Toon posts:

Backuppen van databases..

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor de 2e keer is een site van mij gecrashed (de stroom van de servers viel uit) waardoor een zeer belangrijke tabel van mijn database is verwijderd... natuurlijk had mijn hoster wel een backup maar die bevatte weinig recents. :{

nu ben ik opzoek naar een idee om in mijn website ook een soort backup te bouwen om zo te zorgen dat wanneer er weer een crash komt ik in no time zelf mijn database kan vervangen door een backup op wat voor manier dan ook.

Ik heb zelf geen toegang tot de database bestanden maar natuurlijk heb ik wel mysql/php access.. heeft iemand mischien wat leuke ideetjes, suggesties ed?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

PHPMyAdmin kent toch ook wel een backup mogelijkheid? Daarnaast zijn er ook andere programma's die dit uitstekend kunnen.
Mocht je de backup willen automatiseren dan zou je alle data uit je db dmv een cronjob automatisch naar een bepaald type bestand kunnen schrijven ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
MySQLFront - Export Data of Export Tables

Verwijderd

Kokkers schreef op 05 July 2003 @ 10:34:
MySQLFront - Export Data of Export Tables
Het nadeel van externe programma's (dus zoals MySQLFront) is dat je niet altijd toegang hebt om van buiten uit het netwerk, de mysql server te bereiken. En dan worden zo'n programmas als MySQLFront waardeloos :(

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Relight heeft het zo gedaan:

1-secret script met pw & ip & agent beveiliging displayed een sql dump van je db of delen ervan bij aanroep
2-wget (die roept de pagina aan) grabt de pagina en bewaard dit als een sql file met dayum in de titel
3-Het wget batch bestand wordt dmv wincron of scheduler elke nacht gepakt.

+
een wget download via ftp van de gehele bestands inhoud bij de isp.

Dit voor een phpnuke+mysql gebaseerde site.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:37:
[...]
Het nadeel van externe programma's (dus zoals MySQLFront) is dat je niet altijd toegang hebt om van buiten uit het netwerk, de mysql server te bereiken. En dan worden zo'n programmas als MySQLFront waardeloos :(
poort 3306 tunnelen via een ssh connectie :)
althans zo doe ik het, is het nog compressed en encrypted ook :)

Verwijderd

Erkens schreef op 05 July 2003 @ 11:10:
[...]

poort 3306 tunnelen via een ssh connectie :)
althans zo doe ik het, is het nog compressed en encrypted ook :)
Van al die toestanden ken ik niets, maar dan moet je wel shell toegang hebben op je 'webserver/sql server'?

Verwijderd

Misschien is het een optie om de database binair te backuppen, als je tenminste shell toegang heb op de server.
Dan backup je dus simpelweg de databasefiles...

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:24:
Voor de 2e keer is een site van mij gecrashed (de stroom van de servers viel uit) waardoor een zeer belangrijke tabel van mijn database is verwijderd... natuurlijk had mijn hoster wel een backup maar die bevatte weinig recents. :{
Biedt je hosting pakket geen backup als onderdeel van de service? Zo ja, dan zou ik minimaal een brief sturen naar je hoster met de vraag wat zij gaan doen om dit in de toekomst te vermijden. En natuurlijk wat zij als een geschikte schadevergoeding zien, bijv. (gedeeltelijke) restitutie van de kosten voor het aantal maanden waarover zij onvoldoende service hebben gegeven.

Hierboven staan een aantal oplossingen voor MySQL. Gebruik je dit ook? Dat zie ik namelijk niet terug in je openingspost.

Today's subliminal thought is:

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

Annie schreef op 05 juli 2003 @ 12:01:
[...]
Biedt je hosting pakket geen backup als onderdeel van de service? Zo ja, dan zou ik minimaal een brief sturen naar je hoster met de vraag wat zij gaan doen om dit in de toekomst te vermijden. En natuurlijk wat zij als een geschikte schadevergoeding zien, bijv. (gedeeltelijke) restitutie van de kosten voor het aantal maanden waarover zij onvoldoende service hebben gegeven.
meestal doen ze maar een keer per dag / twee dagen backuppen, als je dit vaker wilt zul je meer moeten betalen...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Lees de FAQ nou toch es. Wat heb je zelf al geprobeerd, wat lukte wel/niet, wat had je zelf in gedachten? Had je al gezocht?
Het is hier geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.