4 Netwerkkaarten in 1 pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Hier thuis wil iedereen op het internet geraken. Ieder krijgt een computer.
Nu zou ik het volgende doen:

Server = 4netwerkkaarten. 1Nic die het internet ontvangt en de 3 andere voor
het delen van het internet over het netwerk. Als OS zal ik winxp pro gaan
draaien. De server gaat dienen als een centraal punt in het netwerk, er komen bestanden op die door elke gebruiker toegankelijk zijn. (lees movies, muziek enzo 8) )

Het resultaat zou het volgende moeten worden:

Internet --> Server (internet delen) --> PC1
--> PC2
--> PC3

Is dit mogelijk? Gaan er geen conflicten optreden?

Verwijderd

Waarom geen HUBje dan? :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 14:38
Is het niet makkelijker om er een switchje tussen te gooien, 4poort ofzo, das stuk makkelijker, en geen gezut met IRQ's enzo (mocht je een oud bakkie gebruiken + oud OS).

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Neuh, ik zie hier geen probleem in. Een PC kan makkelijk 4 netwerkkaarten herbergen, dus....

Er misschien wel makkelijkere manieren om het internet te delen, maaaaar... Tis mogelijk

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Hey, je pakt beter een router van €50, die zuipt ook minder electriciteit dan een computer enzo, en is ook leuker instelbaar ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij kan PC3 dan niet bij de gedeelde resources komen van PC1 :?

edit: en waarom geen router. daar kan ik zelfs antwoord op geven. Al eens geprobeerd daar bestanden op te zetten?

[ Voor 46% gewijzigd door Glashelder op 04-07-2003 21:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RumaNoV
Ja aan een hubje, switch, router heb ik ook al gedacht. Maar ik zou graag weten of het zo werkt :d

Config van de server zou zijn:

Abit kr7a raid
amd xp 2100+
512 ddr
3com nic, intel nic, 2*realtek. Allemaal 100 mbit

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Ja, mogelijk.

@Outsync: een router kan geen files serven, een server heb je dus toch nodig.

Ookal zou ik persoonlijk toch voor de switch gaan. Op deze manier kun je misschien beter rechten regelen (alhoewel dat net zo goed op IP basis kan gebeuren... mmm, nee zie het nut niet van 4 netwerk kaartjes...)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

één tip, zet er niet 4 x realtek in, zijn prima kaartjes hoor, maar als je er 2 in 1 systeem stopt krijg je na een tijdje (of direct) dat ze moeilijk gaan doen, en elkaar het systeem uitvechten. Uit eigen ervaring, heb 2 maal 2x realtekjes in 1 systeem gehad, de 1e keer deed ineens 1 kaart het nog maar, terwijl de 2e helemaal goed was, en de andere keer draaide ze elkaar om, lekker logisch, je stopte de kabel in kaart A, en je moest ineens kaart B instellen en andersom 8)7

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• spokje
  • Laatst online: 17-08 14:38
Ja schijnt wel te werken, maar daar zijn ook wel topics over geweest hoor :z :)

• RumaNoV
dual-zip schreef op 04 July 2003 @ 21:05:
Volgens mij kan PC3 dan niet bij de gedeelde resources komen van PC1 :?

edit: en waarom geen router. daar kan ik zelfs antwoord op geven. Al eens geprobeerd daar bestanden op te zetten?
Goeie opmerking, zal ik in het oog houden. Maar dat is niet nodig dat die pc's elkaar zien. Zolang ze allemaal kunnen surfen en op de server geraken is dit goed.

Dat een router minder eletriciteit zuipt weet ik. Maar op de server komt ook een }:O op :D Elektriciteit verbruiken doe ik zowieso veel, dat mijn ouders maar betalen :+

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Mij lijkt een router ook een beter idee.
Je stelt de router in, geeft elke pc een automatisch gegenereerd IP-adres en ze hebben allemaal internet.
Router 24/7 draaien kost idd veel minder stroom, produceert minder lawaai, en kost ook nog minder dan een pc en 4 NIC's.

