Hi,
Ik heb de volgende netwerk config :
3 pc's aan een sweex adsl-modem-router/switch (alles in 1)
Router is 10.0.0.2
pc's zijn 10.0.0.3 10.0.0.4 en 10.0.0.11 (waarom geen 5, maakt niet uit verder)
Eerst kon ik niet poortmappen tot ik de DHCP pool op manual had gezet.
Dan blijkt dat ik geen poortranges kan opgeven maar alleen per port, op de optie pagina "virtual server".
Ik heb de handleiding, voor zover daar sprake van is (erg slecht) doorgelezen en op internet gezocht maar ik krijg de volgende vragen niet beantwoord, misschien dat jullie kunnen helpen ?
- Poortmapping werk alleen voor 1 pc per poort, dus als ik poort 4662 open wil hebben kan dat voor een willekeurige pc, maar niet voor 2 of 3 klopt dit ?
- Ik kan geen optie vinden om de firewall helemaal uit te zetten, weet iemand waar die optie zit (niet in handleiding)
- in plaats daarvan heb ik de DMZ gevonden, maar die is ook maar weer voor 1 pc in het netwerk
- Poortmapping kent geen ranges
, is er misschien een bios (firmware?) voor dit apperaat van een andere fabrikant die ik kan gebruiken die dit wel doet. Sweex gebruikt de conexant chip, maar daar wordt ik ook niet wijzer van
Alvast reuze bedankt !
Ik heb de volgende netwerk config :
3 pc's aan een sweex adsl-modem-router/switch (alles in 1)
Router is 10.0.0.2
pc's zijn 10.0.0.3 10.0.0.4 en 10.0.0.11 (waarom geen 5, maakt niet uit verder)
Eerst kon ik niet poortmappen tot ik de DHCP pool op manual had gezet.
Dan blijkt dat ik geen poortranges kan opgeven maar alleen per port, op de optie pagina "virtual server".
Ik heb de handleiding, voor zover daar sprake van is (erg slecht) doorgelezen en op internet gezocht maar ik krijg de volgende vragen niet beantwoord, misschien dat jullie kunnen helpen ?
- Poortmapping werk alleen voor 1 pc per poort, dus als ik poort 4662 open wil hebben kan dat voor een willekeurige pc, maar niet voor 2 of 3 klopt dit ?
- Ik kan geen optie vinden om de firewall helemaal uit te zetten, weet iemand waar die optie zit (niet in handleiding)
- in plaats daarvan heb ik de DMZ gevonden, maar die is ook maar weer voor 1 pc in het netwerk
- Poortmapping kent geen ranges
Alvast reuze bedankt !