul? Voorheen was het misschien iets minder......
Let ook op drivers! Slechte drivers is naar mijn mening een slecht product.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Zoeken op "foto kwaliteit printers" levert ruim 150 resultaten op, waartussen enkele hele handige/interessante topics. Daar misschien wat inspiratie/ideetjes opdoen? :)

LinkedIn
Instagram

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ok dan thnx ;)
In ieder geval nog 2 gebruikers hier die dus ook probs hebben met Epson... ;)
Al mijn 3e Epson, en deze fotoprinter doet t gaar nu en was zeker niet goedkoop :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 15:54

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beetje off-topic: Ik had altijd een HP710C en daarvoor een HP694C. Ik printte vroeger best wel veel kleur. Tegenwoordig heb ik geen kleurenprinter meer, ik vindt de inkt veel te duur. Mijn digitale bestanden laat ik afdrukken via een fotoservice. Dit kost mij 0.20 per foto. De kwaliteit van de fotoservice is perfect! Er kan absoluut geen printer tegenop, zeker niet prijstechnisch. Bovendien zijn de foto's van de fotoservice veel langer houdmaar.

/dev/null

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 12:15
Ik heb de psc 2210 van HP. Hij is redelijk prijzig, maar dat omdat er ook een scanner en fax in zit :) In deze printer kan naast de gewone kleur een aparte photo cardrigde ipv de zwarte. Zodat je 5 kleuren hebt, en zwart. De photo cardrigde bevat inkt die heel lang zijn kleur behoudt, en dus niet na een paar jaar verkleurt is. De foto's zijn zeer scherp, helemaal op fotopapier. (4800x1200 dpi)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op 05 July 2003 @ 13:52:
Beetje off-topic: Ik had altijd een HP710C en daarvoor een HP694C. Ik printte vroeger best wel veel kleur. Tegenwoordig heb ik geen kleurenprinter meer, ik vindt de inkt veel te duur. Mijn digitale bestanden laat ik afdrukken via een fotoservice. Dit kost mij 0.20 per foto. De kwaliteit van de fotoservice is perfect! Er kan absoluut geen printer tegenop, zeker niet prijstechnisch. Bovendien zijn de foto's van de fotoservice veel langer houdmaar.
Dat is idd. zo... bij elke fotozaak is het VEEL goedkoper en mooier dan je zelf kan doen... maar vroeger kon je nog niet je eigen bewerkte digitale foto laten afdrukken ;)

Dus ok, op zich heb ik dan daar geen printer meer voor nodig, maar dan wel nog voor tekstuele zaken en CD hoesjes die er mooi uit moeten zien ;)

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Ik heb de HP Deskjet 5550.
Het is echt een geweldige printer met maar 1 nadeel de software zegt op een gegeven moment dat de cartridge leeg is terwijl hij dat nog niet is. Maar hij print geweldig.
Op HP foto papier zelfs 4800 dpi x 1200 dpi. Hij is niet een supersnelle printer maar dat maakt voor mij niet uit. Hij is trouwens ook al 2 keer zo goedkoopt als toen hij uitkwam zie maar.

en hij ziet er nog mooi uit ook :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/productimages_170x190/c6487c.gif

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Possstema schreef op 05 July 2003 @ 14:23:
Ik heb de HP Deskjet 5550.
Het is echt een geweldige printer met maar 1 nadeel de software zegt op een gegeven moment dat de cartridge leeg is terwijl hij dat nog niet is. Maar hij print geweldig.
Op HP foto papier zelfs 4800 dpi x 1200 dpi. Hij is niet een supersnelle printer maar dat maakt voor mij niet uit. Hij is trouwens ook al 2 keer zo goedkoopt als toen hij uitkwam zie maar.

en hij ziet er nog mooi uit ook :) :
[afbeelding]
Das niet veel geld ;) nog een beetje zuinig met inkt dan?
Pagina: 1