Loops in Flash loopen niet goed

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb op mijn site een soort van MP3 loop-spelertje gemaakt, alleen hij loopt dus niet zoals het hoort. De sampletjes zijn zo'n 3-4 seconden in lengte, en na iedere sample hoor je dus heel even een stilte.
Met de loops zelf is niets mis, in cooledit loopen ze perfect [als ik afspeel mbv de Loop button].
Ik heb gewoon een Movie Clip gemaakt, met een vierkantje buiten het zichtbare gebied als herkenningspunt en in frame begint het loopje dus.

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/timelineenzo.jpg

Via de search vond ik dat mogelijke redenen kunnen zijn:
• Gaps in het loopje zelf
• Lege keyframes in de movie clip

Uiteraard heb ik dit gecontroleerd, en deze oorzaken zijn het dus niet.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het goed gaat werken?

Overigens heb ik het boeltje ff gepublished, dit is wat ik tot nu toe dus heb:
http://www.smsmonster.nl/player.html

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ik dacht dat je voor ziets best met AS werkt en dus een new Sound deed in een movieclip zonder enige content...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Solution
Import sounds in a WAV or AIFF format rather than MP3, which produces this problem more frequently. Also, use Event sounds rather than Stream sounds.
Heb net even gekeken, ze staan inderdaad op Event, en ik werk altijd met WAV, behalve in eindversies..
Dus dat kan het niet zijn... Iets anders?

Verwijderd

wat jij wilt kan alleen met AS. en dat komt omdat je dan met secondes kunt werken, ipv met frames. Als je wilt weten hoe het moet verdiep je dan in de Sound Object van Flash.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 14:38:
wat jij wilt kan alleen met AS. en dat komt omdat je dan met secondes kunt werken, ipv met frames. Als je wilt weten hoe het moet verdiep je dan in de Sound Object van Flash.
Deze opmerking klopt niet helemaal, alles in Flash blijft natuurlijk framebased. Dus je kan sowieso pas wat doen als er een nieuw frame wordt aangeroepen ;).

Verwijderd

ligt helemaal hoe je mijn opmerking interperteerd :). ik zeg niet dat AS niet frame based is :) alleen dat de timeline geen secondes kent, en daarmee heel onnauwkeurig is met timing
Pagina: 1