[TV Tuner] Hercules Smart TV (BT 878 chipset)

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Hallo,

Ik heb 'n Hercules Smart TV tuner gekocht, en geinstalleerd. Tijdens de installatie van de drivers en TV tuner software (Cyberlink PowerVHS II, Dscaler (1.3, 1.4 (alpha)), ChrisTV) niets abnormaals opgemerkt.
Ook zijn de drivers van m'n Audigy Player goed geinstalleerd, nergens foutmeldingen, en het geluid werkt (geluid als mp3, divx, in games....)

Maar als ik TV wil kijken d.m.v. een van de 3 bovenstaande programma's, dan krijg ik met geen meter geluid eruit... Alleen ruis, static, en heel soms heel flauw het echte geluid van 'n tv post erdoor...

't is op XP PRO SP1, 2,4 Ghz P4, Hercules Smart TV PCI (met BT878 chip, en Philips tuner), Creative Labs Audigy Player PCI.

Heeft er iemand dezelfde kaart? En zo ja, werkt die bij jou onder XP?

Heb net nog iets raars ontdekt, in device manager zegt ie bij "BT878 WDM Audio Capture dat deze geen resources gebruikt "... because there is a problem." Meer zegt ie ook niet. Heb al verschillende drivers (vanop de cd, universal WDM drivers voor de BT878 chip, andere zogezegde "tweaked" drivers) geinstalleerd, allemaal met 't zelfde resultaat. Dat 't dus niet werkt.

Argh. Ik ben er al zo lang aan bezig, heb al op andere fora vragen gepost ook, maar steeds zonder resultaat. Als er iemand is die dezelfde kaart heeft, of iemand kent ... kan je ajb even replyen? Un grand merci.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Shaidar
:(

niemand?

Ik ga de kaart terugdoen naar de winkel, en m'n geld terugrvragen, ofwel is de kaart kapot, ofwel is het kabeltje kapot...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik denk dat er gewoon wat mis is met het kaartje, aangezien je ruis krijgt is het kabeltje wel goed.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Shaidar
Heeft er iemand 'n idee hoe dat ik dat test waar de fout zit? Waarom ik geen sound krijg?

Verwijderd

Hoi
Een vraagje
heb je de geluidskabel via de tvkaart lopen naar je audiokaart,dus line in naar de tvkaart en dan van de tvkaart naar de geluidskaart.
Dat werkte bij mij ook niet,als ik de line in direct van mijn tv,of videorecorder naar mijn audiokaart stuurde had ik wel geluid ,maar niet via de tvkaart.kreeg ik ook alleen ruis.
dus als je de geluidskabel direct van je tv op de line in van de geluidskaart zet ,moet je geluid horen.
ck

• Shaidar
Ja, het is met zo'n verbindingskabeltje van Line Out v/d TV kaart naar de Line In van de soundcard.

Maar ik heb alleen een TV kabel die ik kan aansluiten, ik heb geen aparte kabel voor het geluid... Als ik die TV Kabel in de TV steek, dan komt daar wel geluid uit, dus moet het met die TV kaart ook werken...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:54
Even om het topic te sluiten...

Je kunt op de site van hercules (www.hercules.com) bij utilities een tool downloaden om het geluidsuitgang te activeren.
Pagina: 1