IBM Thinkpad || Toetenbord blijft op 'numlock' staan

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Wanneer ik iets probeer te typen met een Thinkpad laptop van ibm, blijft de 'numlock' aan staan.
Wanneer ik functieknop+numlock geef; gaat er een lampje branden.
Of deze nu aan of uit staat, de ujmik etc. blijven cijfertjes.
Wanneer ik de functie knop ingedrukt houd kan ik wel gewoon typen; maar dit is geen doen.
Dit doet zich een enkel voor wanneer de gebruiker zich aanmeld op de domain. Wanneer deze 'locaal' op de laptop werkt is er niets aan het handje. (was eerst wel, maar na 't installeren van 'custom keyboard' :? van ibm was er nix meer aan de hand).
Waar zou dit aan kunnen liggen?
betreft win2k pro, invoer taal op NL en toetenbord instellingen op US internationaal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Heeft Shift+NumLock effect?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Bedankt voor je tip; dit werkt opzich wel.
Maar wanneer de laptop uit is geweest en weer wordt gestart begind 't gezever weer :(

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

Lichtelijk off-topic, maar wel gerelateerd aan het beheersen van "ongewenst" numlock op een IBM Thinkpad:

<download>: Last Updated 2/2002. This utility is for Version 1Keypads only. This enables you to use the numlock on the keypad and your laptop keyboard independently. It also fixes the "-" key problem in Excel, and enables you to change the "." to a "," for Foreign money. It is compatible with XP. .

Voor de duidelijkheid: dit is een software tooltje van accessoiresfabrikant Targus, voor het tegengaan van een vergelijkbaar effect op een IBM Thinkpad als je een extern USB toetsenbordje aansluit.
Dit programmaatje werkt ook met andere merken USB numpads, en is daarom mogelijk ook te gebruiken voor jouw situatie.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik maak geen gebruik van een extern toetsenbord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef ff aan welk type Thinkpad je bedoelt :o

Ik heb erg veel ervaring met de 755CE en 755CD laptops, maar vermits die uit het 486 tijdperk stammen betwijfel ik de relevantie van mijn info :z

Oslik blyat! Oslik!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
pfff ekkes zoeken hoor :)

type 2656 staat op de onderkant

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Scarecrow schreef op 05 July 2003 @ 15:50:
pfff ekkes zoeken hoor :)

type 2656 staat op de onderkant
Da's het modelnr. Toevallig een Thinkpad R31?

Oslik blyat! Oslik!

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

Scarecrow schreef op 05 July 2003 @ 13:26:
ik maak geen gebruik van een extern toetsenbord
Dat had ik inderdaad al begrepen uit je eerdere posts;
het genoemde programmaatje is daar inderdaad oorspronkelijk wel voor bedoeld.
Desalniettemin kan dat tooltje je mogelijk helpen, omdat het effect wat jij ondervindt identiek is aan:
- IBM Thinkpad (ik weet niet bij of het bij alle typen is, ik heb er twee gehad);
- Met extern (numeriek) toetsenbord;
- Numlock van extern (numeriek) toetsenbord staat aan (omdat anders extern numkeypad niet werkt);
- Dubbelfunctietoetsen van intern toetsenbord werken onbedoeld (ook) als numerieke toetsen, waardoor je niet normaal kunt typen.

Vanwege de gelijkenis met jouw probleem zou het effect kunnen hebben op jouw situatie, ook al gebruik je geen extern toetsenbord.

Probeer het programmaatje dus als debugmethode of als andere oplossingen niet werken. Het is uiteraard ook zo weer van je computer geknikkerd (de-install), mocht het niets doen.
Dit is inmiddels versie 3 - ik heb zelf versie 2 een jaar lang gebruikt op een Thinkpad A21m, met af en toe een numeriek keypad. Mijn huidige Dell Inspiron werkt goed zonder zonder de tool.
Pagina: 1