Verbindingssnelheid met het Internet wisselvalig

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Topicstarter
Als met een systeemmonitor de (download) snelheid van mijn modem log krijg ik het volgende grafiekje te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.nobellaan.nl/modem.gif

Om de 10 seconden ongeveer zakt de snelheid naar 0, de lampjes in mijn systray stoppen even met knipperen en gaan dan weer door. En dit is op het moment dat ik iets groots aan het downloaden ben, dus niet bij een pagina.

Waardoor kan dit komen? Ik werk op win98 met een standaard Motorola modem met de nieuwste drivers. Ik gebruik zonealarm als firewall, maar als ik die uitschakel veranderd er niets.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn. Want eigenlijk moet als ik iets aan het downloaden ben de snelheid constant zijn, en niets steeds in elkaar vallen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MTU size niet goed ingesteld ofzo? zoek eens op kabelmodem tweaks, denk dat je dan wel wat wijzer zult worden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je dit alleen bij die server? Of bij alles wat je downloadt?

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
The_Eagle schreef op 04 July 2003 @ 20:21:
MTU size niet goed ingesteld ofzo? zoek eens op kabelmodem tweaks, denk dat je dan wel wat wijzer zult worden
Geld dat ook voor gewone 56k modems?

En nee dit heb ik niet alleen bij die server maar bij alles op internet. Dus het heeft niets met de pagina's/sites/servers te maken waar ik kom.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:22
Probeer deze eens:

http://www.cerberus-sys.com/~belleisl/mtu_mss_rwin.html

Een bak info over MTU en RWIN parameters, en wat tooltjes om e.e.a. in te stellen/ te meten.

Whatever

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Oke, na het tunen van de MTU/RWIN parameters is de max-snelheid wel hoger, maar de intervallen waarop de complete verbinding even wegvalt (zie plaatje 1e post) blijven.

Andere tips?
Pagina: 1