Toon posts:

Drivers van hercules ati 9000pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag om een systeem gegaan wat gedeeltelijk 2ehands is en gedeeltelijk nieuw.
specs:
moederbord: abit KT7A-raid
Videokaart: hercules ati 9000 pro
Harde schijf: unknown 80 gb
geheugen: samsung pc 2700
geluidskaart: soundblaster live 5.1
Besturingssysteem: Windows XP pro
enz.. maar dat is niet van belang.

Als ik nu de videokaart erin doe wordt ie wel gezien als vga en werkt ie ook gewoon maar als ik nu in windows kom en ik probeer de drivers te instaleren krijg ik een melding dat het afgeraden wordt om door te gaan met instaleren omdat het een probleem is met de compitibaliteitsmodus. De drivers zijn zeker geschikt voor windows XP want dat staat op de achtergrond bij het instalatieprogramma. Ik heb al geprobeerd de meest recente drivers te downloaden maar dit hielp helemaal niets. Er wordt ook telkens bij het opstarten van windows vermeldt dat er nieuwe hardware gevonden is namelijk de videokaart in kwestie. Ook de search en de FAQ leverde niets op ;(
Moet ik nu teruggaan met die kaart of moet ik iets anders doen want ik weet het niet meer..
alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die melding krijg je standaard bij drivers die niet WHQL-certified zijn, en die melding kan je gewoon negeren. Doet de pc het dan wel normaal (na het negeren van de melding dus)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het probleem juist, hij blijft zeggen dat er nieuwe hardware is, nl. de videokaart. Ook als ik naar bureablad -- eigenschappen -- instellingen -- geavanceerd ga kan ik de refreshrate niet instellen en weet de pc ook niet wat voor "adapter" erin zit

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Chipset driver geinstalleerd?

Probeer anders eens windows xp opnieuw te installeren. Kan best dat hij nog last heeft van de drivers van je vorige kaart.

Tweakers Discord

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ga eens naar de eigenschappen van deze computer....

Dan naar tabblad Hardware
Daar staat in het 2de kolom van dat tabblad Apparaatbeheer,
Ga naar Handtekeningenverificatie en stel hem daarin op Negeren: de software instaleren en niet om mijn toestemming vragen, daarnaast verander dat ook onderin:
Optie voor administrators:
Instellingen toepassen als standaardinstelling voor het systeem.
Die moet ook aan...

als het goed is zal hij nu hem moeten instaleren...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt hij werkt nou!
Pagina: 1