[Mozilla] Sommige sites werken niet (goed) *

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Ik werk sinds een tijdje met Mozilla in plaats van met IE en dat bevalt me over het algemeen goed. Waar complete layouts (bijv. www.philips.nl) vroeger totaal verneukt werden door IE krijg ik nu als mooi zoals het hoort met Mozilla.

Sommige dingetjes zijn nog niet goed.

Inloggen (op zonnet.nl bijv.)
Na het invoeren van mijn gebruikersnaam en pass op zonnet.nl wordt ik niet doorgelinkt naar de members-pagina.

Menu-structuur op mp3cdspeler.nl
De menuutjes klappen niet open waardoor ik niet de producten kan bekijken.

Bovenstaande sites zijn de reden dat ik nog steeds af en toe IE moet gebruiken naast Mozilla. Welke anti-IE freak heeft de oplossing voor me? :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tja... de meeste webontwerpers maken nog altijd sites die ontworpen zijn voor IE, niet W3C valid zijn (als ze al weten wat dat is), dat soort dingen.
Het ligt dus voorzover ik weet meer aan die sites dan aan Mozilla.

Ik weet niet welke versie van Mozilla je gebruikt, maar met Mozilla Firebird heb ik iig ook last van dat niet-werkende menu op mp3cdspeler.nl, en ik denk niet dat er "even" een oplossing is als een optie aanzetten ofzo.

Mocht ik er naast zitten hoor ik het graag, dan hoef ik die uitstapjes naar IE ook niet meer te maken :)

Topictitel wel iets algemener gemaakt ;)

• yohan
In reactie op jou, Rafe.

Ik heb nu Firebird geïnstalleerd. Afgezien van de handige ingebouwde Googlebar biedt dit geen oplossing voor de problemen die ik noemde in mijn startpost. Raar dat de menus op mp3cdspeler bij jou het wel doen. Zou dit wijzen op een javascript probleem?

Ik gebruik XP, wat nou niet bepaald bekend staat als Javascript-vriendelijk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Yohan schreef op 04 July 2003 @ 22:29:
In reactie op jou, Rafe.

Ik heb nu Firebird geïnstalleerd. Afgezien van de handige ingebouwde Googlebar biedt dit geen oplossing voor de problemen die ik noemde in mijn startpost. Raar dat de menus op mp3cdspeler bij jou het wel doen. Zou dit wijzen op een javascript probleem?

Ik gebruik XP, wat nou niet bepaald bekend staat als Javascript-vriendelijk.
Je verward javascript met java, en verder geeft Rafe aan dat de menu's het bij hem juist ook niet doen.
Verder is het inderdaad waarschijnlijk dat de genoemde sites IE-only technieken gebruiken; het probleem zal dus ws niet bij Mozilla liggen.

Intentionally left blank

• yohan
Jammer. Een ander alternatief voor Internet Explorer; dat niet de compatibiliteitsproblemen van Mozilla kent?

Verwijderd

Netscape kan mss...
veel sites zijn voor IE en netscape :)

• yohan
Slechte ervaringen met Netscape. Het werkt traag bij mij.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:34
Netscape gebruikt ook Gecko, de rendering engine van Mozilla dus dan doet die site het waarschijnlijk nog niet

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mozilla kent het zogenaamde evangelism project. Als een site het niet doet omdat ze IE-only scripts of andere zaken gebruiken kan je het melden op bugzilla waarna er vanuit de mozilla organisatie contact wordt opgenomen met de site beheerder met tips hoe de site wel geschikt te maken voor w3c-compliant browsers.

Intentionally left blank

• Rafe
Netscape gebruikt dezelfde engine als Mozilla (Gecko), dus dat zal denk ik weinig helpen.

Ik denk, dat het enige wat erop zit is: voor die "IE-only" websites, is IE gebruiken. Je zou de maker van de site een mailtje kunnen sturen en melden dat zijn of haar site niet goed werkt onder bijv. Mozilla, maar de vraag is nog of die persoon er gehoor aan geeft.

edit:
Even naar beneden voor visite == spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Rafe op 05-07-2003 14:12 ]

• Orion84
  • Laatst online: 21:39

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rafe schreef op 05 juli 2003 @ 14:12:
Netscape gebruikt dezelfde engine als Mozilla (Gecko), dus dat zal denk ik weinig helpen.

