Toon posts:

[SMC]WOL lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit KR7A-RAID met daarop een 3COM 3C905C. Die ondersteunen beiden WOL. Ik heb de kabel goed aangesloten zodat het mogelijk is om mijn pc van om het even waar over het netwerk te laten booten.
Nu probeer ik op een andere pc een magic packet te versturen, mar mijn pc wil maar niet booten :(.
Het versturen van de magic packet doe ik via de web-interface van de router (SMC Broadband Router 7004BR) op basis van het MAC-adres en ik heb ook geprobeert via z'n client list te booten, allemaal zonder succes.

Ik heb al in mijn BIOS gekeken maar daar vind ik niets over WOL enablen of dergelijke. De handleiding vermeld enkel dat mijn mobo enkel "Remote Wake-up Low" ondersteund, maar dat helpt me niet echt vooruit. :'(
Ook de site van Abit of SMC zelf weten niets te vertellen over mijn probleem.

Zijn er mensen die weten wat er scheelt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Domme vraag, heb je de WOL kabel van je NIC naar mobo ook aangesloten ?
Als je een WOL/Magic packet zend .. zie je dan wel 'dataverkeer' naar je PC gaan ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja WOL kabel heb ik goed aangesloten van de NIC naar het Mobo...Of er echt gegevens verstuurd worden weet ik niet, de pc waar van ik test staat twee ruimtes verder dan waar mijn eigen pc staat...Enige dat ik zie is een melding van de router "Wake up frame was send"

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Heb je niet misschien de optie om de PC te booten in de BIOS uit laten staan? Volgens mij staat die optie in je BIOS standaard namelijk uit. Moet je even kijken of hij daar wel op enabled staat :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn BIOS uitgeplozen maar nergens een optie gevonden als "enable WOL" of iets dergelijks. Ik heb de PCI master optie aangezet en Power on PCI-Card ook enabled. Daarna heb ik bij Boot-device ook als second boot device LAN opgegeven en dat wou ook niet helpen...ik vind nergens iets over WOL in de handleiding of in mijn BIOS. Het enige dat in mijn handleiding staat is dat het mogelijk is om via LAN te booten.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Wat je zou kunnen proberen; packet sniffer installen, en een packet sturen naar twee of meerdere pcs (als je meerdere pcs hebt) ene pc staat aan, andere moet aan gaan. Dan kan je zoals Koffie zegt kijken of er uberhaupt een packet verzonden word. En tja, als die dat wel goed reageerd de pc er niet echt lekker op, en dat zou onderandere kunnen komen door het kabeltje.

edit : damnit, iets vaker op f5 drukken. nouja, toch nog enigsinds relevant.

[ Voor 10% gewijzigd door QBiT op 05-07-2003 11:59 ]

Pagina: 1