G1itch schreef op 05 July 2003 @ 13:43:
Je moet dus bij de Nullsoft mpeg audio decoder (in de input plugin lijst) onder configure de lijst extensies weghalen, anders gebruikt winamp stiekum toch z'n eigen decoder en sta je mooi voor l#l met je "Ikkan wel duidelijk merken dat het geluid helderder is."

Dat is niet helemaal waar. Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en hij pakt daarna wel gewoon direct de MAD Plug-in ookal staat MP3 nog in de lijst van extensies van de Nullsoft MPEG Decoder.
Je kunt het makkelijk uitvinden door in de Title Format iets toe tevoegen, bijv
MAD. In je playlist zie je dan vanzelf MAD verschijnen als de MAD-decoder wordt gekozen.
Overigens heb ik nu even een aantal vergelijkende luistertestjes gedaan, maar ik hoor nauwelijks verschil. Alleen een liedje lijkt de aanslag van de basgitaar-tonen iets duidelijker onderscheidbaar (de allereerste aanslag) bij de MAD decoder, maar of dat nou direct beter klinkt ...
Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik nu luister via de brakke soundchip in m'n laptop die door de koptelefoonuitgang een zwaar versterkt signaal door een brak kabeltje naar m'n Sony alles-in-een-setje stuurt