Shock-proof Harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 15:51
Hi,

Ik ben van plan om een PC in mijn auto te gaan bouwen, zodat ik m'n muziek rechtstreeks vanaf MP3 kan afspelen.

Maarja, als ik dan met flinke vaart over een verkeersdrempel rij, dan kan die platter van mijn WD 120 GB wel eens even een gaatje prikken in de schijf of niet?

Kunnen hardeschijven tegenwoordig tegen een stootje, laat ik zeggen: geschikt voor het gebruik in een auto.
Of zijn er speciale "shock-proof" harddisks op de markt?

Tnx,
Mp

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 23:05
Harddisks kunnen tegenwoordig tegen een stootje. Maar of ze de auto overleven hangt voor het grootste deel van je rijgedrag af.
Wat je zou kunnen, is met wat rubber "schokdempers" te maken, waarin je je harddisk ophangt.. Zowiezo lijkt hangen beter dan staan voor je harddisk. En hou en horizontaal.. Dan geef je je harddisk de grootste kans op overleven!

• Philip_Janssen
Dat is dus een goed idee voor een "schokdemper". Misschien kun je ook een keer zoeken naar die "Anti vibratie schroeven".. Ik zal ff een plaatje zoeken.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 01:29
Laptop harddisks kunnen over het algemeen ook wat meer hebben dan desktop harddisks (en zijn snel genoeg voor een MP3 PC).

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 15:51
En hou en horizontaal.. Dan geef je je harddisk de grootste kans op overleven!
Horizontaal ja? De klappen van een auto gaan van boven naar beneden (verticaal :P), en als ik de schijf horizontaal leg, dan kunnen de platters verticaal bewegen en dus ook met de klap mee bewegen en tegen de schijf aan tikken...

Als ik de schijf verticaal monteer, dan ben ik er zeker van dat de platter niet op de schijf kan 'tikken' als ik over een bult rij, toch?

• Philip_Janssen
MpDay schreef op 05 July 2003 @ 00:16:
[...]

Horizontaal ja? De klappen van een auto gaan van boven naar beneden (verticaal :P), en als ik de schijf horizontaal leg, dan kunnen de platters verticaal bewegen en dus ook met de klap mee bewegen en tegen de schijf aan tikken...

Als ik de schijf verticaal monteer, dan ben ik er zeker van dat de platter niet op de schijf kan 'tikken' als ik over een bult rij, toch?
Sorry, je hebt gelijk... verkeerd om gedacht! Maar ik heb die "antivibratie" ophanging gevonden bij [url=http://shop.freezinghardware.nl]Freezing hardware.[/img]

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/415-445G.JPG
Je "schokdempers".

Verwijderd

Eigenlijk zijn HDD's überhaupt niet geschikt voor vibratiereikesituaties.
Het is alleen jammer dat solid state relatief nog zo duur is. Voor het uitlezen van mp3's zijn flashdrives erg geschikt. Zet er alleen niet je OS op want dan zijn ze in een dag door hun writes heen en waardeloos.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
vloeistof of gel dempt...
verpak hem eens goed, en ga eens creatief denken
* ixl85 denkt aan een soort matrixbak waar ze die mensen in houden (zal hoogstwaarschijnlijk onmogelijk zijn om te maken.. maar goed :)

Verwijderd

Zeker vertikaal monteren, dat is al een goede start. En zoals eerder gezegd, die portable disk kunnen tegen een stootje. Vooral die Toshiba's zijn echt wel goed is mijn persoonlijke ervaring.
Maar ik ga het anders oplossen voor mijn wagen hoor ;-) ik ga me er een DVD in monteren die DVD-MP3 aankan. maar daar zal ook een goede ophanging nodig zijn en zal ik hem zeker horizontaal moeten monteren denk ik.
Pagina: 1