Maar als je per sé een servertje wilt en je hebt alle NIC's al, dan kan je dat doen, want het is zeker mogelijk :)

Edit: Ik las je laatste post; koetje en dergelijke.. Tja, dat kan een router niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 04-07-2003 21:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

die edits altijd.. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Glashelder op 04-07-2003 21:13 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

enige voordeel van 4 nics is dat er heel veel netwerkverkeer kan plaatsvinden...
theoretisch:

100Mbit/sec=12,5 Mbyte/sec maal 4=50 MB/sec Dus bij een fileserver met een goede diskperformance een voordeel, of maak ik hier een foutje????

• RumaNoV
Dat zou helemaal correct moeten zijn :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je zou ook kunnen denken over een hubkaart. Dat scheelt je 3 PCI-sloten, je hebt wel 4 aansluitingen en je kan alsnog }:O draaien. De prijs van zo'n ding is ook iets lager dan van 4 netwerkkaarten. B)

Wanbeleid is ook beleid.

• RumaNoV
De 4 netwerkkaarten heb ik hier al liggen op mijn rommelzolder ;) Maar zo een hubkaart daar heb ik nog nooit van gehoord, ga ik eens achter zoeken!

• Winnetou
  • Niet online
Hm in xp kan het zeker weten :) al meerdere keren geprobeerd ook in combinatie met draadloos netwerk en het werkt gewoon goed.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb hier een hubkaart in mijn pc zitten en die werkt perfect. Op die manier kan je 5 pc's aan elkaar hangen en eventueel een extra ethernet-kaart bij zetten om ADSL op binnen te halen via de modem.

Wanbeleid is ook beleid.

• RumaNoV
alwinh schreef op 04 July 2003 @ 21:26:
Hm in xp kan het zeker weten :) al meerdere keren geprobeerd ook in combinatie met draadloos netwerk en het werkt gewoon goed.
Ok bedankt, that's what i wanted to hear :) Ben blij dat je je ervaring deelt. Iedereen bedankt voor de reply's, ik ga er morgen eens invliegen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FastBunny schreef op 04 July 2003 @ 21:08:
één tip, zet er niet 4 x realtek in, zijn prima kaartjes hoor, maar als je er 2 in 1 systeem stopt krijg je na een tijdje (of direct) dat ze moeilijk gaan doen, en elkaar het systeem uitvechten. Uit eigen ervaring, heb 2 maal 2x realtekjes in 1 systeem gehad, de 1e keer deed ineens 1 kaart het nog maar, terwijl de 2e helemaal goed was, en de andere keer draaide ze elkaar om, lekker logisch, je stopte de kabel in kaart A, en je moest ineens kaart B instellen en andersom 8)7
had ik ook een keertje, bleek dat beide kaarten in hetzelfde subnet zaten .. en ja dat ga niet goed he.

dus het kan wel maareuh .. een hub of michien wel een router is toch wel iets handiger ....

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 04-07-2003 21:32 ]

Iperf

Verwijderd

hubkaart heeft weer als nadeel dat het via een enkel PCI slot moet, is dat dan niet de beperkende factor?? Oops ik ga een beetje offtopic... maar 4 NICs is zeker mogelijk, ik heb zelf een PC met draaien met 3 werkende nics er in. En freesco ondersteunt er zelfs nog meer (ik weet ffe niet uit mijn hoofd hoeveel)

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een van de nadelen van een hub is dat het de snelheid van de langzaamste netwerkkaart in het netwerk aanneemt (als ik me niet vergis :X ). Maar als je geen snelheidswedstrijd hoeft te doen is het een alternatief.

Wanbeleid is ook beleid.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

agent327 schreef op 04 July 2003 @ 21:34:
Een van de nadelen van een hub is dat het de snelheid van de langzaamste netwerkkaart in het netwerk aanneemt (als ik me niet vergis :X ). Maar als je geen snelheidswedstrijd hoeft te doen is het een alternatief.
Een switch heeft dat nadeel niet en een hub is tegenwoordig niet meer te koop en voor rond de 30€ heb je een 8 poort switch 10/100 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Freesco 0.27 ondersteunt 3 NICs, Freesco > 0.3 ondersteunt er 8.

