Postings vinden op Google?

Pagina: 1
Acties:

• Dutchsauron
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11-2025
Toevallig net even wezen googlen en mijn usernaam van tweaker.net ingetyped en nu blijkt dat er een hoop postings die door mij gedaan zijn op tweakers.net gewoon terug te vinden zijn op Google. Nu de vraag: zoekt google met bots ook in tweakers.net naar dit soort info of geven jullie dit bewust vrij? Ik ga denk ik morgen al mijn informatie die ik op tweakers.net heb staan wissen, niet dat ik deze info erg vind om te delen met mede-tweakers, maar toch zeker niet in Google wil tegenkomen. :| nu zal dit bericht wel direct gecancelled of slot gaan door jullie, maar na 15 min zoeken kon ik nog steeds niet vinden waar ik dit anders kwijt kon.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchsauron op 05-07-2003 00:27 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Om hier even op in te haken, ik vind het juist goed dat het ook in Google wordt opgenomen. Op deze mannier heb je de keus welke zoekmachine je gebruikt. Maar misschien is een optie om de info-pagina niet op te laten nemen wel een goede optie.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Dutchsauron
IDD is de toegang tot de info pagina's voor iedereen wel heel gemakkelijk. Liever dat alleen geregistreerde users van dit forum de persoonlijke info e.d. kunnen lezen en geen andere mensen met twijfelachtige bedoelingen.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 17:08

Dommel

Professioneel Software Sloper

Als je zo gesteld bent op je privacy dan zul je ook je profiel hier op GoT moeten leeggooien en je biografie op je homepage moeten weghalen. Dit zijn ook dingen die te vinden zijn via google of elke willekeurige zoekmachine.

Informatie op het web zetten houdt in dat je die informatie kunt vinden via zoekmachines als je maar de juiste dingen ingeeft bij de desbetreffende zoekmachine :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Inderdaad, als je die informati en niet vrij voor iedereen toegankelijk wilt maken moet je 'm niet prijsgeven. Google vindt het toch wel. De profiles en de tweaker gallery achter een login zetten is niet echt handig voor de lurkers die niet ingelogd zijn (wat een aanzienlijk deel is van de bezoekers).

• Dutchsauron
Daar ben ik idd achtergekomen, stond er verbaast over hoe gemakkelijk dit was, ik heb ook idd zoveel mogelijk verwijderd. en mijn homepage is zometeen ook weer verdwenen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dutchsauron schreef op 05 July 2003 @ 00:36:
IDD is de toegang tot de info pagina's voor iedereen wel heel gemakkelijk. Liever dat alleen geregistreerde users van dit forum de persoonlijke info e.d. kunnen lezen en geen andere mensen met twijfelachtige bedoelingen.
In welke zin heb je meer vertrouwen in 'geregistreerde' users, dan in andere mensen die google gebruiken;
vaak zullen dat dezelfde zijn.

Tnet is gewoon een publieke nieuwssite en algemeen toegankelijk, dat zal zeker zo blijven, er is geen behoefte hiervan een besloten systeem van te maken.

Voor registratie op Tnet is geen enkele controle noodzakelijk, anders dan het opgeven van een niet-gratis mailadres.
Plaats dus nooit en te nimmer vertrouwelijke informatie waarvan je niet wil dat dit 'publiek' gemaakt wordt.

Overigens wordt Tnet een stuk beter geindexeerd door google, dan het forum GoT, dit aangezien de rating van Tnet een stuk hoger is, alswel dat tot voor kort GoT niet geindexeerd kon worden (opgebouwd via javascripts).
Op je username hier op GoT vind ikzelf geen resultaten in Google.

Overigens heeft overdreven paranoia meestal weinig zin, indexering door google is nauwelijks anders dan een vermelding in het telefoonboek en zelfs een stuk veiliger dan het invullen van een of andere bon voor gratis ditjes/datjes (dat al snel wordt afgestraft met marketing-telefoontjes).
Er zullen verdomd weinig mensen zijn met een grotere interesse in jouw persoonlijke gegevens die nu al via internet te vinden zijn, anders dan jezelf.

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 05-07-2003 00:49 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dutchsauron
Typ dan voor de aardigheid maar eens mijn usernaam sauron666 in op google, dit is mijn username op Tnet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dutchsauron schreef op 05 juli 2003 @ 00:48:
Typ dan voor de aardigheid maar eens mijn usernaam sauron666 in op google, dit is mijn username op Tnet.
je gallery-page scoort de 2e plek, maar dat woord is niet bepaald een keywoord met een hoge waarde, je gallery-page heeft tot nu toe 90 bezoekers gehad.

ik kan ook zonder dat je het invult goed zien dat je man bent, en vermoed dat hooguit de plantsoenendienst van Microsoft Nederland misschien ietwat interesse in die pagina zal hebben ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dutchsauron
Oops sorry is niet onaardig bedoeld, ben niet echt tegenstander van Microsoft, pic was geplaatst omdat ik een tijdje terug een aantal blue screens of death heb gehad, zal hem meteen even verwijderen voor ik -4 troll krijg :)

• Dutchsauron
In welke zin heb je meer vertrouwen in 'geregistreerde' users, dan in andere mensen die google gebruiken
Omdat hier naar ik aanneem een groot aantal bezoekers geïntresseerd is in computers en software en daarom alleen een kijkje zullen nemen naar aanleiding van postings op GoT. Als je in Google meteen al op de tweede plaats staat wordt deze info wel erg openlijk.
Er zullen verdomd weinig mensen zijn met een grotere interesse in jouw persoonlijke gegevens die nu al via internet te vinden zijn, anders dan jezelf.
Dit hoop ik ten zeerste, maar er hebben toch al 90 mensen naar mijn info gekeken en ook een posting die ik had gedaan op iemand zijn gallery is op Google meteen te zien, en meteen ZIJN info ook. resultaat google search pagina 4 Dit is wel een aardig voorbeeld wat ik bedoel, vondt dit ook toen ik op Google op mijn naam aan het zoeken was :|

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchsauron op 05-07-2003 01:24 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

En wat dacht je van proxy's ;). Ga er nou maar vanuit dat alles wat je op internet get gelogd wordt op een of andere mannier. Danwel de lokale cache, danwel de proxy, danwel de proxy aan de kant van de webserver dan wel een externe cache zoals Google.

Als je gevoelige gegevens niet op internet wil hebben moet je ze gewoon niet posten, elke website is gewoon een huisje met de deur open, iedereen kan daar naar binnenlopen en bekijken/lezen wat er is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1