Toon posts:

irql not less or equal met alle windows

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb net eindelijk een nieuwe pc. Een Asus P4P800 Deluxe moederbord en P4 2.8Ghz die nu op 3.4Ghz draait. Allemaal leuk en aardig maar ik ben niet echt tevreden met deze board.
Namelijk ik krijg steeds maar weer vastlopers met blauwe schermen, ook als hij niet overgeclockt is. Ik heb meerdere windows versies geprobeerd: windows xp home en prof, windows longhorn 4008 en de 4015, en windows 2003. Nu draait Windows 2003 al wat beter, maar ook deze windows heeft die blauwe schermen.

Ligt dit nou aan m'n board of iets anders want deze board moet toch aardig goed zijn.
Alvast bedankt.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je met de informatie uit de blauwe schermen dit al eens doorgenomen:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Draai eens een keer memtest86 om te kijken of het geheugen problemen heeft.
Ik verwacht dat de OC de directe oorzaak is. Heb je het probleem ook zonder OC?

Verwijderd

Topicstarter
Zonder OC blijf ik het probleem houden ja

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:25 ]

Verwijderd

En memtest?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bios ge-update :?

Daarnaast ook problemen met oudere Windows versie's (98, 2000) :? Geheugen getest, voeding stabiel :?

Windows up to date :?

Zie ook: topicstart
Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Beschrijf duidelijk wat je allemaal gedaan hebt, wat je gezocht hebt op ww.google.com en op de site van je mobo fabrikant, http://www.asus.com.tw/support/support.aspx

en bios link toegevoegd:
http://www.asus.com.tw/su...name=P4P81007.zip~zaqwedc
http://www.asus.com.tw/su...name=P4P81008.zip~zaqwedc

[ Voor 14% gewijzigd door aReaRe op 05-07-2003 14:21 . Reden: linkjes aangepast ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 12:31

SED

Begin eensmet je bios op de standaardwaarden te zetten.
irq less dan equal is meestal een hardware ( cache) ( memory)probleem.

Copyright and left by SED...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
SED schreef op 05 July 2003 @ 19:07:
Begin eensmet je bios op de standaardwaarden te zetten.
irq less dan equal is meestal een hardware ( cache) ( memory)probleem.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (dus niet irq less dan equal, want dat is minder dan gelijk, in plaats van niet minder of niet gelijk) is vrijwel altijd een conflict tussen een paar stukjes hardware. Die zitten dan op dezelfde IRQ adres en daardoor gaat er iets fout.
Alles in je BIOS op de standaardwaarden zetten zou kunnen helpen, maar de uitleg die je erbij gaf was dus niet helemaal goed ;)

The devil is in the details.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 05 July 2003 @ 19:19:
Die zitten dan op dezelfde IRQ adres en daardoor gaat er iets fout.
Moah...
The IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL or Stop 0x0000000A errors are able to be generated by both software and hardware issues. The message indicates that a kernel mode process or driver attempted to access a memory address that it did not have access to.
Stop 0x0000000A or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

The Stop 0xA message indicates that a kernel-mode process or driver attempted to access a memory location to which it did not have permission, or at a kernel interrupt request level (IRQL) that was too high. A kernel-mode process can access only other processes that have an IRQL lower than, or equal to, its own. This Stop message is typically due to faulty or incompatible hardware or software.
IRQL != IRQ
Zie ook:
> 3. IRQ is Assigned by OS(Kernel) and IRQL is the interrupt request level
> defined in the driver for a particular device.
>
IRQ is determined by the BIOS and not assigned by the OS. IRQL is assigned
to the one of several DIRQL values by the HAL/PCI bus driver.

IRQL is more a software mechanism that prevents a thread from being prempted
by an event at a lower IRQL.
Oh, topicstarter:
irql not less or equal met alle windows
Dat laatste is onzin, Windows versies die niet gebaseerd zijn op de NT kernel of een latere versie daarvan zullen deze melding niet genereren. Denk aan Win9x, WinME.

[ Voor 17% gewijzigd door blackd op 05-07-2003 19:30 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1