Toon posts:

[98] Printer wil niet printen, computer wordt sloom *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand zijn printer repareren op een compaq presario 5900T die windows 98 draait. De printer is al een oudje het is een HP Deskjet 840C. Maar als ik iets wil printer word het hele systeem sloom :(. De muis gaat schrokkerig over het scherm. Maar er komt geen print uit de printer. Eerst dacht ik dat het gewoon aan de drivers lag, maar na een paar keer installeren was het nog steeds zo. Later heb ik ook nog wat aan de IRQ gerommeld, maar het succes bleef uit. In de BIOS staat de parallelle poort op ECP mode.

Hebben jullie nog ideeen?? ;)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 18:59

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb precies het zelfde met een XP PC, wie-o-wie helpt ons?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Betreft het een USB muis en de printer op de USB poort? Als ik die combinatie hier gebruik dan wordt mijn systeem ook best wel wat sloompjes voor een tijdje :{

En over het niet uitprinten, bij mij moest ik dan even de printer uit/aanzetten en de USB stekker er uit en weer terugstoppen... beetje omslachtig, maar het hielp wel.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Nee, toetsenbord en muis zitten op een ps2 poort. en het gaat hier gewoon om een printer die op een parallelle poort zit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Staan er niet gewoon al taken bij het printen die geannuleerd zijn? Want ik heb ook Windows XP en een HP Deskjet 840C, maar als je daar een printopdracht annuleerd moet je eerst rebooten voordat je weer een nieuwe printopdracht kan uitvoeren. Het lukt de computer namelijk niet om de printopdracht echt te annuleren en te verwijderen zodat je verder kan.

Dat alles sloom wordt tijdens het printen is volgens mij normaal, in ieder geval wel via de parallele poort, ik heb precies hetzelfde. Ik krijg 100% CPU load tijdens het printen en ik kan even niet soepel werken. Toch maar eens kijken of ik die USB kabel kan vinden en of het daar beter mee gaat :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat hij helemaal niet wil printen en dat het systeem half hangt. En dat je CPU 100% load kan geven is bij mij ook wel bekent.

Verwijderd

Een printopdracht (hoeveelheid mb's) is nogal veel voor een seriele poort... vooral als een oude pc dat moet aansturen. Wat zijn de specs van de pc?

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 17:34:
Een printopdracht (hoeveelheid mb's) is nogal veel voor een seriele poort... vooral als een oude pc dat moet aansturen. Wat zijn de specs van de pc?
Serieel :? Er zijn maar erg weinig seriele printers, en de HP840C is gewoon een Parallele + USB printer.
(USB is een seriele verbinding jah, maar echt met veel meer bandbreedte :+)

Verwijderd

Vinnie schreef op 05 juli 2003 @ 17:35:
[...]

Serieel :? Er zijn maar erg weinig seriele printers, en de HP840C is gewoon een Parallele + USB printer.
(USB is een seriele verbinding jah, maar echt met veel meer bandbreedte :+)
Maar een print opdracht vreet veel van een oude pc... had het ook met een P1 200 mhz... die was ook niet meer te gebruiken totdat het bestand uitgeprint is... als deze pc ook een oud pc is verklaart dat veel ;)

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 17:38:
Maar een print opdracht vreet veel van een oude pc... had het ook met een P1 200 mhz... die was ook niet meer te gebruiken totdat het bestand uitgeprint is... als deze pc ook een oud pc is verklaart dat veel ;)
Ligt er maar net aan.

Meeste modernere printers zoals de HP840C hebben ook wat 'intern' geheugen die wat opvangt, ook scheelt de instellingen van de LPT poort ook wat.

ECP/EPP,ECP,Bi-directioneel. Kan ook even mee gespeeld worden :) (kan in de BIOS worden ingesteld)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 05-07-2003 17:41 ]

Pagina: 1