USB Flash disk als bootflop voor xp gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had het idee om een usb flashdrive die bootable is te gebruiken als een boot diskette voor windows XP.
Met andere woorden, dat windows alleen opstart als die ubs stick in mijn computer zit :7 .

Ik weet dat het mogenlijk moet zijn, maar wat moet ik hiervoor doen, ik heb al gezocht maar heb er niets over kunnen vinden.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 18:01
Je mobo moet vanaf usb kunnen booten

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt niet zo zeer over booten vanaf stick; maar meer over het beveiligen van je pc door je stik te gaan. Als je mobo idd vanaf stick kan starten heb je een begin; maar probeer er ook maar eens voor te zorgen dat hij niet opstart als de stick er niet in zit.... volgens mij is dit dus redelijk onmogelijk..... (leuk idee verder hoor :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DannyVersluis
  • Niet online
Dat kan mijn moederbord, ik heb een MSI K7T Turbo 2 met bios versie 3.6, en daarmee is het mogenlijk. (Booten vanaf USB stick, en gewoon die selecteren om mee op te laten starten, en de andere boot devices op disabled zetten, vervolgens kun je "Boot from other device ook uitzetten" maw start hij dan alleen van die ubs stick op)
Dos heb ik al opgestart gekregen via de flash drive, maar ik weet niet hoe ik xp kan laten opstarten via die drive.

[ Voor 35% gewijzigd door DannyVersluis op 04-07-2003 20:34 ]

• DannyVersluis
  • Niet online
Het is dus inderdaad de bedoeling om mijn computer op deze manier te beveiligen, maar hoe is het mogenlijk om xp vanaf zo'n usb stick te laten opstarten?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je niet iets van Fixboot gebruiken en dan aangeven voor die USB disk?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het kan onder Linux volgens mij met het volgende commando:
code:
1
dd if=/dev/hda of=/dev/$usbdisk bs=512 count=1

en vervolgens de echte bootsector wissen met:
code:
1
dd if=/dev/null of=/dev/hda bs=512 count=1

Maar don't blame me als het niet werkt.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

B_O_S_S schreef op 04 July 2003 @ 23:07:
Het kan onder Linux volgens mij [..]
DannyVersluis schreef op 04 July 2003 @ 20:26:
[...] voor windows XP. [...]
dusss... TS moet overstappen op Linux bedoel je :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik heb zo'n soort systeem gezien in een of ander reclame gidsje.. geen idee welke.. Moet ik ff zoeken bij het oud papier?

• Han
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

MSI had ooit een systeem wat met een USB key werkte zodat je alleen daarmee je systeem op kon starten...

Is een BIOS password niet veel makkelijker?

You can't have everything. Where would you put it?

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik heb ooit zo'n moederbord gehad, die key heb ik overigens nog, maar werkt niet met mijn huidige moederbord.
Met Linux kan ik niet de dingen doen die ik nu in windows doe, dus dit is geen optie voor me.
Ik wil dus gewoon de bootbestanden op de flash disk zetten en vervolgens alleen vanaf die disk windows xp op kunnen starten.
Overigens is windows 98 ofzo niet zo moeilijk, dat lukt me nog wel.
Een floppy maken die hetgeen doet wat ik wil lukt ook nog wel, maar dit vind ik weer te groot.
Het probleem waar ik tegenaangelopen ben is dat de mbr van de flashdisk niet meteen NTDETECT.COM wil laden, omdat er een ander bestand beschreven staat in de mbr waar de disk van op moet starten.
Dus met andere woorden moet ik dus eigenlijk iets hebben waarbij het mogenlijk is om windows xp te starten vanuit een dos omgeving o.i.d. maar dan moet ik dus ook ntfs ondersteuning hebben in dos, want anders kan hij niet bij mijn harde schijven.

Pagina: 1