Ik weet dat hier al te veel topics over geopend zijn, maar ik kom er echt niet uit.
Het probleem:

Mijn CDrom brander wil maar niet op dma. Voor zover ik weet stond de brander voor de vorige format nog gewoon op dma.
Doordat het ding op pio staat gaat mijn muis 'laggen' als ik iets van een cdtje aan het kopiëren ben. Bij brandden slaat mijn PC zelfs helemaal vast maar brandt de CD wel gewoon goed
. Ik kan ook niet meer fatsoenlijk een DivXje kijken vanaf een CD.
Wat heb ik zelf al geprobeert:
Mbv [search=pio dma cd rom] ben ik op een paar mogelijke oplossingen gekomen, alleen die werkten dus geen van alle
.
- IDE kanaal weggegooit en gereboot
- Andere IDE kabel geprobeert
- Ander IDE kanaal geprobeert
- Nforce 2.03 drivers geinstalleerd (de originele 1.15 stonden er eerst nog op)
- In het bios kan ik de cdrom niet handmatig op dma zetten, alleen op automatisch/pio1/pio2/pio3/pio4
- Bios update kan niet want dan boot windows niet meer (behalve in veilige modus
)
Specs:
- NEC 7700a 12x10x32 (zo'n 4 jaar oud, normaal sec master)
- Epox 8rda+ (met originele bios uit januari)
- IBM 13.5GB/7200rpm @ udma 4 (normaal pri master)
- WD 40GB/5400rpm @ udma 5 (normaal pri slave)
Het probleem:

Mijn CDrom brander wil maar niet op dma. Voor zover ik weet stond de brander voor de vorige format nog gewoon op dma.
Doordat het ding op pio staat gaat mijn muis 'laggen' als ik iets van een cdtje aan het kopiëren ben. Bij brandden slaat mijn PC zelfs helemaal vast maar brandt de CD wel gewoon goed
Wat heb ik zelf al geprobeert:
Mbv [search=pio dma cd rom] ben ik op een paar mogelijke oplossingen gekomen, alleen die werkten dus geen van alle
- IDE kanaal weggegooit en gereboot
- Andere IDE kabel geprobeert
- Ander IDE kanaal geprobeert
- Nforce 2.03 drivers geinstalleerd (de originele 1.15 stonden er eerst nog op)
- In het bios kan ik de cdrom niet handmatig op dma zetten, alleen op automatisch/pio1/pio2/pio3/pio4
- Bios update kan niet want dan boot windows niet meer (behalve in veilige modus
Specs:
- NEC 7700a 12x10x32 (zo'n 4 jaar oud, normaal sec master)
- Epox 8rda+ (met originele bios uit januari)
- IBM 13.5GB/7200rpm @ udma 4 (normaal pri master)
- WD 40GB/5400rpm @ udma 5 (normaal pri slave)
tvw