Toon posts:

XP-Win98SE netwerk: 98 password werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zit met het volgende probleem:

ik heb een netwerk met hierin een XP laptop en een Win98se PC.
Nu share ik op beide systemen een partitie en dat werkt allemaal goed.

Echter als ik de gedeelde partitie op de PC password beveilig, dan is deze ineens niet meer toegankelijk vanuit de XP laptop.

Het password wat ik intyp lijkt ie niet te accepteren, terwijl dit toch het password is wat ik ingesteld heb op de win98se PC.

Haal ik het password weg, dan werkt het weer... maar ja zo wil ik het niet...

iemand? :?

(en ja, ik heb de search geprobeerd en gezien dat er in het verleden meerdere mensen waren met dit probleem, maar helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden :| )

Verwijderd

Heej,

Hier zit ik dus ook mee. Helaas heb ik geen oplossing voor je.
Hopelijk dat dit topic nu iemand opvalt. :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak het password op de 98 pc eens gelijk aan dat van de gebruiker waarmee je op de XP-machine bent ingelogd. zou me niks verbazen als die meegezonden worden bij het verbinding maken met die netwerkschijf

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

XP doos:

Start -> Run -> CMD
code:
1
net use ? \\ipadres Win98\share /user:werkgroepnaam Win98 doos password

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 05 July 2003 @ 18:18:
code:
1
net use ? \\ipadres Win98\share /user:werkgroepnaam Win98 doos password
gevolg:
System error 5 has occured.

Access is denied.

Ook wanneer je op beide computers de gebruikersinstellingen op elkaar afstemt blijft het inloggen op de gedeelde schijf geweigerd worden.
Dit is wat er steeds gebeurt:
1. Ik zoek naar de computer
2. Gevonden, ik 'open' die computer
3. Ik moet inloggen (en wordt toegelaten) of ik hoef niks in te vallen en wordt sowieso toegelaten, afhankelijk van waar ik in al mijn experimenten zat.
4. Ik zie de gedeelde map en wil die openen -> Inlogscherm.
5. Ik vul de goede inloggegevens in: ik krijg het inlogscherm met die gegevens terug. Enter en ik krijg het weer terug. Enter en ik krijg het weer terug. Pas als ik de verkeerde inloggegevens invul krijg ik een net errorbericht dat de toegang geweigerd is.

Overigens was het oorspronkelijk zo, voor al deze onzin begon, dat ik überhaupt niet hoefde in te loggen. (Detail: de andere computer gebruikt Windows 2000 in plaats van 98 zoals de topicstarter, verder is het hetzelfde).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, lukt bij mij ook niet :'(

Voor Win98se heb ik overigens geen inlognaam/password bij het opstarten en voor de XP laptop heb ik maar een gebruiker (moi), en gebruik hier verder ook geen password voor.

Ik weet niet of dit wat uit kan maken... :?
Pagina: 1