Amd XP 2400+ Thoroughbred doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Ik wou vandaag mijn duron vervangen door een Xp 2400+ van AMD dus. Nou was ik vandaag niet helemaal wakker want toen we de koeler op de processor zetten (arctic slim silent pro tc) vergaten we dat plasticje van de cooler af te halen(erg stom voor iemand die regelmatig pc's knutseld, zo zie je maar dat routine gevaarlijk kan zijn). Wel gewoon netjes coolpasta erop gedaan trouwens. Dus wij de computer weer aan doen en na drie seconden valt hij uit en wil hij ook niet meer aan voordat de stroom eraf is geweest. Wij snapten het niet, dus een paar keer geprobeerd.
Later de processor eraf gehaald en zien dat plasticje, dus wij proc met goede cooling en idd hij blijft aan maar geen beeld en geen piepjes(mobo is trouwens k7s5a). Dus wij duron 1200 terug gezet en ook geen beeld of piepjes, maar hij blijft nu wel gewoon "aan". Dit is dus een raadsel en ik denk dat het mobo het dus nu heeft begeven?!(omdat hij helemaal niks doet). We willen morgen met een ander mobo gaan proberen, echter toen ik eens goed naar die 2400+ keek zag ik dat de core rood/rose achtig kleurd, maar niet raar ruikt oid(het plasticje wat op de koeler zat had totaal geen hitte sporen, voor de rest eigenlijk ook niks). Mijn vraag is dan ook is een rose kleur een teken dat de processor is doorgebrand en hoef ik hem morgen zoiezo niet meer te proberen. Of zijn de processoren van amd nu een beetje rose? Kan het misschien ook uitslag zijn van het blauwe plasticje?

[ Voor 4% gewijzigd door Lurge op 04-07-2003 23:54 ]

ActueleWind

Verwijderd

mm, vaag, trouwens ik heb er waterkoeling in me pc zitten en na een tijdje werd me proccie core ook wat roze/silverachtig ofsowiets. maar doet nog erg fijn.

kan helaas nie verder mee helpen, enne fouten maken is mensenlijk..

Verwijderd

mmm, daz wazig...
mn broer heeft n keer zn cpu koeler op een plastic zakje gelegd om de tafel schoon te houden van koelpasta en de koeler weer terug gezet op de cpu...
eenmaal in windows werd de cpu 68 graden idle, vond ie n beet ERG warm, duz hij kijke of ie m mischien scheef had geplaatst oid en toen bleek dat het zakje dr nog onder zat 8)7
maar de cpu + mobo werken nog... toevallig ook 2400+ met K7S5A

edit:

ik heb van school wat oude troep meegenomen, 6 mobo's en 2 cpu's (slot 1)
de P3 500 werkt niet :'(
de Cel. 333 werkt ook niet :'(

maar daar geeft ie de zelfde rare dingen aan als bij jou: gaat wel aan, maar geen beeld, piep of wat dan ook :?
duz wat er dan met jouw mobo/cpu aan de hand iz zou ik niet weten, mischien dat t mobo kapot is ofzo... maar waarom? :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 00:09 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Rood rose ken ik niet echt, amar denk niet dat hi jdoorgebrand is, dan moet je aan de onderkant ook wat plektjes zien (bruine). Ik denk dat het mobo nog op tijd de overheatprotection heeft ingeschakeld :). Dat je mobo het nu niet meer doet, een raadseltje, maar probeer eens een cmos clear (met jumper), haal batterijtje en stroom er vanaf etc :) (met clear cmos wel ff batterijtje er nog inhouden btw).

succes

4015Wp west (Dordrecht)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Probeer eens een andere cooler, eentje met meer RPM.
Sommige Bios'en van ECS willen niet draaien met Low-RPM fans, dus probeer een lawaaiige snelle fan, update het bios (eigen risico :) ).

Ik heb hetzelfde gehad, met een K7VTA3, ik maar afvragen hij doet het niet meer na een bios update, blijkt dat ECS een bios op inet gezet heeft die gewoon niet echt goed is, paar dagen later kijk ik voor een nieuw bios, en ja daar stond 'ie, met als commentaar : Support new CPU (dat is natuurlijk bullshit, want er waren geen nieuwe CPU's die ook met dat mobo overweg kunnen, ze durven er gewoon niet neer te zetten dat hun vorige bios brak was :P )

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Doe eens bios-reset met de jumpers, heb da ook vaak voor, blijft gewoon opstaan, maar doet niets, bios reset, en hij draait weer vrolijk--> ECS K7S5A

Verwijderd

nee dat kan wel eens gebeuren dat je core rose wordt maar dat betekend niet dat hij doorgebrand is.. Het beste is om gewoon batterij eruit te halen en een dagje laten rusten proberen dan weer opstarten en bios snel te flashen/..

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:08:
nee dat kan wel eens gebeuren dat je core rose wordt maar dat betekend niet dat hij doorgebrand is.. Het beste is om gewoon batterij eruit te halen en een dagje laten rusten proberen dan weer opstarten en bios snel te flashen/..
LOL, als een core te warm wordt (> 90 graden Celsius) dan wordt ie NIET rood of rose :P
Eerder zwart..... :)

Dat Rose/Rode kleurtje is een eigenschap van de core. Onder een bepaalde lichtval wordt het 'kleurtje zichtbaar'. Zo zijn er ook cores die er 'groenachtig' uitzien. Het schijnt dat aan de kleur van een AthlonXP core grofweg te zien is, hoe goed de overklokbaarheid is. Of dat ook daadwerkelijk zo is :?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Mijn core ziet er ook wat rozig uit, dus daar hoef je je alvast geen zorgen over te maken :)

Dit klinkt me in de oren als een gevalletje bios-reset, en anders moederboard eens goed na lopen. Als het plastic niet gesmolten is zal je core het waarschijnlijk ook wel overleefd hebben lijkt me :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

denk niet dat het kwaad kan. routine is idd gevaarlijk. Gisteren heb ik een nieuwe koeler geplaatst en een 2600XP verkracht >:) , alleen had ik de bevestigingsveer (of hoe noemen ze da da ijzer met die v-vorm) andersom gezet omdat ik er dan makkelijker bij kan op mn mobo. Deed ik altijd als ik een nieuwe koeler had. Maar bij deze zit die "v" niet in het midden, dus drukte ie een beetje teveel op 1 kant, en zat ie een beetje scheef op mn cpu :'( heb ik een hele dag aan lopen kloten....bios liep vast...als ik 1 cdrom niet aansloot op de voeding bleef ie op mn geheugencheck hangen, als ik het allemaal aansloot en windows erop probeerde te zetten deed de installatie het goed tot het laatste deel, dat ie alles op moet slaan in je reg en je instellingen etc. dan liep alles weer vast :( tot ik em in een andere kast zette :| keek eens tussen mn cpu en koeler.... :z hij koelde dus aan de zijkant van mn cpu, en bij de 2600xp was de zijkant van de core al aant afbrokkelen, dus die deed het al helemaal niet meer...had mn ouwe cpu nog en die goed aangesloten...maar goed...pc viel dus ook af en toe uit, toen ik in mn bios keek liep de temp binnen een paar sec op naar de 70 graden...maar er ging geen lichtje branden..dacht dat het wel aan de koeler zou liggen die niet goed koelde... |:( maar goed, ik heb nu een bruine vlek aan de onderkant van mn 2400XP, maar hij werkt nog perfect, dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken...:)
Pagina: 1