Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bij aansluiten voeding gaan de lampen knipperen in de kamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was gister bij mijn collega en die heeft een packard bell ong 6 maanden oud. hij had wat problemen dus ik heb die pc opengehaalt om ff een merk te lezen (dus nix veranderd), maar toen ik de pc weer aansloot gingen de lampen ff uit en aan. dit deed hij vaak achter elkaar. uiteindelijk stond de pc en waren er verder geen problemen meer.
het stopcontact is ong 1 jaar geleden aangelegt door een electricien.

hoe kan dit eigenlijk. de pc stond uit.!!!

Verwijderd

Ook al staat je pc uit er staat altijd stroom op bijv. je moederbord.
Meestal brand er ook een lampje.

Je pc "aanzetten" is niets meer dan signaal naar je moederbord.

Er kan altijd iets zijn met spanning.
Als hier de pc wel of niet aanstaat en ik zet bijv. de stofzuiger aan begint m'n UPS te zeuren :)

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 23:11

jkf

Is de kabel tussen stopcontact en PC geheel intact? Lijkt een beetje op kortsluiting bij bewegingen.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Topicstarter
de kabels waren nog goed, en als er sluiting zit tussen de voeding en het stopcontact dan moet de stop omslaan. ik denk dat het dus sluiting is in de voeding. maar ik snap het eik niet helemaal dat dat zo kan, want de pc werkte daarna gewoon goed

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
een los contact *ergens* (tussen de aansluiting aan de straat en jouw stopcontactje) kan dit ook veroorzaken

ik zette laatst bij iemand een pc neer waar een enorm krakend geluid uit de voeding kwam, bleek een los contactje te zijn in een verdeeldoos.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem was nooit eerder voorgekomen, het gebeurde alleen toen de kabels aan de pc aansloot.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Probeer het eens in een ander stopcontact in de zelfde kamer/groep.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik weet niet hoe sterk het effect was, maar als ik me disco amp van 2x 600w aanzet, dan zie je ook de lampen wel wat knipperen, door de grote condensatoren enzo... maar of dat ook in een computervoeding voorkomt :?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is dus een elco die geladen wordt. Stekker => brugcel => elco
Zal wel een ontlaadweerstand overheen zitten, die hem ontlaad als de stekker er uit is (meestal in de Kilo-ohms).

Het is niets om je zorgen over te maken, de groepen van het huis zullen er wel niet zo snel uitvliegen. Die kunnen iets grotere piekstromen aan. (zeker met smeltzekeringen)

Als je aan voedingen rommelt waar niet zo'n weerstand in zit kan een kennismaking met zo'n elco een pijnlijke ervaring zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 04-07-2003 22:31 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1