Toon posts:

Hoe subwoofer aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb het volgende: Unit met kast er om heen. Bare wire verbinding dus geen rca plug of minijack. Daarnaast een simpele pioneer versterker met aux ingangen. ALs laatste een Marantz SR4300. NU vraag ik me af hoe ik de subwooer het best aan kan sluiten? Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar niks werkte echt. De versterker doet het wel en de unit is ook nog onbeschadigd. Ik heb zo'n gevoel dat de Marantz geen signaal uitstuurt. Niet op Neo 6 Cinema, CS II circle surround of DPL Music. De eerste surround DVD is onderweg (heb net een dag me DVD-speler) maar ik geloof niet dat het daar aan ligt. Wat is volgens jullie de meest handige manier om aan te sluiten?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 08:21
je hebt dus een "passieve"sub gemaakt begrijp ik hieruit? zonder filter/versterker enzo??
Dan gaat het wat moeilijker denk ik... zet een een mooi versterkertje op die sub.. maak hem actief.. en dan op de pre-out van je SR4300

[EDIT] Je zou ook die sub op je ouwe versterker kunnen aansluiten.. en dan je ouwe versterker weer op je nieuwe marantz aansluiten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Griffin2k op 05-07-2003 12:38 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
passief hoeft niet uit te maken, de marantz filtert neem ik aan alle hoge tonen uit het uitgangssignaal. Ik moet dus alleen van mijn marantz naar de stereo pioneer versterker en dan met gewoon speakerdraar naar de sub, dat is het idee, niks meer niks minder. Alleen werkt dat niet, welk snoer moet ik gebruiken (rca rood of wit of wat anders?) en hoe stel ik mijn versterker dan in. marantz en stereo. Heb nu marantz gewoon laten spelen met muziek en dan naar verschillende surroundmodes en de pioneer op aux in gezet en dan gewoon met speakerterminals naar de subwoofer.

[edit] het werkt al, had de bassmix verkeerd staan....{/edit]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 13:42 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 08:21
Whehe... ok veel plezier ermee :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1