Ik denk, dat het enige wat erop zit is: voor die "IE-only" websites, is IE gebruiken. Je zou de maker van de site een mailtje kunnen sturen en melden dat zijn of haar site niet goed werkt onder bijv. Mozilla, maar de vraag is nog of die persoon er gehoor aan geeft.

edit:
Even naar beneden voor visite == spuit 11
heb dat ooit gedaan bij clanbase.com, en daar kreeg ik redelijk snel reactie van de webmaster, en toen is dat wel flink verbeterd. dus je kunt et proberen. met die menu's die niet uitklappen is op meerdere sites trouwens, snowplaza heeft dat ook. en ik geloof dat zelfs nvidia.com nie helemaal lekker ging.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rafe schreef op 05 juli 2003 @ 14:12:
Ik denk, dat het enige wat erop zit is: voor die "IE-only" websites, is IE gebruiken.
*bzzzzzzzt*
Fout.
Mail ze maar, anders blijf je over met IE-only sites.

Probeer trouwens ook Prefbar maar eens met Mozilla, ik ben het vaak genoeg tegen gekomen dat wanneer je de user agent string tijdelijk verandert naar IE6/XP een site ineens wel door mozilla gerenderd kon worden.

Echt niet omdat Mozilla opeens IE nadoet, maar omdat er een brakke browser-check wordt gedaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• yohan
Orion84 schreef op 05 July 2003 @ 16:42:
[...]
en ik geloof dat zelfs nvidia.com nie helemaal lekker ging.
Kon de nieuwste drivers alleen downloaden met IE idd... :|

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Ik probeer ook als sinds jaar en dag allen Netscape (nu mozilla) te gebruiken,
en ik vind het jammer dat door het slechte progammeren van websites niet alles onder mozilla werkt. Ook bv www.entree.nu (voor huisjes in Nijmegen ed) werkt niet optimaal.
Zonde, dan moet ik persé die IE er weer bijpakken :(

in de winter is het kouder als buiten

• yohan
Oplossing gevonden :)

Download Opera. Prima browser! En de door mij genoemde problemen komen er niet in voor. Toch dank voor alle reacties.

• Orion84
  • Laatst online: 21:39

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Yohan schreef op 05 juli 2003 @ 19:40:
[...]

Kon de nieuwste drivers alleen downloaden met IE idd... :|
ow, ik kan de drivers wel downen, maar die menuutjes aan de bovenkant klappen ook nie uit. dus moet je er op klikken en dan moet je dus door die wizard heen ipv dat je meteen naar de 2000/XP detonators gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• yohan
En wat betrof mp3cdspeler.nl bij Mozilla:
Hallo Johan

We gaan onze webdesigners meteen inlichten hier voor een oplossing te vinden bedankt voor uw bericht
Met vriendelijke groet,

Holland Global

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 08:39
Yohan schreef op 05 July 2003 @ 20:34:
Oplossing gevonden :)

Download Opera. Prima browser! En de door mij genoemde problemen komen er niet in voor. Toch dank voor alle reacties.
Dat vind ik toch niet echt een oplossing, eerder een makkelijke uitweg. Veel mensen gebruiken Mozilla (of andere browsers die Gecko based zijn), omdat ie stabiel is, snel werkt en HTML etcetera goed weergeeft en zijn dan niet van plan om over te stappen naar een andere browser. Anders ken ik er nog wel één: stap over naar Internet Explorer, totaal geen problemen hier, plus dat zo'n beetje 98% van de sites hiervoor is gemaakt. Maar dat doe je ook niet :)

Een echte oplossing die alles zomaar even oplost is er niet, de sites moeten gewoon Mozilla compatible worden gemaakt, dat is de enige manier.

The devil is in the details.

• Rafe
Netjes dat ze er op reageren, als het zodadelijk onder Mozilla werkt zou dat helemaal perfect zijn :)

Maar aangezien er geen kant en klare oplossing is waardoor je na 1 minuut wel die site perfect werkend heb onder Mozilla, en dat mailen eigenlijk de enige optie is (en dan maar hopen dat ze er iets aan doen), doe ik deze uiteindelijk toch maar dicht.
Het is ook al eerder behandeld in NOS: Websites die niet onder niet-IE browsers werken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.