Abit NF7-S Na een tijdje krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Een heel irritant probleem heb ik op mijn Abit NF7-S, het geluid (van bijvoorbeeld winamp) begint gewoon na een uurtje gamen ofzo te kraken! :(
Het lijkt wel alsof ie dan te warm wordt ofzo? Of zou het een te laag voltage zijn?
Heb namelijk een FSB van 200Mhz, dus misschien dat daardoor de NB na een tijdje te warm wordt ofzo? :?
Ik had ook wat gelezen over driver problemen, maar ik weet niet meer welke Nforce drivers ik nou had geinstalleerd, 2.03 of 2.42, waar kan je dat zien? Kan het namelijk nergens vinden, en dan kan ik die informatie met jullie delen :)

Hopelijk weet iemand een oplossing want het is echt vervelend :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

driverversie kun je terugvinden via apparaatbeheer

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zalman sinkje op de Southbridge zetten , of een actief koelertje , is idd oververhitting

• McFlipp
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 02:05:
driverversie kun je terugvinden via apparaatbeheer
Hmmz daar staat: 5.10.2937.0
Welke is dat dan? :/
Desolation Angel schreef op 05 July 2003 @ 02:09:
Zalman sinkje op de Southbridge zetten , of een actief koelertje , is idd oververhitting
Hmmz ok, heb hier nog zo'n sinkje liggen, maar eens even erop zetten vanmiddag :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde met mijn Asus A7N8X (ook nforce2), oplossing was bij mij het installeren van de nforce drivers van het MSI nforce bord. Sindsdien kraakloos.

meer info over probleem en fix hier

MSI drivers hier

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 11:20 . Reden: verkeerde link ]

• McFlipp
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 13:57:
Ik had hetzelfde met mijn Asus A7N8X (ook nforce2), oplossing was bij mij het installeren van de nforce drivers van het MSI nforce bord. Sindsdien kraakloos.

meer info over dit probleem & oplossing
Ok, cool ga ik eens ff proberen, want heb er nu zo'n zalman blokje opgezet, maar kraakt nog steeds, en dat blokje word ook niet echt warm (staat ook een 80mm fan op te blazen ;)). Dus oververhitting lijkt het me niet echt.

Overigens bedoel je op dat forum de post met al die plaatjes van hoe te installeren en die begint met:
First go to realtek and down load Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP for Driver only A3.44 2003/05/26 4991k http://www.realtek.com.tw...ds/dlac...8&Software=True

Now unzip the wdm files inside to a directory that you will easily remember

Now check out these screen shots of XP and how to manually update your NVidia sound drivers .....

[ Voor 28% gewijzigd door McFlipp op 05-07-2003 16:41 ]

• McFlipp
Hmmz opzich werkt het wel ja die nieuwe drivers. Alleen heb een paar vraagjes:

• Heb ik nu nog dat geavanceerde SoundStorm geluid, dus met EAX ondersteuning etc etc?
• Deze drivers lijken meer processor afhankelijk? Als ik een zwaar programma open gaat ie helemaal stotteren :?
• Deze drivers geven spikes zeg maar, het is wel VEEL minder irritant dan dat eindeloze gekraak van de standaard nforce 2 drivers, maar het is nog niet perfect. Hebben meer mensen daar problemen mee?

Verwijderd

McFlipp schreef op 05 July 2003 @ 16:34:
[...]

Ok, cool ga ik eens ff proberen, want heb er nu zo'n zalman blokje opgezet, maar kraakt nog steeds, en dat blokje word ook niet echt warm (staat ook een 80mm fan op te blazen ;)). Dus oververhitting lijkt het me niet echt.

Overigens bedoel je op dat forum de post met al die plaatjes van hoe te installeren en die begint met:

[...]
Sorry dat was de verkeerde link 8)7 De realtek drivers die in de oude link stonden werken voor veel mensen ook, maar bij mij niet. Ik heb de links in de vorige post aangepast, maar luie mensen kunnen hier klikken voor de juiste discussie of hier klikken voor de MSI drivers :)

De MSI drivers zijn de enige die bij mij probleemloos geluid geven, geen kraakjes of spikes of geruis.

• McFlipp
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 11:23:
[...]

Sorry dat was de verkeerde link 8)7 De realtek drivers die in de oude link stonden werken voor veel mensen ook, maar bij mij niet. Ik heb de links in de vorige post aangepast, maar luie mensen kunnen hier klikken voor de juiste discussie of hier klikken voor de MSI drivers :)

De MSI drivers zijn de enige die bij mij probleemloos geluid geven, geen kraakjes of spikes of geruis.
LOL 8)7
Ok nou dan ga ik maar die andere installen he ;) Thnx iig.

Hmmz hier moet ik wel weer al m'n nforce2 drivers updaten, vorige keer dat ik nieuwe Nvidia nforce2 drivers installeerde, ging ik ze eerst uninstallen en toen startte windows niet meer op... :(
Laat maar ik zie dat het een extractable is :)

[ Voor 15% gewijzigd door McFlipp op 06-07-2003 12:20 ]

• McFlipp
Werken wel goed die nieuwe drivers! Helemaal geen gekraak of spikes meer!
Echter hij is net wel vastgelopen, opeens hing me winamp en vlak daarna hing Diablo 2 LoD. Maar dat kan ook door de nieuwe beta-patch komen, maar dat zou wel vaag zijn, want ik heb gister ook van 20:00 tot 04:30 achter elkaar gespeeld en toen liep ie helemaal niet vast!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik had dat probleem vandaag ook op een LAN. Na een tijdje was het weer weg en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. :S

• McFlipp
BronX schreef op 06 July 2003 @ 22:00:
Ik had dat probleem vandaag ook op een LAN. Na een tijdje was het weer weg en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. :S
Mja heb nu ook weer wat uurtjes achter elkaar gespeeld zonder vastlopers! Dus als ie nog vaker vastloopt meld ik het wel even, weten degene die deze drivers ook gaan installeren ook waar ze aan toe zijn :)

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
Nadat ik mijn Hauppauge tv kaart met de juiste drivers ervan geinstalleerd had , kreeg ik ook last kraak geluiden.
Ik heb bij configuratiescherm -systeem-hardware-apparaat-besturing voor geluid , spel enz. alle nforce drivers gedelete en daarna de pc opnieuw opgestart.
Vervolgens van de Abit site nieuwe Nforce drivers gedownload en geinstalleerd, waarna ik nergens meer last had van kraak enzo in het geluid.
Alles loopt weer zoals het moet.

Verwijderd

McFlipp schreef op 06 July 2003 @ 21:27:
Werken wel goed die nieuwe drivers! Helemaal geen gekraak of spikes meer!
Echter hij is net wel vastgelopen, opeens hing me winamp en vlak daarna hing Diablo 2 LoD. Maar dat kan ook door de nieuwe beta-patch komen, maar dat zou wel vaag zijn, want ik heb gister ook van 20:00 tot 04:30 achter elkaar gespeeld en toen liep ie helemaal niet vast!
Heb gisteren toevallig ook nog een paar uur LoD 1.09 zitten spelen met de MIS drivers en geen enkel probleem, dus zal wel een "toevallige" crash geweest zijn.
Maar iig blij dat het bij jou ook goed werkt, 't is wel erg dat zowel Abit als Asus (toch bekende merken) brakke drivers meeleveren, terwijl MSI zijn zaakjes wel voor elkaar heeft.
Pagina: 1