En 4 NIC's gaat wel werken, geeft alleen zo'n gehannes met subnetten en zo...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Bij windows xp kan je 2 of meerdere kaart bridgen, dat wil zeggen koppelen :)
Heb je bijv 2 netwerken, dan kan je die dmv een pc met xp koppelen door beide kaarten in de pc aan te klikken en op bridge klikken :)
Ik heb het hier ook, er loopt een kabeltje over het dak naar de buren, en die hebben een eigen netwerkje. Mijn buurjongen heeft 1x een 100m kaartje, en 1x 10m. De 100 zit op mijn switch, die 10 op hun hubje. Zo heb ik geen last van hun traffic en kan ik toch hun netwerk bekijken :)

Verwijderd

Sauron-XP schreef op 04 July 2003 @ 21:46:
Bij windows xp kan je 2 of meerdere kaart bridgen, dat wil zeggen koppelen :)
Heb je bijv 2 netwerken, dan kan je die dmv een pc met xp koppelen door beide kaarten in de pc aan te klikken en op bridge klikken :)
Ik heb het hier ook, er loopt een kabeltje over het dak naar de buren, en die hebben een eigen netwerkje. Mijn buurjongen heeft 1x een 100m kaartje, en 1x 10m. De 100 zit op mijn switch, die 10 op hun hubje. Zo heb ik geen last van hun traffic en kan ik toch hun netwerk bekijken :)
Zo had ik er 4 :) werkt echt veel beter dan kunnen ze 4x 12mb/s van je leechen :) ging perfect.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 21:30:
hubkaart heeft weer als nadeel dat het via een enkel PCI slot moet, is dat dan niet de beperkende factor?? Oops ik ga een beetje offtopic... maar 4 NICs is zeker mogelijk, ik heb zelf een PC met draaien met 3 werkende nics er in. En freesco ondersteunt er zelfs nog meer (ik weet ffe niet uit mijn hoofd hoeveel)
Het moet toch al via dezelfde PCI-bus, maar het voordeel is zelfs dat verkeer wat niets met de server te maken heeft niet eens de PCI-bus raakt. Alleen als je meerdere PCI-bussen op het moederbord van je systeem hebt (zoals die :9~ servers) dan zou hier nog wat kunnen spelen.

Mijn firewall-systeempje hier bevat 2 Compaq dual-FastEthernet-kaarten :
- Ethernet-ADSL-bridge
- interne netwerk (heel streng afgeschermd)
- DMZ1 : serieus DMZ, web-/FTP-server (iets minder streng afgeschermd)
- DMZ2 : test-DMZ (nog wat verder open, soms leuk voor entrapment als ik merk dat ze iets meer proberen dan scannen).
Dit is een Cyrix PII/300MHz onder Windows NT 4.0/SP6a

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• jongetje
  • Laatst online: 09:51
Aetje schreef op 04 July 2003 @ 21:37:
Freesco 0.27 ondersteunt 3 NICs, Freesco > 0.3 ondersteunt er 8.

En 4 NIC's gaat wel werken, geeft alleen zo'n gehannes met subnetten en zo...
Wat heeft Freesco ermee te maken?!?!? Hij gaat winXP pro gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 05-07-2003 15:18 ]

Verwijderd

jongentje schreef op 05 July 2003 @ 15:18:
[...]

Wat heeft Freesco ermee te maken?!?!? Hij gaat winXP pro gebruiken.
Dat er duz 4 Nic's in een pc kunnen draaien ;)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RumanoVVV schreef op 04 July 2003 @ 21:06:
Config van de server zou zijn:

Abit kr7a raid
amd xp 2100+
512 ddr
3com nic, intel nic, 2*realtek. Allemaal 100 mbit
omg what een immense overkill voor een simpel fileservertje enzo. Als ik jou was zou ik een leuk 2e handsje nemen, die ook wat zuiniger is. Houdt je een hoop geld over!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe exotisch dit ook mogen klinken, het is al vaak zat voorbij gekomen IMHO

zoek linkje

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.