Toon posts:

mediaCHECKPOINT verwijdert serienummers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Maandagavond op de website van mediaCHECKPOINT een KEF KHT2005 5.1 speakerset besteld.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pub/pics/www/T.net/topic779567_1.jpg

Donderdagmiddag al werd alles aan huis afgeleverd en betaald (cash on delivery).
Alles lijkt op het eerste zicht keurig in orde en compleet.

Bij wat nadere inspectie merk ik achteraan de sub een papieren restant van wat ooit een sticker moet geweest zijn. Ik kom er al snel achter dat hier de barcode en het serienummer van het apparaat horen te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pub/pics/www/T.net/topic779567_2.jpg

Onderaan de voet van elk van de vijf sattelietspeakers hetzelfde scenario. Onder de tekst 'Serial n°' zit enkel nog de ondergrond van een stickertje.
Ik kijk op de verpakkingen en zie dat met een mes ook hier de stickers die verwijzen naar het serienummer werden weggesneden.
[Ik heb zelf geen digicam, dus kan niet exact laten zien wat ik bedoel]

Wat is hier aan de hand? Natuurlijk verdenk ik in de eerste plaats mediaCHECKPOINT. Waarom verwijderen zij alle serienummers?
Hier moeten nog mensen zitten die bij mCP besteld hebben. Zijn er bij met dezelfde ervaringen?

edit : Ik dacht dat het pakket compleet was afgeleverd. Ik heb wel handleidingen, maar kan niets terugvinden dat lijkt op een (internationaal) garantiebewijs of een document waarin de garantiebepalingen zijn opgenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 02:34 ]

Verwijderd

stuur mailtje naar media checkpoint, en vraag het ze, als ze zeggen het niet gedaan te hebben, pakje retour afzender.... kan je alleen maar eventueel gezeik mee krijgen met de garantie op den duur... ik zou het setje niet houden, maar terugsturen en bij een andere winkel nogmaals bestellen

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Het kan zijn dat het om een product "van de vrachtwagen" gaat, en dat ze willen voorkomen dat je het product registreert... Dit kan op den duur erg vervelend worden mocht er iets kapot gaan.

Mijn mening: stuur het lekker allemaal terug, en koop er nooit meer wat! Dit lijkt me echt niet te vertrouwen.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mogelijk is het grijze import en willen Mediacheckpoint (of hun leverancier) voorkomen dat iemand ontdekt wie hun die spullen levert. Importeurs/distributeurs zouden wel eens bij de fabriek kunnen gaan klagen als ze zien dat een "collega" die spullen onder de officiele prijs verkoopt. Aan de hand van het serienummer kan de fabriek nagaan aan wie ze die spullen hebben geleverd.

Op zich is dat geen probleem, en illegaal is het ook niet (grijs importeren mag gewoon ook al vinden de officiele importeurs dat niet leuk), maar jij staat in de kou als je ooit garantie nodig hebt en MCP geeft niet thuis.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Mediacheckpoint heeft zijn eigen garantie (uit eigen ervaring overigens perfect).
De serial nummers zijn bij mijn apparatuur gewoon aanwezig, zowel op de doos als op de achterzijde van de apparatuur. Vreemd dat bij die KEF eitjes dat niet het geval is.

Zo'n garantiebewijs wordt vaak niet bijgevoegd; heeft immers geen waarde. Aankoopbon is garantiebewijs; zou vreemd zijn dat als je garantiebewijs (van de fabrikant) moet bewaren om aan te tonen dat je recht heb op garantie.

Vaak doen fabrikanten dit om gegevens over de kopers te verzamelen (soms krijg je een pen cadeau ofzo als je het terugstuurt (B&W) en soms niets en is het alleen geregistreerd). Maar zonder kassabon geen garantie (of je nu registreerd of niet), en dat durf ik nog wel aan te vechten met zo'n garantiebewijs van de fabrikant.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Je kan meestal aan de prijzen al zien dat iets grijze import is. Ik had niks anders verwacht van Mediacheckpoint om eerlijk te zijn, al is het wel de eerste keer dat ik zoiets hoor.

In elk geval zal MCP geen officiele KEF dealer zijn, en kan je dus voor garantie niet terecht bij KEF, maar alleen bij MCP. Leuk als ze volgende maand over de kop gaan.

www.audivision-shop.de werkt hetzelfde, maar zij zetten het tenminste duidelijk op hun site...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Van een ander forum heeft iemand een set KEF eitjes gekocht en daarvan waren ook de serienummers verwijdert. Ook gekocht via mediacheckpoint.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 05 juli 2003 @ 10:00:
<knip>
www.audivision-shop.de werkt hetzelfde, maar zij zetten het tenminste duidelijk op hun site...
Heb mijn Denon 3802 en Tannoy speakers bij Audiovision gehaald maar daar staan gewoon alle serie nummers op.
Volgens die mensen heb ik ook gewoon Europese Denon garantie.

