Ik heb memory van 128 MB SDRAM op 133 MHz. Dit geheugen had ik eerst in een AMD 500 MHz zitten, maar toen ik die AMD verkocht had heb ik het memory in m'n nieuwere pc gestopt (alleen dat 128 MB geheugen). Alleen hier krijg ik steevast de melding, als windows opstart, dat himem.sys onstabiel geheugen heeft gevonden en dat windows opnieuw opgestart moet worden. Dit blijft zich voordoen, waardoor ik nooit in windows kan komen. Als ik het memory dan in een andere pc stop, geeft 'ie daar geen foutmelding en gaat alles goed en stabiel. Bij mijn nieuwe pc geeft 'ie ook al in het Bios aan dat er een fout in het geheugen zit als ik een uitgebreide POST doe. Bij de andere pc's niet!
Hoe kan dit? Er is mij verteld dat ik het ECC moet uitschakelen, maar ik kan dit nergens vinden. Het ligt niet aan het cheepobios, want in het originele kon ik de ECC ook niet vinden. Weet iemand wat ik moet doen???
Ik heb geen garantie meer.
Specs van m'n nieuwe pc:
AMD 1700+
K7S5A moederbord met het Cheepobios 1129
Geforce 2 MX 400
96 MB SDRAM geheugen
Hoe kan dit? Er is mij verteld dat ik het ECC moet uitschakelen, maar ik kan dit nergens vinden. Het ligt niet aan het cheepobios, want in het originele kon ik de ECC ook niet vinden. Weet iemand wat ik moet doen???
Ik heb geen garantie meer.
Specs van m'n nieuwe pc:
AMD 1700+
K7S5A moederbord met het Cheepobios 1129
Geforce 2 MX 400
96 MB SDRAM geheugen