[Winamp] Mad-plugin

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik dubbelklik op de exe .. 1 of ander word tekstdocumentje verschijnt met wat gebrabbel .. maar hij installeert helemaal niks! Staat niks in de plugins sectie....

Hoe moet ik dan ooit die plugin configgen?

Gaat om deze plugin:

http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:12

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

edit:
-lees de draad voordat je blaat.....-

[ Voor 87% gewijzigd door De_Koele_Man op 04-07-2003 20:21 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in_mad.txt staat dus wel in je plugins directory, maar in_mad.dll niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Even Winamp opnieuw opstarten, dat was de oplossing hier iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 20:38:
in_mad.txt staat dus wel in je plugins directory, maar in_mad.dll niet?
Nope helemaal niks. Als ik em installeer komt er een txt popup, maar niks word er in mijn plugin directory gezet. Restart helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
En je hebt wel in de juiste map (gewoon je winamp directory, niet Winamp\Plugins) geinstalleerd? Dat tekstbestand komt in dezelfde map als waar de plugin komt.

Anders wil ik beiden wel even zippen, kan je ze zelf in je Winamp\Plugins folder gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat zo willen doen Rafe ... zou ik zeer op prijs stellen! Als goed is, moet mijn e-mail adres te zien zijn ;)

Hotmail dus ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Wat is de mad plugin eigenlijk ?

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeggen .. klik op de link in de eerste post ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
_Fonz: uw e-mail inbox is een mailtje rijker ;)

Sorry voor de vertraging maar die rotrouter rebootte steeds om de 30 seconden, om gek van te worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Rafe op 04-07-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11

Hoicks

Techno!

Ikkan wel duidelijk merken dat het geluid helderder is. Ik kan hem alleen nog niet zo hard zetten aangezien m'n vriendin een muur verderop ligt te pitten.

Ikheb hem trouwens op 32 bit staan op een Creative SB128 PCI.

Je moet hem installeren als winamp uit staat. Zodra ie uitgepakt is start je winamp, en moet je de MAD plugin alleen nog even configureren bij input.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoicks op 04-07-2003 23:45 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me heel erg sterk dat je geluid ook maar helderder is, aangezien je geluidskaart echt geen 32-bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste kan die geluidskaart inderdaad geen 32-bit aan dus het wordt zowiezo naar 16-bit gedithered, hetzelfde geldt voor 24-bit. Ten tweede is de output van 24-bit en 32-bit exact hetzelfde, de 32-bit optie is alleen toegevoegd voor professionele geluidskaarten die niet met een andere bitrate overweg kunnen. Het is dus totaal overbodig om 32-bit te selecteren, al kan het geen kwaad.

Neemt niet weg dat je zelfs met een normale 16-bit geluidskaart nog steeds een betere geluidskwaliteit zult krijgen doordat de decoder intern wel met een hogere precisie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21
Hoicks, weet je zeker dat je de standaard winamp decoder disabled hebt?
Want volgens mij zou 32bit@SB128 niet moeten werken.

Je moet dus bij de Nullsoft mpeg audio decoder (in de input plugin lijst) onder configure de lijst extensies weghalen, anders gebruikt winamp stiekum toch z'n eigen decoder en sta je mooi voor l#l met je "Ikkan wel duidelijk merken dat het geluid helderder is." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

G1itch schreef op 05 July 2003 @ 13:43:
Je moet dus bij de Nullsoft mpeg audio decoder (in de input plugin lijst) onder configure de lijst extensies weghalen, anders gebruikt winamp stiekum toch z'n eigen decoder en sta je mooi voor l#l met je "Ikkan wel duidelijk merken dat het geluid helderder is." :P
Dat is niet helemaal waar. Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en hij pakt daarna wel gewoon direct de MAD Plug-in ookal staat MP3 nog in de lijst van extensies van de Nullsoft MPEG Decoder.

Je kunt het makkelijk uitvinden door in de Title Format iets toe tevoegen, bijv MAD. In je playlist zie je dan vanzelf MAD verschijnen als de MAD-decoder wordt gekozen.

Overigens heb ik nu even een aantal vergelijkende luistertestjes gedaan, maar ik hoor nauwelijks verschil. Alleen een liedje lijkt de aanslag van de basgitaar-tonen iets duidelijker onderscheidbaar (de allereerste aanslag) bij de MAD decoder, maar of dat nou direct beter klinkt ...

Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik nu luister via de brakke soundchip in m'n laptop die door de koptelefoonuitgang een zwaar versterkt signaal door een brak kabeltje naar m'n Sony alles-in-een-setje stuurt :+

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister via mijn Live! 5.1 Player + Inspire 5.1 5300 en het staat ingesteld op 16-bit. Vind het zelf een verbetering, alles klinkt gewoon helderder. In tegenstelling tot andere plugins lijkt deze het geluid niet te 'verneuken' maw te vervormen. Heeft iemand nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:23

-Stef-

Slainthe!

Zoals wel vaker het geval op audiogebied zit het volgens mijn meer tussen de oren. Ik hoor in ieder geval geen enkel verschil tussen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11

Hoicks

Techno!

G1itch schreef op 05 July 2003 @ 13:43:
Hoicks, weet je zeker dat je de standaard winamp decoder disabled hebt?
Want volgens mij zou 32bit@SB128 niet moeten werken.

Je kunt het makkelijk uitvinden door in de Title Format iets toe tevoegen, bijv MAD. In je playlist zie je dan vanzelf MAD verschijnen als de MAD-decoder wordt gekozen.
Done this;

Ik krijg wel MAD in de playlist te zien dus hij volgt wel de MAD plugin. hij stond op 32 bit @ sb128 pci werkte prima
nu 24 bit @ sb28pci werkt ook prima
16 bit werkt ook goed.

Wel raar dat mijn sb128 geen 32 bit aan zou kunnen maar het wel doet met MAD.

Geluid is idd helderder.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoicks op 05-07-2003 17:46 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg maandag of dinsdag mijn m-audio sonica USB, dus dan zal ik wel eens even kijken of het echt wat uit maakt, die kan in ieder geval 24 bits PCM doorgeven naar mijn receiver dus dan moet er verschil te horen zijn als het goed is.

Ik post dat binnenkort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soep uit die oren >:)
Pagina: 1