Toon posts:

[XP] na virus zit register dicht... help needed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig topic ging wel heel snel weer dicht (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/779605) :D dus vandaar nog een vraagje:

Ik kan de regeditor niet meer inkomen, zelfs met externe freeware regeditors kom ik er niet meer in. Dit gezeur is veroorzaakt door het BKDR_Beastdoor virus (trojan) en die heeft een aantal keys in het register aangemaakt die er uit moeten. Wie helpt me om weer in het register te kunnen komen????

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 12:59

Pogostokje

* twiet *

In het vorige topic stond dat je er wel in kon?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Aangezien norton niet meer werkt, zou ik een online scanner proberen. Ik weet 123 niet zo welke er ook al weer was, maar dat kun je vast wel in de search vinden :)

Tweakers Discord

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het lijkt mij duidelijk waarom hij dichtging...
momania schreef op 05 July 2003 @ 11:47:
[...]

Mooi :)

Deze gaat dicht omdat dit eigenlijk search werk is en vrij makkelijk te vinden ;)
Maar wat je kan doen... Is een image terug zetten... Herstelpunt... F8 en dan "Last known good configuration" Of zelfs een virusscanner draaien...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
www.bitkeeper.com
www.nai.com

Beide bieden online virusscanning en Bitkeeper ook removal, NAI vast ook wel maar daar heb ik geen ervaring mee.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien moet je even sfc draaien.
Even een command prompt openen en sfc intypen.
Je ziet dan allemaal opties en met /scannnow kan je de meeste systeembestanden herstellen.

Anders zou ig toch voor een her-installatie gaan, aangezien je dit toch nog niet zo lang geleden gedaan hebt, dus veel info zal er niet verloren gaan

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 05 July 2003 @ 12:09:
In het vorige topic stond dat je er wel in kon?
klopt, d8 ik.. toch niet dus..

damn nog een virus... w32.killav in EM.exe.. dit is niet leuk meer

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 05 July 2003 @ 12:11:
Misschien moet je even sfc draaien.
Even een command prompt openen en sfc intypen.
Je ziet dan allemaal opties en met /scannnow kan je de meeste systeembestanden herstellen.
nu aant uitvoeren! kewl, weer wat geleerd...

• Vorkie
  • Niet online
maar als je nog steeds zoveel virussen hebt, raad ik een Nieuwe WinXp instalatie aan...

Want nu blijft er toch schade... wel beperkt, maar op lange tijdsduur kan dat heel erg uhh fout lopen...

Btw, draai je een virusscanner? Zoja, Oke niet jouw schuld, Zonee, pech eigen schuld zoek het uit...

Eerst online scannen, hoeveel virussen heb je... en hoeveel problemen hebben die veroorzaakt, teveel, reinstall XP...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 12:12:
[...]

klopt, d8 ik.. toch niet dus..

damn nog een virus... w32.killav in EM.exe.. dit is niet leuk meer
Ik denk, dat je er dan slim aan doet, om je PC opnieuw te installeren...
Of je moet hier even kijken

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2003 12:31 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

SA-FAQ - Wat moet ik doen met virussen.
Staat hoe je weer in je register moet komen.

-> Software Algemeen.
Virus is een los stukje sofware :P.

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 05 juli 2003 @ 12:29:
SA-FAQ - Wat moet ik doen met virussen.
Staat hoe je weer in je register moet komen.

-> Software Algemeen.
Virus is een los stukje sofware :P.
nope gaat niet werken, heb regedit.exe naar .com gekopieerd maar heeft geen effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/regedit.jpg

iemand nog ideeen? verder werkt alles gewoon weer

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:36:
[...]

nope gaat niet werken, heb regedit.exe naar .com gekopieerd maar heeft geen effect:

[afbeelding]

iemand nog ideeen? verder werkt alles gewoon weer
misschien ben ik een droogkloot :7 maar onder welke naam bij jij ingelogt???

Maak een nieuwe useraccount aan met Adminrights :) en probeer daar eens met regedit te gaan werken....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Log gewoon in als Administrator :?.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ingelogd als admin.. das het vreemde

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/regedit2.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Compubiter op 05-07-2003 12:58 ]

Verwijderd

Dit is een beetje off-topic maar evengoed:
Je dreunt een stel virii op waarbij NAV gewoonweg veel te laat is met detectie(net zoals zo'n beetje alle andere AV's).
Als je meer doet dan alleen e-mailen ben je verplicht Kaspersky of McAfee te gebruiken aangezien dat de enige zijn die detectiie hebben tegen 95% van het spul dat op kazaa e.d. te vinden is.

Weet je zeker dat je alles hebt opgeruimd aan virii? Want iig de nieuwste beastdoor doet aan code injection, je explorer/IE kan dus nog steeds geïnfecteerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik de vraag anders stellen:

Waar kan ik als administrator de andere users toegang geven of weigeren tot het register? Waar stel ik dat in?

hopelijk niet in het register zelf want dan zit ik idd vast........ ;(
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 12:56:
Dit is een beetje off-topic maar evengoed:
Je dreunt een stel virii op waarbij NAV gewoonweg veel te laat is met detectie(net zoals zo'n beetje alle andere AV's).
Als je meer doet dan alleen e-mailen ben je verplicht Kaspersky of McAfee te gebruiken aangezien dat de enige zijn die detectiie hebben tegen 95% van het spul dat op kazaa e.d. te vinden is.

Weet je zeker dat je alles hebt opgeruimd aan virii? Want iig de nieuwste beastdoor doet aan code injection, je explorer/IE kan dus nog steeds geïnfecteerd zijn.
www.housecall.nl vind niks en de geupdate norton AV 2003 ook niet..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 12:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 12:56:
Laat ik de vraag anders stellen:

Waar kan ik als administrator de andere users toegang geven of weigeren tot het register? Waar stel ik dat in?

hopelijk niet in het register zelf want dan zit ik idd vast........ ;(

[...]

www.housecall.nl vind niks en de geupdate norton AV 2003 ook niet..
Trend is nog erger mbt. trojans dan NAV imho, NAV zei ook optix.pro.13 te detecteren, toch was hier laatst iemand die een up to date NAV had en toch geïnfecteerd was.

Als je gpedit.msc runt, kun je daar settings wijzigen? If so, dan is het waarschijnlijk nog wel te fixen. Ergens moet daar de setting zijn die je moet hebben, alleen weet ik dus niet waar, jammergenoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 13:02:
[...]

Trend is nog erger mbt. trojans dan NAV imho, NAV zei ook optix.pro.13 te detecteren, toch was hier laatst iemand die een up to date NAV had en toch geïnfecteerd was.

Als je gpedit.msc runt, kun je daar settings wijzigen? If so, dan is het waarschijnlijk nog wel te fixen. Ergens moet daar de setting zijn die je moet hebben, alleen weet ik dus niet waar, jammergenoeg.
Jah!!! dat was em! gpedit.msc, staat ergens: prevent registry access -> notconfigured.. die op DISABLED gezet en het werkt weer!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 13:08:
[...]

Jah!!! dat was em! gpedit.msc, staat ergens: prevent registry access -> notconfigured.. die op DISABLED gezet en het werkt weer!
Mooi.
Pagina: 1