Ik heb een HP Pavilion 7865.
Normaal gesproken wordt na het starten van de computer binnen een seconde of 2 het blauwe HP scherm zichtbaar. Sinds een paar dagen echter duurt dit 20 seconden!
Hierna start de computer normaal op, dus eerst is even een flits van het HP bootscreen zichtbaar, vervolgens de diagnostics en tenslotte de XP bootmenu etc.
Ook in windows zelf werkt alles naar behoren.
Deze HP heeft een intel 815 moederbord met PIII-1000 en 512 MB geheugen.
Verder zijn er 2 HD´s een DVD speler en CD writer aanwezig.
Wat heb ik gedaan/getest:
- Geheugen, Memtest86 gaf geen aanleiding tot alarm
- HD´s ik heb de IDE connector losgehad en dit gaf geen soelaas (nee de computer starte toen niet verder op :-) )
- In het Bios heb ik alle IDE apparaten op None gehad, ook geen verbetering
- Ik heb de AGP Geforce2MX vervangen door een PCI 3D Blaster Banshee (uit een oude computer), ook geen verschil
- Ik heb het USB multimedia toetsenbord en USB muis vervangen gehad door PS/2 versies (ook van die oude computer)
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een Voedings probleem of een moederbord dat kapot (aan het gaan) is.
Hebben jullie nog ideeen?
Martijn
Normaal gesproken wordt na het starten van de computer binnen een seconde of 2 het blauwe HP scherm zichtbaar. Sinds een paar dagen echter duurt dit 20 seconden!
Hierna start de computer normaal op, dus eerst is even een flits van het HP bootscreen zichtbaar, vervolgens de diagnostics en tenslotte de XP bootmenu etc.
Ook in windows zelf werkt alles naar behoren.
Deze HP heeft een intel 815 moederbord met PIII-1000 en 512 MB geheugen.
Verder zijn er 2 HD´s een DVD speler en CD writer aanwezig.
Wat heb ik gedaan/getest:
- Geheugen, Memtest86 gaf geen aanleiding tot alarm
- HD´s ik heb de IDE connector losgehad en dit gaf geen soelaas (nee de computer starte toen niet verder op :-) )
- In het Bios heb ik alle IDE apparaten op None gehad, ook geen verbetering
- Ik heb de AGP Geforce2MX vervangen door een PCI 3D Blaster Banshee (uit een oude computer), ook geen verschil
- Ik heb het USB multimedia toetsenbord en USB muis vervangen gehad door PS/2 versies (ook van die oude computer)
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een Voedings probleem of een moederbord dat kapot (aan het gaan) is.
Hebben jullie nog ideeen?
Martijn
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu