Bios/Nforce niet updatebaar

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik heb hier twee problemen met mijn 8rda+ die denk ik iets met elkaar te maken hebben.

1) Als ik mijn bios probeer te updaten boot mijn windows niet meer. Hij stopt gewoon met bootten (zwart scherm). Ik kan dan alleen in de veilige modus nog in windows komen. Dus originele bios op een flop zetten en terug naar originele bios flashen.
Dit komt voor zowel met Magic Flash in windows als met flashen vanaf een floppy. Ik heb meerdere biossen geprobeert en ze gaven allemaal hetzelfde probleem. Alleen originele bios uit 19-01-2003 lijkt te werken.
Als ik mijn bios net geflashed heb en ik duik dan het bios in, kan ik het VDD voltage instellen, terwijl dit helemaal niet mogelijk is met een 8rda+ :? (het maakt dan ook niet uit wat ik instel)

2) Als ik de nieuwe Nforce drivers 2.03 heb geinstalleerd en ik ga naar het Nforce Control panel krijg ik eerst dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/nforce1.png

Dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/nforce2.png

En als ik mijn speakers probeer in te stellen (ik heb 4.1) met de wizard krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/nforce3.png

Ik kan zo ook de wizard niet afmaken en het geluid komt alleen uit de voorste twee speakers. 4 speakers instellen zonder de wizard heeft geen effect. Het geluid blijft dus maar uit 2 speakers komen ;(.

Specs:
- 8rda+
- 1700+ @ 2350Mhz
- GF4 TI4200
- Cambridge SoundWorks 4.1
- WinXP prof.

tvw

Verwijderd

voor de gein windows er al opnieuw opgezet want ik meschiens wordt door de nieuwe bios je mobo anders gedecteerd door windows en dan gaat windows piepen...

• iets
Mja, ik heb net een cleane install erop staan :(. Je hoeft toch ook niet na een bios update het OS er weer opnieuw op te zetten? 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 05-07-2003 11:33 ]

tvw

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je toevallig niet de BIOS voor de 8RGA+ / 8RDA3+ ? Die heeft namelijk wel VDD support. En jou kenende ben je ook een fervent OC'er. Doe je Voltage eens iets omlaag. Dat wil bij helpen om mn Windows in te komen. En anders misschien wel omhoog. Een schone Windows instal is ook handig. nForce software is hier erg gevoelig voor. ;)

• iets
Ik heb toch echt het bios voor de 8rda+ gepakt :P (ik heb ook een keer auto download functie gebruikt van magic bios). Verder krijg ik reboots als ik aan mijn voltage klooi (1,725 is te weinig en 1,775 is te veel :P ).

tvw

Verwijderd

Heb je wel de goede rev bios genomen?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:41 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Zorg ervoor dat je ACPI/APIC instellingen in de nieuwe bios hetzelfde zijn als bij de oude.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. Oudere nForce-drivers pakken en het werkt wel naar behoren.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Het zou wel kunnen hoor dat met nieuwere BIOSsen windows een herinstall nodig heeft ~ als ze dingen veranderen waardoor windows belangrijke zaken moet her-'ontdekken'. Probeer eens met een Windows-CD na de bios-update een repair te draaien; het lijkt me dat hij het daarna wel weer doet.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

TdV

Ik heb inmiddels precies dezelfde foutmeldingen met mijn nforce2 plank van abit (nf7-s ver.2) na het updaten van de drivers; dus ik denk dat het aan de nieuwe drivers ligt want mn bios is nog origineel.
Pagina: 1