Toon posts:

luidsprekers of headset

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hiii
Ik heb hier ineens uit het niets problemen om te switchen tussen men gewone luidsprekers en men USB-headset van Logitech. Ik switch steeds tussen die 2 door via 'configuratiescherm/geluiden en audioapparaten' bij 'Audio' het standaardapparaat voor afspelen geluid te veranderen in ofwel Realtek AC97 audio, ofwel USB-headset.
Maar nu blijkt dat niet meer te lukken. Wanneer ik nu Realtek verander in headset en dan op toepassen en OK druk, zet men winXP deze terug op Realtek. Wat me wel opvalt (en misschien wel de oorzaak van het probleem kan zijn) is dat onderaan dat audioscherm 'alleen standaardapparaten gebruiken' aangevinkt staat, en dat is iets dat altijd uitgevinkt stond. Wanneer ik het uitvink en OK druk, vinkt die zich automatisch weer aan.
Heeft er iemand een oplossing voor dit raar fenomeen?? Ik zou jullie er zeer dankbaar voor zijn. Gisteren werkte alles nog perfect, en ik heb sedertdien niets geinstalleerd of geuninstald.
Ik heb geprobeerd om men audiodrivers te wissen en opnieuw te installeren, maar zonder succes.

MoBo epox 8K3AE
audiodrivers sound-on-board : realtek AC'97 4.83

thx
foens

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

heel stomme vraag misschien, maar kijk eens of je headset nog wel goed zit ingeplugd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, die zit nog ingeplugd. Die heb ik kunnen doen spelen wanneer ik men drivers van men geluidskaart verwijderd had. En gebruik ik men headset door in apparaatbeheer men geluidskaart uit te schakelen, wat niet echt een ideale manier van werken is.

Verwijderd

is het ook mogelijk om het switchen tussen deze 2 zaken met een snelkoppeling oid te doen zonder steeds naar het configuratiescherm te moeten?
ikz it met precies dezelfde situatie, echter zou graag dmw een simpele klik oid kunnen switchen...

nu doe ik het dus zo:
USB Headset: Logitech® Premium Notebook Headset

Modbreak:kom op, is dit nou een kick van 5 jaar waard?

[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 03-09-2008 23:13 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
macro scriptje in AutoIt schrijven/recorden.... denk dat dat de makkelijkste optie is.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

klik!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.