Of hebben ze dat alleen maar bij sommige producten? Het is mij niet opgevallen.

Maar ik zou idd een mailtje met die foto naar Mediacheckpoint sturen en vragen om uitleg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 12:05 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:30
Ik vermoed dat ze van 2 half-werkende systemen één werkend systeem hebben gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 06 July 2003 @ 08:47:
Van een ander forum heeft iemand een set KEF eitjes gekocht en daarvan waren ook de serienummers verwijdert. Ook gekocht via mediacheckpoint.
Interessant. Heb je wat meer informatie? Ik zou die persoon wel willen contacteren.
Mail naar mCP is ondertussen al de box uit.
Mijn setje terugsturen zal moeilijk worden. Ik ben er nu al verliefd op. Bovendien was de prijs erg goed (666 EUR en 35 EUR verzendkosten). De straatprijs van die dingen in de hifi winkels hier is 1250 EUR.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Overigens staat op Denon apparatuur van mediacheckpoint wel gewoon een serienummer. En wat maakt het verder uit? Via MCP gaat de garantie hoe dan ook.

Goedkoop zijn ze wel inderdaad. Ik zat te kijken naar de nieuwe pronto (de RU950) daar. Die is goedkoper daar dan hier nog het oude model kost (de RU940).

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik nog minstens één persoon gevonden die hetzelfde voorhad als ik, namelijk verwijderde serienummers. Hij had zijn setje een paar weken voor het mijne aangekregen.
Iemand anders die al ruim een jaar geleden deze set heeft besteld, vertelde me dat alle stickers er gewoon nog opzaten.
Ondertussen dhr. Schumacher van mCP gemaild en zijn antwoord luidt:
IŽm sorry to hear the problems with the KEF-System. I canŽt explain for
myself the situation. For the outer-box i know that our guys in the
warehouse has to remove all the stickers from the outside. Normaly should
they keep the type-sheet......
But for the lacking serial-numbers, i have no intention.........
Hier wordt ik dus ook niet wijzer van. Misschien dat één of andere magazijnier wat overijverig te werk gaat en in één moeite maar alle labels verwijdert. Of misschien verdienen ze meer aan de verkoop van losse serials dan aan de apparatuur zelf? Hun prijzen zijn erg laag en het verschil moet van ergens komen. Ik kan wel 1000 emails naar hen sturen, maar hoe hun interne keuken draait zal ik wel nooit te weten komen.
Op mijn vraag hoe het dan zit met de garantie was zijn reaktie:
For the warranty is there no difference. You have to send the speakers, or
the sub, in the 36 months warranty directly to us and we let the machine
repair by the german KEF service.
Het begrip klantenbinding krijgt zo wel een erg nauwe interpretatie. Uiteraard moet ik bij hen terecht. Geen enkele officiële dealer gaat ooit zulke apparatuur in ontvangst willen nemen. Hopen maar dat de dingen blijven werken zoals het hoort. Terugsturen ga ik niet doen, daarvoor is de prijs-kwaliteit me te lief.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En als ze gewoon werken, gaan ze heus niet zomaar stuk, zeker speakers niet.

Verder heb ik ook wel eens besteld bij mediacheckpoint, snelle en goede service.

1 product was wel verkeerd geleverd, maar een telefoontje nach Deutschland, gewoon meegegeven weer aan de pakketdienst, en een week later had ik het goede.

Goed bedrijf, van de (reparatie) service heb ik gelukkig nog nooit gebruik van gemaakt.

Divide and conquer.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik zou ze ook gewoon houden, je zet er natuurlijk wel vraagtekens bij, maar voor die prijs ga ik ze misschien ook wel halen.

Als hun zeggen dat de garantie niets uitmaakt zou ik me er niet veel van aantrekken, wel zou ik de bon en de mailtje goed bewaren.

Maar het zijn kwaliteits producten die echt niet zomaar stuk gaan.

Verwijderd

Topicstarter
voor die prijs ga ik ze misschien ook wel halen.
Deze set was einde reeks, daarom dat er op het laatste moment nog een extra korting op was (normale prijs was 699 EUR). Momenteel zijn ze uit het gamma verdwenen.
Ondertussen is er de opvolger KHT2005.2 met vooral een gewijzigde sub. mCP zal die ook wel gaan aanbieden, maar ik vermoed dat zeker de eerste maanden de prijs een stuk hoger zal liggen.
Pagina: 1