Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 20:02
Is het op een of andere manier mogelijk om binnenshuis betere ontvangst te krijgen?
Net toevallig op mijn eigen kamer is het signaal erg slecht en gaat hij constant naar duits netwerk |:(

Is het mogelijk om een antenne aan te sluiten? (telefoon heeft dr een aansluiting voor.)
Hoe werken die gsm carkits? Is daar misschien wat mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 21:15

Maartenvs

For Sale

ik weet dat je van die stickers hebt die betere ontvangst beloven zoiets als dit.
http://www.mobiblaster.nl/price.htm
Aangezien ik in rand van Tilburg met mijn 7210 Dutchtone slechte ontvangst heb wil ik er ook wel een proberen maar heb er maar weining over gehoord.

http://www.mobiblaster.nl/resellers.php3 <- de homepage van die antenne

[ Voor 13% gewijzigd door Maartenvs op 05-07-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

Pogostokje

* twiet *

Die stickers zijn een soort HOAX, maar dan eentje die ze echt verkopen. Trap er niet in, dat werkt echt niet!!

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Je hebt zeker een abo bij een provider met een 1800 MHz-netwerk (T-Mobile, Orange of O2), die in Duitsland een 900 MHz-netwerk heeft. (Waarschijnlijk T-Mobile dus.)

900 MHz komt beter door muren e.d. heen, waardoor het kan zijn dat buiten het Nederlandse 1800 MHz-net sterker is, maar binnen het Duitse 900 MHz-net.

Beste (maar dure) oplossing: stap over op een provider die in Nederland een 900 MHz-net heeft. KPN (of Hi) of Vodafone dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Hmm, ik wist niet dat 900MHz beter door muren gaat :(
Ik zit idd op 1800MHz (Orange)

Maar het klopt toch dat je bij een carkit een externe antenne krijgt?
Is daar niet iets mee mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

Pogostokje

* twiet *

De draad van een externe antenne kan niet zo heel erg lang zijn, anders krijg je weer teveel verlies. Je antenne zelf moet natuurlijk wel buiten komen, want inderdaad gaan 1800MHz signalen minder goed door objecten met een grotere massa en dichtheid dan 900MHz signalen (dit is overigens niet altijd een nadeel, in steden is dit een enorm voordeel). Je kan zo'n autoantenne buiten monteren (wel ff checken of hij ook de juiste karakteristieken heeft voor 1800MHz) en de kabel door een gat in de muur naar binnen laten gaan. Dat zal wel werken maar dan is je draadloze GSM dus opeens wel een draadgebonden toestel. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83321

Kan je je niet afmelden voor bellen in het buitenland?
Dan springt die bij eventueel geen ontvangst ook niet over naar een duits netwerk...want als je dat even niet door hebt word je telefoonrekening aardig hoog... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:29

Klippy

Still Game

Ik heb hetzelfde, zit bijna in Belgïe.
Achtein de woonkamer pakt hij meestal Belgisch netwerk, voor in de woonkamer net niet. Als ik buiten ben en nog meer richting België loop houdt hij ook gewoon KPN, muur maakt best veel uit dan denk ik.
Enige oplossing die ik heb kunnen vinden is idd automatisch netwerk zoeken uitzetten en gewoon handmatig KPN selecteren...
Scheelt idd heel wat in de rekening.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Thx voor de info pogostokje.

Ik kan m'n telefoon zo instellen dat ie helemaal niet naar duits netwerk gaat maar ik wil wel bereikbaar zijn :P
Helaas heb ik nu dus een hoge rekening :(

Ik moet ook es ff kijken of dr nog mogelijkheden zijn met bluetooth.
Dr zijn zeker geen bluetooth antennes he? Ik heb ze iig nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56146

Flint123 schreef op 05 July 2003 @ 16:48:
..8<..
'T mooie aan de bluetooth techniek is juist dat er geen grote antennes ed voor nodig zijn, waardoor de toepassing in compacte ruimtes erg goed te doen is. (Bluetooth bestaat in feite uit 1 chip).

Je hebt twee versies van bluetooth die verschillen in de reikwijdte, namelijk 10m of 100m.

Voor zover ik weet hebben de telefoons allemaal de 10m versie aan boord (anders gaat de batterij wel erg snel leeg..)

Misschien dat die 10m je net voldoende speling geeft om in huis met een bluetooth headset aan te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 56146 schreef op 05 July 2003 @ 17:11:
[...]

Misschien dat die 10m je net voldoende speling geeft om in huis met een bluetooth headset aan te kunnen?
Dan zou ie dus de tel ergens moeten neerleggen (waar ie wel goed ontvangst heeft) en dan met de bluetooth headset in z'n eigen kamer bellen?? of begrijp ik dit verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:29

Klippy

Still Game

Flint123 schreef op 05 July 2003 @ 16:48:
Thx voor de info pogostokje.

Ik kan m'n telefoon zo instellen dat ie helemaal niet naar duits netwerk gaat maar ik wil wel bereikbaar zijn :P
Helaas heb ik nu dus een hoge rekening :(

Hmm, bij mij is het zo dat ik wel nog KPN heb, maar het bereik van Belgisch netwerk veel sterker is en daarom omschakelt. Als ik dus zeg dat 'ie op KPN moet blijven staan gaat het goed.

Maar jij zal wel helemaal geen bereik meer hebben dan voordat 'ie omschakelt...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
wdekreij schreef op 05 July 2003 @ 18:29:
[...]

Dan zou ie dus de tel ergens moeten neerleggen (waar ie wel goed ontvangst heeft) en dan met de bluetooth headset in z'n eigen kamer bellen?? of begrijp ik dit verkeerd :?
Normaal gesproken zou dat idd erg onhandig zijn als de telefoon ergens anders ligt.

Maar ik heb me het volgende bedacht en volgens mij ist dan opgelost :9

Ik koop een Bluetooth headset voor het bellen.
Ik koop een Bluetooth dongle voor m'n pc. (via de pc kan ik de telefoon 100% bedienen)

Verder heb ik ook al een goeie plek gevonden waar ik 50% ontvangst van Orange heb. Nu maar hopen dat 't binnen de 10 meter is van Bluetooth want het zit volgens mij op het randje.

Kost me wel 200 euro om "normaal" te kunnen bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

Anoniem: 56146 schreef op 05 July 2003 @ 17:11:
[...]

'T mooie aan de bluetooth techniek is juist dat er geen grote antennes ed voor nodig zijn, waardoor de toepassing in compacte ruimtes erg goed te doen is. (Bluetooth bestaat in feite uit 1 chip).

Je hebt twee versies van bluetooth die verschillen in de reikwijdte, namelijk 10m of 100m.

Voor zover ik weet hebben de telefoons allemaal de 10m versie aan boord (anders gaat de batterij wel erg snel leeg..)

je hebt 3 reikwijdte's: classe 1, 2 en 3
classe 1: 100m
classe 2: 20m
classe 3: 10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 22:03
Standaard staan telefoons op "automatisch juiste netwerk zoeken", maar je kan ook ze ook dwingen maar 1 netwerk te pakken. In grensgebieden is dat dan dus de oplossing.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1