Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG/FEATURE] Meer opties search

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 13:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ben niet helemaal teveden met de searchfunctie. Om even wat op te noemen:
  • Ik kan niet zoeken op topictitel en/of inhoud. Ik heb graag beide opties, dus een trefwoord voor de titel en de inhoud van het topic. Vaak staat er een tag in de titel ('[mozilla]' bijv) waarop ik wil zoeken.
  • Sorteren op topictitel werkt voor geen meter. Eerst komt de é en daarna de z. (ik bedoel dus dat de é bij/na de e hoort)
  • Er zit totaal geen logica in de volgorde van de opgegeven woorden. Al zet je woorden die je belangrijk vindt vooraan, dan is er kans dat er geen zoekresultaten zijn. Verwissel je ze, dan zijn er opeens wél een heleboel topics.
  • Zodra er geen topics zijn gevonden gaat het formulier weg en komt er een foutmelding, moet ik weer op de back-knop vertrouwen.
  • Kan de volgorde van de fora niet worden aangepast? Ik bedoel: ik denk niet dat er veel in het mededelingenforum wordt gezocht, misschien is het handig om het grootste forum bovenaan te zetten (of de groote categorie). Ik moet nu telkens naar beneden scrollen, of misschien twee van die lijsten naast elkaar oid.
  • Gevonden topics in een nieuw venster openen als het kan. Vaak moet je nog meer dingen af en kan het zijn dat je nogal diep in een topic moet graven. Voordat je het weet ben je je search-opdracht kwijt.
De enige oplossing die ik heb gevonden is het NEAR-statement, dat doet teminste wel wat ik wil. Alleen om nu 2 minuten op een zoekopdracht te wachten, dat lijkt me niet bevordelijk voor mij en de load van de t.net servers...

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 05-07-2003 00:03 . Reden: toch maar even wat vriendelijker gemaakt ;) ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Door je eerste opmerking heb ik eigenlijk al geen zin de rest te lezen...

Dus daar begin ik volgende week wel es aan ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door ACM op 04-07-2003 23:38 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
ACM schreef op 04 July 2003 @ 23:38:
Door je eerste opmerking heb ik eigenlijk al geen zin de rest te lezen...

Dus daar begin ik volgende week wel es aan ofzo.
Ik heb dit al een keertje eerder gemeld btw. Misschien kan je begrijpen dat het heel frustrerend is dat je eerst een half uur zit te zoeken en na het wisselen van de keywords opeens wél dat ene topic vind. Overigens had React wel een search die wat meer opties had, zijn die nu verborgen ofzo :?.

edit: je hoeft van mij niet in het weekend te werken hor ;), alleen zorg er alstjeblieft wel voor dat het een keer in orde komt.

[ Voor 27% gewijzigd door LauPro op 05-07-2003 01:10 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
zoeken bij google naar '[mozilla' site:gathering.tweakers.net] kan je nog altijd proberen als laatste redmiddel :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Huh :? Waarschijnlijk net een rare typo gemaakt 8)7 , dat puntje kan weg dan.

• Hahn
  • Laatst online: 21:15
LauPro schreef op 05 juli 2003 @ 01:09:
[...]
Huh :? Waarschijnlijk net een rare typo gemaakt 8)7 , dat puntje kan weg dan.
Misschien is het je niet opgevallen, maar Rafe zoekt met Google, jij hebt het over de GoT search, dus ik zou maar even wachten met dat puntje schrappen :)

The devil is in the details.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 19:18

chem

Reist de wereld rond

[quote]LauPro schreef op 04 July 2003 @ 22:05:
Ik ben niet helemaal teveden met de searchfunctie. Om even wat op te noemen:
[list]
• Ik kan niet zoeken op topictitel en/of inhoud. Ik heb graag beide opties, dus een trefwoord voor de titel en de inhoud van het topic. Vaak staat er een tag in de titel ('[mozilla]' bijv) waarop ik wil zoeken.dubbel[q]
• Sorteren op topictitel werkt voor geen meter. Eerst komt de é en daarna de z. (ik bedoel dus dat de é bij/na de e hoort)ik zal eens kijken[q]
• Er zit totaal geen logica in de volgorde van de opgegeven woorden. Al zet je woorden die je belangrijk vindt vooraan, dan is er kans dat er geen zoekresultaten zijn. Verwissel je ze, dan zijn er opeens wél een heleboel topics.ik zal eens kijken[q]
• Zodra er geen topics zijn gevonden gaat het formulier weg en komt er een foutmelding, moet ik weer op de back-knop vertrouwen.tijd voor een fatsoenlijke browser dan.[q]
• Kan de volgorde van de fora niet worden aangepast? Ik bedoel: ik denk niet dat er veel in het mededelingenforum wordt gezocht, misschien is het handig om het grootste forum bovenaan te zetten (of de groote categorie). Ik moet nu telkens naar beneden scrollen, of misschien twee van die lijsten naast elkaar oid.Nope.[q]
• Gevonden topics in een nieuw venster openen als het kan. Vaak moet je nog meer dingen af en kan het zijn dat je nogal diep in een topic moet graven. Voordat je het weet ben je je search-opdracht kwijt.Daar is de shift toets voor
[/list]

De enige oplossing die ik heb gevonden is het NEAR-statement, dat doet teminste wel wat ik wil. Alleen om nu 2 minuten op een zoekopdracht te wachten, dat lijkt me niet bevordelijk voor mij en de load van de t.net servers...
We zijn meer bezig met de search dan je wellicht denkt. We zitten regelmatig op de mailinglist van Xapian/Omega, brengen verbeteringen aan en passen de source van React aan.

De search van react die er vroeger was, was kut. Deze search is al 100x krachtiger, slimmer en domweg beter.

Met 1.9 komen er een aantal verbeteringen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Google heeft wel een erg beperkt aantal topics staan in hun database. Niet echt een volwaardige vervanger IMO.

🌞🍃

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LauPro schreef op 04 juli 2003 @ 22:05:
• Er zit totaal geen logica in de volgorde van de opgegeven woorden. Al zet je woorden die je belangrijk vindt vooraan, dan is er kans dat er geen zoekresultaten zijn. Verwissel je ze, dan zijn er opeens wél een heleboel topics.
Heb je hier ook een voorbeeld van? Want we gaan natuurlijk niet alle woordcombinaties uitproberen in de hoop dat we jouw probleem kunnen reproduceren terwijl jij een combinatie weet waar het voor geldt.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
chem schreef op 05 juli 2003 @ 11:27:
tijd voor een fatsoenlijke browser dan.
Die discussie hebben we onderhand wel gehad volgens mij is het ook wel is tijd om fatsoenlijk aan de standaard te voldoen.
offtopic:
chem, ik zou graag willen dat we normaal met elkaar kunnen omgaan
ACM schreef op 05 juli 2003 @ 12:37:
[...]

Heb je hier ook een voorbeeld van? Want we gaan natuurlijk niet alle woordcombinaties uitproberen in de hoop dat we jouw probleem kunnen reproduceren terwijl jij een combinatie weet waar het voor geldt.
Ik kan nu even geen voorbeeld meer vinden, als ik er een heb zal ik hem posten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

crisp

Devver

Pixelated

LauPro schreef op 05 July 2003 @ 13:57:
[...]
Die discussie hebben we onderhand wel gehad volgens mij is het ook wel is tijd om fatsoenlijk aan de standaard te voldoen.
[...]
Zoals je wellicht weet is dat een erfenis van Topix waar zonder veel inspanning op dit moment weinig aan te doen is. Cheatah is bezig met nieuwe templates, en Cheatah kennende zullen die wel valideren :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.